Gå til innhold

adhd

Anbefalte innlegg

ingi1365380494
Skrevet

Jeg har gjennom flere samtaler med min mor, psykologer og tidligere venner begynt å lure på om diagnosen depresjon ikke har vært helt dekkende for mitt tilfelle. Min mor sier hun er sikker på at jeg har hatt adhd, men har vokst det av meg. I alle bursdagene jeg var i som barn og ungdom, inkludert min egen, trakk jeg meg vekk fra de andre og satt og leste i min egen lille verden. Dette har både min mor og venninner bemerket. Lærere har klaget på at jeg har sittet og dagdrømt i timene og at jeg alltid falt ut av konsentrasjonen. En psykolog jeg gikk til på videregående fortalte meg at hun vurderte MBD medisiner for meg, og at jeg var av typen som ble forstyrret av "flua på veggen" Har alltid hatt konsentrasjonsproblemer, men ikke vært hyperaktiv. Har imidlertid lest at det er mer vanlig for jenter å trekke seg tilbake. Lurer på om jeg har vokst det fra meg eller ikke, for jeg har fremdeles problemer med å holde på med noe over lengre tid, klarer nesten ikke lese. har i to og et halvt år misbrukt amfetamin og heroin, og klarte merkelig nok å konsentrere meg mye bedre da. Er rusfri nå, men leter etter forklaringer. Har i årevis vært omtrent uten venner, vet det er litt rart, men liker ikke være sosial

Skrevet

Du kan gjerne stille spørsmålet i forum for psykiatri for å få en faglig vurdering. Jenter og adhd er jo et "hett" tema om dagen, noe som øker sjansene for at du blir tatt på alvor om du henvender deg til spesialister nå.

De som arbeider med dette er i hovedsak tilknyttet Torshov kompetansesenter, som legger en del informasjon ut på nett. www.statped.no har også en spørsmålstjeneste der du både kan lese tidligere svar og sende inn spørsmål selv.

Her er link til en rapport:

http://www2.skolenettet.no/imaker?id=149354&malgruppe=0&trinn=0&pagenumber=6&aid=304137&omr=51631&mal=artikkel&method=modulshow

Når det gjelder behandling er jo det også til dels overlappende medikamenter som brukes, så det er kanskje ikke så lett å stille sikre diagnoser heller?

Som slett-ikke-lege kan jeg vel også si at du bør sjekke om det kan være noe du spiser som lager problemene, det kan være et signal om det når du føler deg bedre med opioider. Les mer på www.npif.no.

Og ikke gi deg før du får hjelp som hjelper!

Skrevet

Høres veldig riktig ut.. Jeg måtte til en nevropsykolog for å få stilt riktig diagnose, ADHD kombinert type..

Stemmer nok for din del og du kan vel annse ditt narkotika forbruk som selv medisinering.. Lykke til og håper du får riktig hjelp og at det ikke tar så lang tid.. Klem

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...