Gå til innhold

Har begynt å tisse om natta igjen


kornelia

Anbefalte innlegg

Hei!

Min datter nettopp fylt 4 år har vært tørr på natt siden i fjor. I desember begynte hun plutselig å tisse på seg igjen om natta. Hver natt i hele desember gikk det galt, helt til vi begynte å ta henne opp for å tisse. I januar tok jeg det opp med helsesøster, og fikk det råd å begynne med bleie. Det gjorde vi i ca en uke, og så ville hun ikke mer, men det viste seg at hun våkna og gikk på do. Vi var glade!!!

Men det varte ikke mer enn ca 14 dager, før problemet oppsto igjen. Hva gjør jeg nå?

Hun vil ikke bruke bleie.

Hun tisser ofte på seg før vi legger oss, vi kommer for sent.

Det er kaldt på soverommet, kan det ha noe å bety? Men hun tisser også når hun ligger sammen med søsteren, og da er det jo varmt.

Siden hun har vært tørr så lenge, er det vel liten vits i å prøve kiropraktor?

Setter pris ¨på svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest ToveMette

Har desverre ingen gode råd om hva dere kan gjøre for å henne til å slutte å tisse på seg. Har selv en sønn som begynte på samme måte etter å ha vært tørr en kort periode. Vi bruker bleier på ham og det aksepterer han gudskjelov, hvis ikke hadde vi vært nødt til å vaske sengetøy hver dag de siste 2 1/2 årene. Dere kan jo selvfølgelig ikke tvinge henne, men jeg tror jeg ville ha gjort alt som stod i min makt til å få henne til å ha på nattbleie igjen i tilfellet problemet vedvarer. Våt nattbleie er en bedre løsning for henne også enn en våt pyjamas og seng.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vår jente på 4 har vi oppe hver kveld før vi legger oss slik at hun får tisse. Ser ikke på dette som noe problem og har i alle fall ikke tenkt så langt som til at det er noe galt med henne.

Søstra på 5 gjorde vi det samme med men hun våkner nå av seg selv. Jeg tror du bare skal ta tiden til hjelp å fortsette med å ta henne opp om kvelden. Tror ikke det er noe galt jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siri Harket, uroterapeut

Til kornelia Det er ikke så lett å komme med et fasitsvar på dette. Det er spesiellt vanskelig når barna ikke er eldre. Har dere prøvd trusebleie? Det er ofte det føles litt mindre bleieaktig for en del barn.Dersom hun ikke godtar bleier finnes det spesiallakener som i hvertfall redder madrassen. pass også på å ikke gi drikke rett før sengetid.Kiropraktor kan også være et alternativ. Ellers så er det bra og se at andre mødre med erfaring på tilsvarende problem har svart deg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...