Gå til innhold

Noen med erfaring med avslag?

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg lurer på om noen her inne har opplevd at de har fått avslag på sin adopsjonssøknad, og i såfall hva som skulle til for ikke å bli godkjent.

Jeg kan ikke få egne barn og har heller ikke lykkes med IVF.Nå er jeg veldig usikker på om jeg tør starte adopsjonsprosess i redsel for å få avslag. Er uføretrygdet pga angst i jobbsammenheng, og er redd dette skal bli et stort tema i adopsjonsprosessen. Mannen min er i arbeide og ellers frisk og rask.På alle andre områder tror jeg vi tilfredsstiller kravene, men det er altså dette med min uførestønad som er problemet. Noen som har opplevd problemer med godkjenning, eller som har noen formening om jeg vil få problmemer pga av dette. Jeg bruker ingen medisiner, og går ikke i behandling lenger.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/181412-noen-med-erfaring-med-avslag/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heisan MinaM!

Vet desverre ikke hvordan det er med uføretrygd,det burde du egentlig spørre en fagperson om.

Men jeg kan jo bare fortelle at selv hadde jeg yrkesrettet attføring 50%, da vi startet prosessen og vi ble nå godkjent.

Men må jo også si at nå er jeg 100% frisk igjen, og jobber og går skole.

Dette er selvsagt med i papirene våre.

Det er jo trist vis ikke dere skulle få oppleve å få barn.

I alle fall lykke til, og det er vert et forsøk selv om du er redd, tror du vil angre vis dere ikke tar sjansen.

Jeg er ögså kroniker (leddgikt) er i 100% jobb, har 1 barn som er født i Colombia!

Jeg var også redd for avslag, men trengte ikke å frykte da vi kun etter 3 mnd ble godkjente i Colombia.

MEN, jeg vet om ei jente som også har leddgikt, og som er uførestrygdet -de fikk avslag i Colombia.! Nå tror jeg de søker et annet land.

Dette paret fikk avslag fordi hun var syk og ikke i jobb..

Tror nok at de ulike adopsjonsforeningene kan gi dere noen svar ifht samarbeidsland etc.

Lykke til

Gjest angrer ikke

Jeg har 50 % uføretrygd. Vi var også veldig i tvil om vi ville bli godkjent pga. det. Det tok noe lenger tid i BUFA. De måtte ha mer medisinske opplysninger og det måtte innom et medisinsk råd. Vi fant ut at vi ihvertfall kom til å angre hvis vi ikke forsøkte.Jeg syns månedene med usikkerhet var ganske tøffe, men nå har vi verdens flotteste kinajente og er kjempeglade for at vi tross alt gjorde det.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...