Gjest Nå lurer jeg virkelig? Skrevet 18. april 2005 Del Skrevet 18. april 2005 Må vi ha helseattest for min manns særkullsbarn som ikke bor hos oss når vi adopterer? . Hva med egenerklæring om helse? Vi bor ikke på samme sted, så da må vi be mor om å ta dem til lege for oss i så fall. Men vi har ikke så lyst å fortelle henne om adopsjonen riktig enda (før vi er godkjent), og attesten må vel skrives av fastlegen? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/181568-helseattest-hans-s%C3%A6rkullsbarn/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Noraførr Skrevet 19. april 2005 Del Skrevet 19. april 2005 Vi har adoptert to barn fra Kina. Mannen har 3 særkullsbarn fra forrige ekteskap. De har praktisert delt bosted mellom mor og far. Ved begge våre adopsjoner mente BV i vår kommune at vi måtte ha legeerklæringer på særkullsbarna ... og ved andre gangs adopsjon også av vårt første barn. Begge gangene tok jeg en telefon til BUFetat (som den gangen het hhv. SUAK og BUFA) - og de opplyste at legeerklæring på barn ikke var nødvendig hvis ungene er friske og raske. Vi skrev derfor bare et lite notat selv, der vi bekreftet at ungene var friske - og hvilken klasse de gikk i på daværende tidspunkt. For vårt første barn la vi ved siste oppfølgingsrapport vi skrev på henne. Vi ble godkjente på første forsøk begge gangene - uten videre spørsmål. Vet at noen BV standhaftig "står på sitt" - at man MÅ ha legeerklæring! Det gjorde også vårt BV - og ved vår første adospjon ga de seg ikke før jeg ba de ringe å sjekke med SUAK. Ta en telefon til BUFetaten dere tilhører. Vil tro at de praktiserer det på samme måte som før. hilsen og lykke til fra 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/181568-helseattest-hans-s%C3%A6rkullsbarn/#findComment-1226856 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest malun Skrevet 19. april 2005 Del Skrevet 19. april 2005 Vi har adoptert to barn fra Kina. Mannen har 3 særkullsbarn fra forrige ekteskap. De har praktisert delt bosted mellom mor og far. Ved begge våre adopsjoner mente BV i vår kommune at vi måtte ha legeerklæringer på særkullsbarna ... og ved andre gangs adopsjon også av vårt første barn. Begge gangene tok jeg en telefon til BUFetat (som den gangen het hhv. SUAK og BUFA) - og de opplyste at legeerklæring på barn ikke var nødvendig hvis ungene er friske og raske. Vi skrev derfor bare et lite notat selv, der vi bekreftet at ungene var friske - og hvilken klasse de gikk i på daværende tidspunkt. For vårt første barn la vi ved siste oppfølgingsrapport vi skrev på henne. Vi ble godkjente på første forsøk begge gangene - uten videre spørsmål. Vet at noen BV standhaftig "står på sitt" - at man MÅ ha legeerklæring! Det gjorde også vårt BV - og ved vår første adospjon ga de seg ikke før jeg ba de ringe å sjekke med SUAK. Ta en telefon til BUFetaten dere tilhører. Vil tro at de praktiserer det på samme måte som før. hilsen og lykke til fra Hos oss var BV usikre på om vi trengte helseattest for guttungen, så de ringte Bufetat regipn øst for å høre - og fikk beskjed om at det ikke var nødvendig. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/181568-helseattest-hans-s%C3%A6rkullsbarn/#findComment-1227330 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.