Gå til innhold

Til Siri Harket


morild

Anbefalte innlegg

Hei igjen!

Du har tidligere svart meg under tittelen "fem år". der sier du at vi må innarbeide gode dovaner og at han bør være på toalettet 4 ganger pr dag.

Problemet vårt er at vi ikke får han til å sitte på do/potte i det hele tatt. Han blir livredd, tett opptil hysterisk.

Jeg vet ikke hvordan vi skal få satt han ned der.

Har jobbet litt med dotrening av barn i sykehus, men de har nå ihvertfall satt seg ned på en do.

Håper på råd i den forbindelse.

Føler at dette er mas, men....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Siri Harket, uroterapeut

Til morild.Jeg kan lett forstå at det er problematisk med dotrening på et barn som blankt nekter å sitte på toalettet eller potte. Kan han ha blitt skremt på toalettet noen gang, evt. hørt om andre barn med "skrekkopplevelser"Det er veldig viktig at han har et toalett som han sitter trygt på, og at han ikke er redd han faller i.Prøv å gjør noe hyggelig på toalettet. Enten at dere gjør det til en lesestund, eller noe annet slik at han forbinder noe koselig med dette. Dersom det fortsatt er vanskelig tror jeg det kunne vært lurt å få helsesøster,eller barnelegen til å snakke litt med ham Et annet alternativ er å drøye dette en kort stund og så forsøke igjen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...