Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Trenger bare å lufte meg litt og for all del noen gode råd!

Er mamma til 2 nydelige Colombia barn.Den eldste er helt lys,mens minste jenta er brun. Ettersom eldste mann er så lys så har jeg ingen erfaring med hvordan man takler slike spørsmål.

I barnrehagen i dag leveret jeg storebror som vanlig.Det er en kjempe søt jente i barnehagen som er veldig snakkesalig og sjarmerende. Hun kom å spurte meg hvorfor er hun så brun?

Jeg svarte som sant er at det er fordi hun er født i et annet land osv.

Likevel sitter jeg igjen med en følelse av at jeg gjorde en dårlig jobb hvis dere skjønner hva jeg mener....

Det skulle jeg selvsagt vært forberedt på noe jeg altså ikke var.

Hvordan svarer dere ? Dette er jo små barn som spør.

Litt usikker! Er det lov?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/181859-hvorfor-er-hun-s%C3%A5-brun/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest men det er utenpå

Enkle spørsmål = enkle svar. Så kan man heller utdype mer ved behov.

Hvorfor er hun så brun? Vi har forskjellig farge på huden, akkurat som vi har forskjellig hårfarge. Noen har rødt, noen lyst, noen brunt. Sånn er det med hudfarge også.

carla1365380461

Hvorfor er hun så brun? Vi har forskjellig farge på huden, akkurat som vi har forskjellig hårfarge. Noen har rødt, noen lyst, noen brunt. Sånn er det med hudfarge også.

Fint svar, syns jeg. Det er notert bak øret.

Takk.Det var akkurat det jeg trengte å høre.

Noen ganger blir man litt "tatt på sengen" og da lager man litt problemer for seg seg seg.Sånn oppi hodet mener jeg.Akkurat det skal jeg svare neste gang. Vise ord det der!!

Jeg fikk det samme spørsmålet da jeg leverte mitt barn på barnehagen. Og mitt svar var det samme. Vi er alle forskjellig utenpå, men inni er vi like. Og spurte om de ikke hadde hørt om sangen "Alle er forskjellig men det er utenpå!"

Barnet godtok denne forklaringen og gikk til sitt.

Som det har blitt sagt, enkle spørsmål - enkle svar.

Mvh

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...