Gå til innhold

Sy puter under armene eller??

Anbefalte innlegg

Gjest heler og stjeler

Dette dreier seg om en 16-åring som droppet ut av skolen fordi han ikke giddet å stå opp om morgenen. Han sover hele dagen og lever sitt liv om nettene.

En dag får foreldrene telefon om at han vil bli anmeldt, han har gjort innbrudd i et par biler og stjålet stereoanlegg.

Foreldrene konfronterer gutten og han innrømmer fakta og at han har solgt dette videre.

Foreldrene setter himmel og jord i bevegelse for å få fatt i de som har kjøpt dette. (I følge foreldrene er de verre enn sønnen fordi de måtte ha skjønt at det var tyvgods..) Etter diverse trusler går disse kjøperne med på å levere tilbake anleggene, da slipper gutten å bli anmeldt og saken er ut av verden. Kjøperne er ungdommer som har svart på en annonse i lokalavisa.

Ville dere gjort noe sånt for barna deres? Jeg tror faktisk ikke jeg ville gjort det, når skal barna lære at ting har konsekvenser når foreldrene driver på sånn?

Gjennom hele guttens oppvekst har alltid venner fått skylda for alt det gale som har skjedd, gutten blir framstilt som feilfri og et offer for dårlige venner. Av andre enn foreldrene betraktes han som en ufordragelig latsabb uten omtanke for andre enn seg selv. Han tar ikke fem øre for å steine katter eller være fysisk voldelig mot små barn.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/181980-sy-puter-under-armene-eller/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Disse foreldrene høres utrolig sløve ut!

De syr ikke bare puter under armene på han, men de unnlater å gjøre jobben som foreldre skal; nemlig oppdra han.

Vise han hvordan mennesker skal samhandle, oppføre seg, og hva som må til for å bli akseptert og likt av andre mennesker og samfunnet.

Foreldrene er like ufyselige som gutten.

Gjest M.Angelica

Dette høres ut som en tidligere nabo av meg. Da jeg var liten så plagde han og en kamerat meg og venninne. De var skikkelig ekle med oss. Når vi sa i fra til moren hans så fikk vi alltid høre at det var vi som måtte ha gjort noe. Sønnen hennes kunne aaaldri bare gjøre sånn uten videre!!

Etter som årene gikk ble denne gutten bare verre og verre. I dag er han narkoman og ikke noe liv. Han fra dag 1 i sitt liv fått "sydd puter under armene", aldri fått en skikkelig oppdragelse med grenser. Han er nå 24 år og misbrukt narkotika siden u.skolen...

Gjest en mamma i nord

Jeg ville ikke gjort slik ovenfor mitt barn. Barn må lære å ta konsekvensene av sine handlinger, ellers så er de ikke i stand til å takle livet. Egentlig så høres det for meg ut som om noen burde koble inn en offentlig instans her. For eksempel barnevernet.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...