Gå til innhold

Kan man velge?

Gjest vet ikke så mye enda

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

sommerbarnmamma

Man må være medlem av en adopsjonsforening for å få adoptere. I Norge er det tre foreninger: InorAdopt, Adopsjonsforum og Verdens barn. I samråd med "din" organisasjon blir dere enige om hvilket land det passer best å søke på. De ulike landene har ulike regler for adopsjon som vil passe ulikt ettersom hvilken livssituasjon du er i. Anbefaler deg å gå inn på foreningenes nettsider for å orientere deg mer om prosessen. Også Bufetat har informasjon om hele prosessen: http://www.bufetat.no/?module=Articles;action=ArticleFolder.publicOpenFolder;ID=227

Lykke til!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/181982-kan-man-velge/#findComment-1230699
Del på andre sider

Man må være medlem av en adopsjonsforening for å få adoptere. I Norge er det tre foreninger: InorAdopt, Adopsjonsforum og Verdens barn. I samråd med "din" organisasjon blir dere enige om hvilket land det passer best å søke på. De ulike landene har ulike regler for adopsjon som vil passe ulikt ettersom hvilken livssituasjon du er i. Anbefaler deg å gå inn på foreningenes nettsider for å orientere deg mer om prosessen. Også Bufetat har informasjon om hele prosessen: http://www.bufetat.no/?module=Articles;action=ArticleFolder.publicOpenFolder;ID=227

Lykke til!

Virker som det er mest kina, korea og colombia folk adopterer fra, stemmer dette, eller er det bare utvlaget her inne?

Går det ann å få adoptert "hvite" barn? Jeg er ikke rasist altså, men ser for meg at det er mye enklere, både for barnet og andre, da det ikke så åpenlyst synes hele tiden at barnet er adoptert.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/181982-kan-man-velge/#findComment-1230702
Del på andre sider

Virker som det er mest kina, korea og colombia folk adopterer fra, stemmer dette, eller er det bare utvlaget her inne?

Går det ann å få adoptert "hvite" barn? Jeg er ikke rasist altså, men ser for meg at det er mye enklere, både for barnet og andre, da det ikke så åpenlyst synes hele tiden at barnet er adoptert.

Hei!

Kina og Colombia er to store land når det gjelder adopsjon (adopsjonsforeningene har noe statistikk på sidene sine, der kan du se antall barn som kommer fra hvert land).

Om det er lettere å ha et "hvit" barn er jeg ikke sikker på...

Tolker jeg deg rett når det du tenker på da er mobbing?

Og hvis du tenker på mobbing tror jeg faktisk at den vil finne "en vei" uansett. Husker selv at barn med briller, freigner, dårlig til å kaste ball eller feil bukse(!) kunne bli ertet/mobbet. Så på det feltet tror jeg det gjelder mer å ha tett kontakt med barna og se hva som rører seg i nærmiljøet (i barndom og ungdomstid).

Vokste selv opp med to adopterte som nærmeste nabo. Og jeg kan love deg at det at de var adoptert og mørk i huden ikke satte noe stengsel i forhold til popularitet hos oss andre barn!

Tror her at foreldre til lekekamerater/venner har en viktig bit å bidra med. Dette med holdninger. Barn blir lett påvirket....

Når det gjelder adopsjon har de forskjellige landene forskjellige måter å legge det hele opp på. Noen steder må du reise to turer, noen steder en gang, noen steder må du vente kanskje i 6-7 mnd (Kina nå) på å få tilldeling, andre steder må du vente mer enn et år... osv

Anbefaler deg å ta kontakt med de tre foreningene og få tilsendt info pakke fra de. Så kanskje det hele blir lettere...?

Lykke til!

Hilsen

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/181982-kan-man-velge/#findComment-1230711
Del på andre sider

Gjest men det er utenpå

Du er ikke garantert å få "hvite" barn selv om du adopterer fra Norge eller Øst-Europa.

Mange barn som adopteres fra såkalt hvite land er fargede.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/181982-kan-man-velge/#findComment-1230745
Del på andre sider

Hei!

Kina og Colombia er to store land når det gjelder adopsjon (adopsjonsforeningene har noe statistikk på sidene sine, der kan du se antall barn som kommer fra hvert land).

Og hvis du tenker på mobbing tror jeg faktisk at den vil finne "en vei" uansett. Husker selv at barn med briller, freigner, dårlig til å kaste ball eller feil bukse(!) kunne bli ertet/mobbet. Så på det feltet tror jeg det gjelder mer å ha tett kontakt med barna og se hva som rører seg i nærmiljøet (i barndom og ungdomstid).

Vokste selv opp med to adopterte som nærmeste nabo. Og jeg kan love deg at det at de var adoptert og mørk i huden ikke satte noe stengsel i forhold til popularitet hos oss andre barn!

Tror her at foreldre til lekekamerater/venner har en viktig bit å bidra med. Dette med holdninger. Barn blir lett påvirket....

Når det gjelder adopsjon har de forskjellige landene forskjellige måter å legge det hele opp på. Noen steder må du reise to turer, noen steder en gang, noen steder må du vente kanskje i 6-7 mnd (Kina nå) på å få tilldeling, andre steder må du vente mer enn et år... osv

Anbefaler deg å ta kontakt med de tre foreningene og få tilsendt info pakke fra de. Så kanskje det hele blir lettere...?

Lykke til!

Hilsen

Ja, det var mobbing jeg tenkte på. Jeg bor et sted hvor folk som ser annerledes ut (hudfarge) lett blir sett rart på. Desverre.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/181982-kan-man-velge/#findComment-1230751
Del på andre sider

Annonse

Gjest mammatetre

Hei!

Lykke til!

Hilsen

Jeg skriver under på alt du sier her Solen !

Har selv både ett heimelaga barn, ett fra Øst-Europa og ett afrikansk barn (en fargerik,internasjonal familie) og har gjennom mange år også erfart at mobbing ikke nødvendigvis har noe som helst med hudfarge å gjøre !

Et annet poeng for oss med afrikansk barn er at det er adskillig mer rasisme i det landet h*n kommer fra enn det er her i Norge.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/181982-kan-man-velge/#findComment-1230839
Del på andre sider

Gjest nysgjerrig nå

Jeg skriver under på alt du sier her Solen !

Har selv både ett heimelaga barn, ett fra Øst-Europa og ett afrikansk barn (en fargerik,internasjonal familie) og har gjennom mange år også erfart at mobbing ikke nødvendigvis har noe som helst med hudfarge å gjøre !

Et annet poeng for oss med afrikansk barn er at det er adskillig mer rasisme i det landet h*n kommer fra enn det er her i Norge.

"Et annet poeng for oss med afrikansk barn er at det er adskillig mer rasisme i det landet h*n kommer fra enn det er her i Norge."

Forklar!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/181982-kan-man-velge/#findComment-1230870
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...