Gå til innhold

Pleiepenger og disk. med trygdekontor

Anbefalte innlegg

La inn innlegg tidligere angående pleiepenger. Fødte en datter for 6 uker siden som fikk en alvorlig infeksjon (Strept. B) som bla. har en dødelighet på 15%. Pga. dette fikk hun antibiotika i 16 dager og jeg bodde på sykehuset med henne. Legen skrev ut skjema for pleiepenger i disse 16 dagene som jeg sendte til trygdekontoret.

Har forstått det slik at jeg har rett på 100% pleiepenger disse dagene, og utsatt permisjon med like mange dager. Fikk imidlertid ikke for de første 8 dagene fra trygdekontoret. Ringte og snakket med dem, og de skulle sjekke opp nærmere og ringe meg tilbake dagen etter. (Det gjorde de ikke...). De hadde ikke klart å lese diagnosen visstnok, men det kunne jeg hjelpe dem med og de skulle se på det igjen. Hun jeg snakket med hadde ikke så greie på det...

Nå lurer jeg på om jeg virkelig har forstått reglene riktig eller om jeg, siden jeg jo fødte, og hadde barseltid, ikke har rett på disse første 8 dagene. For sykdommen hennes var vel "alvorlig" nok?

Håper du kan hjelpe meg, har lest lover og regler, men det som kompliserer er jo at det skjedde i forbindelse med fødsel. Har ikke lyst til å påstå ting til trygdekontoret som ikke stemmer, men samtidig så vil jeg jo ha disse dagene dersom jeg har rett på dem!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/18216-pleiepenger-og-disk-med-trygdekontor/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...