Gå til innhold

Lengden på hentereise...

Anbefalte innlegg

AF informerer om at hentereisene varierer fra 3 til 6/8 uker. Har sett at noen her inne har vært borte i både kortere og lenger tid enn det - sikkert litt avhengig av ferie osv ...

Synes jeg har lest noe om at i ett distrikt tar det normalt så og så lang tid, og i et annet distrikt så og så... osv ....

Er det ca fast hvor lang tid det tar fram til sentencia forligger, og man dermed kan reise hjem igjen i de ulike distriktene Eller er det mer tilfeldig fra sak til sak?

Kan vi f.eks hvis vi får melding om at Bogata er vårt distrikt samtidig vite hvor lang reisa vår vil bli?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/182211-lengden-p%C3%A5-hentereise/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heisan Colobris!

Kan ikke svare på noe av det du lurer på....sorry.

Men jeg tengte jeg skulle benytte sjansen å spørre om du har fått den mailen jeg sendte til deg?

Fant adr. på c.listen.

Hadde jo litt lyst å holde kontakt da....

Er dere kommet langt?

Heisan Colobris!

Kan ikke svare på noe av det du lurer på....sorry.

Men jeg tengte jeg skulle benytte sjansen å spørre om du har fått den mailen jeg sendte til deg?

Fant adr. på c.listen.

Hadde jo litt lyst å holde kontakt da....

Er dere kommet langt?

Heisann.

Det stemmer at det er ganske store forskjeller på hentereisens lengde fra distrikt til distrikt i Colombia.

Vi var i Medellin like før jul og hentet hjem vår flotte gutt.

Når dere får tildeling av distrikt får dere informasjon fra AF om ca lengde på oppholdet deres. For vår del fikk vi beskjed om ca tre uker, og det stemte ganske nøyaktig. Medellin er et at de kjappe distriktene, Bogota er vel blant de "trege" om man kan si det slik. Man kan uansett ikke vite noe eksakt om når man får sentencian før den nærmere seg, så man må balage seg på en del venting etter tildeling. Velger man å dra bort, er det bare å forhøre seg med kontaktperonen på stedet om når de anbafaler å komme tilbake.

Får dere tildelt distriktet Medellin har dere ikke muligheter for å forlate byen før etter sentenciaen, tror dette er det eneste distriktet i Colombia som har disse restriksjonene.

Vi belaget oss i utgangspunktet på at vår hentereise varte i ca 5 uker, men ble som sagt i underkant av tre.

Du må gjerne skrive meg en mail om du vil.

[email protected]

Lykke, lykke til.

Mvh

Stemmer som fruundrende sier at det kommer helt ann på hvilket distrikt en får i forhold til ventetiden, selv om dette ikke alltid stemmer helt. Når vi fikk Bogota som distrikt fikk vi beskjed om å være der i 4-8 uker, men kunne reist hjem etter mindre enn 3 om vi hadde reist rett hjem :-)

Alikevel får en ofte sånn ca. beregning av kontaktpersonen i Colombia når en har fått oppnevnt rettsal for saken.

Lykke til videre

Hei Colobris. Vi reiser til Bogota neste tirsdag :-) og vi har fått beskjed at vi må ta høyde for ca 8 uker. (Vi fikk Bogota som distrikt). Vet ikke hvorfor, men Bogota opererer med nesten dobbelt så lang tid som de andre distriktene - fra og med 2005.

Men vi får bare nyte det, så får vi se hvor lang tid vi blir.

Lykke til!

Annonse

Jeg sakser inn fra dagboken som jeg skrev da vi var i Bogotà. Det er om rettsalen..

"Når det gjelder rettsalen så sa NN at det var totalt kaos ....

Vår rettsal hadde 2000 saker... alle 21 rettsalene hadde bare familiesaker, som skillsmisse, adopsjoner, og barnevernsaker.Kontoret var nedslitt og det bugnet med papirer langs etter veggen og på alle pultene... Når våre papirer var ferdige så måtte NN ut på gaten for å ta 7 kopier..... dette kunne ikke gjøres på kontoret. Han sekretæren som skrev under på våre papirer sendte stygge blikk til vår advokat som i flere dager hadde vært i rettsalen."

Det var litt frem og tilbake ifht det å få sentencia. Sekretæren hadde vært syk i flere dager, og det var bare en som kunne printe ut papirene og skrive under. Og når man har bare en - to datamaskiner for alle rettsalene så er det ikke rart at det tar lang tid.

Mannen min sa at det var totalt kaos på kontoret.. Paprier stod i bunker langs etter veggen....

... svar alle sammen!

Gubben er litt bekymra for en kjempelang hentereise, så det var litt kjekt å få litt kjøtt på beina. Med info er det lettere å se for seg hvordan det vil bli. Egenltig en liten sak i det store bildet, men, men....

Og til deg Ninte - ønsker dere verdens beste Bogata-tur; håper vi får rapport!

(Colombia 75 - jeg mailer deg i dag!)

mvh,

... svar alle sammen!

Gubben er litt bekymra for en kjempelang hentereise, så det var litt kjekt å få litt kjøtt på beina. Med info er det lettere å se for seg hvordan det vil bli. Egenltig en liten sak i det store bildet, men, men....

Og til deg Ninte - ønsker dere verdens beste Bogata-tur; håper vi får rapport!

(Colombia 75 - jeg mailer deg i dag!)

mvh,

Takk Colobris:-)

har veldig sommerfugler i magen og koffertene står klar til pakking.

Lykke til, håper dere slipper å vente for lenge.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...