momamma Skrevet 25. april 2005 Del Skrevet 25. april 2005 Spurte min lille gutt her en morgen. Han er 4 og et halvt år. Det er for tiden veldig mange på hans alder i barnehagen som har fått småsøsken og derfor spør han en del. Vi snakker jo åpent om at han ikke har ligget i min mage osv. Men er det noen som har erfaringer å dele. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/182329-hvorfor-har-ikke-jeg-og-lilles%C3%B8ster-ligget-i-magen-din/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
nedtelling Skrevet 25. april 2005 Del Skrevet 25. april 2005 I vår familie så har det kommet 2 barn nå i løpet av 8 mnd. Vi har snakket mye om barna som ligger inne i magen. Søndag for 2 uker siden så spør gutten vår " mamma, har jeg ligget inne i din mage?" Vi snakket om at han ikke hadde vokst inne i magen min, men i mamma sitt hjerte!" han slo seg til ro med dette, og det ble ikke mere spm ut av det. Men det kommer nok., Det er også mange barn i bhg som har fått søsken, og gutten vår er opptatt av småsøskene når de er med i bgh for å hente.. Gutten vår er 4 1/2 år han også! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/182329-hvorfor-har-ikke-jeg-og-lilles%C3%B8ster-ligget-i-magen-din/#findComment-1234201 Del på andre sider Flere delingsvalg…
sibadulla*4 Skrevet 25. april 2005 Del Skrevet 25. april 2005 I vår familie så har det kommet 2 barn nå i løpet av 8 mnd. Vi har snakket mye om barna som ligger inne i magen. Søndag for 2 uker siden så spør gutten vår " mamma, har jeg ligget inne i din mage?" Vi snakket om at han ikke hadde vokst inne i magen min, men i mamma sitt hjerte!" han slo seg til ro med dette, og det ble ikke mere spm ut av det. Men det kommer nok., Det er også mange barn i bhg som har fått søsken, og gutten vår er opptatt av småsøskene når de er med i bgh for å hente.. Gutten vår er 4 1/2 år han også! ...som også tidvis er veldig opptatt av dette om han har ligget i min mage eller ikke. Emnet kommer ofte opp, når noen har fått/er igang med å få småsøsken i barnehagen. Men, minimannen vår slår seg raskt til ro med det han jo så godt vet; at han ikke har vært i magen min. Det virker som om temaet også kommer opp, når han har lyst til/behov for å høre "gjengangeren" om hvordan han kom til oss - og hvor mye vi lengtet etter han og gledet oss da reisemeldingen ENDELIG kom. Da lytter han intenst og suplerer ivrig med detaljer, som han har hørt hundre ganger... ) Vi har en søt historie om dette fra barnehagen hans. En av hans bestekamerater der fikk i høst en lillebror, og dette skjedde kun få dager etter at vi fikk lillesøster (tildelingstelefonen). Vi hadde fortalt de ansatte om lillesøster, men barna i barnehagen visste ingen ting ennå. Da minimannens kamerat fortalte at han hadde fått en lillebror den natta, kom det høyt og stolt fra minimannen "Og, jeg har fått en lillesøster!" Hans kamerat ser lenge på han og sier (dette har vi fått vite av avdelingslederen, som overhørte/-så det hele) "Næmmen, det går ikke an! Mamma'n din har jo ikke hatt stor mage!" Hvorpå minimannen vår ser oppgitt på sin kamerat og sier "Åååååhhhh, Lucas, da... Vet du ikke at noen barn kommer fra magen, mens andre barn kommer fra andre land med store fly???" Så var han ferdig med den samtalen ;-) Når det er sagt, så føler vi at han forstår _enda_ mer av sin opprinnelse ved å "gjenoppleve" det hele nå gjennom lillesøster og prosessen med å få hjem henne (nå vil vi reise!!!!). Kos dere videre med _deres_ fireåringer. Det er full fres, fart og moro - ikke sant? ;-))) Hilsen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/182329-hvorfor-har-ikke-jeg-og-lilles%C3%B8ster-ligget-i-magen-din/#findComment-1234353 Del på andre sider Flere delingsvalg…
indiana@ Skrevet 25. april 2005 Del Skrevet 25. april 2005 ...som også tidvis er veldig opptatt av dette om han har ligget i min mage eller ikke. Emnet kommer ofte opp, når noen har fått/er igang med å få småsøsken i barnehagen. Men, minimannen vår slår seg raskt til ro med det han jo så godt vet; at han ikke har vært i magen min. Det virker som om temaet også kommer opp, når han har lyst til/behov for å høre "gjengangeren" om hvordan han kom til oss - og hvor mye vi lengtet etter han og gledet oss da reisemeldingen ENDELIG kom. Da lytter han intenst og suplerer ivrig med detaljer, som han har hørt hundre ganger... ) Vi har en søt historie om dette fra barnehagen hans. En av hans bestekamerater der fikk i høst en lillebror, og dette skjedde kun få dager etter at vi fikk lillesøster (tildelingstelefonen). Vi hadde fortalt de ansatte om lillesøster, men barna i barnehagen visste ingen ting ennå. Da minimannens kamerat fortalte at han hadde fått en lillebror den natta, kom det høyt og stolt fra minimannen "Og, jeg har fått en lillesøster!" Hans kamerat ser lenge på han og sier (dette har vi fått vite av avdelingslederen, som overhørte/-så det hele) "Næmmen, det går ikke an! Mamma'n din har jo ikke hatt stor mage!" Hvorpå minimannen vår ser oppgitt på sin kamerat og sier "Åååååhhhh, Lucas, da... Vet du ikke at noen barn kommer fra magen, mens andre barn kommer fra andre land med store fly???" Så var han ferdig med den samtalen ;-) Når det er sagt, så føler vi at han forstår _enda_ mer av sin opprinnelse ved å "gjenoppleve" det hele nå gjennom lillesøster og prosessen med å få hjem henne (nå vil vi reise!!!!). Kos dere videre med _deres_ fireåringer. Det er full fres, fart og moro - ikke sant? ;-))) Hilsen Syns jeg ser han for meg... :-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/182329-hvorfor-har-ikke-jeg-og-lilles%C3%B8ster-ligget-i-magen-din/#findComment-1234497 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.