Gå til innhold

Bokanbefaling


Sofline

Anbefalte innlegg

Jeg har litt tid til overs og tenkte jeg ville være litt intelektuell og lese en bok.

Er det noen som har en god en å anbefale? (sånn en som man nesten ikke kan legge fra seg før man er ferdig) Jeg sluker alt fra krim til historiske romaner...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 56
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Freya

    10

  • ShitDiddelyDo

    9

  • Sofline

    8

  • fru Burlefot

    3

Mest aktive i denne tråden

ShitDiddelyDo

Vanligvis leser jeg ikke så mye krim, men de siste par ukene har jeg kastet med på Henning Mankel. Begynte med bok 1, tok så bok 2 i et jafs, og har nå startet på bok 3.

Innen skandinavisk krim er i hvert fall Mankel en ener. Disse såkalte krimdronningene her i landet burde lese og lære.

Ellers digger jeg Lars Saabye Christensen og Ingvar Ambjørnsen (om du holder deg unna hans mer kjente titler).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanligvis leser jeg ikke så mye krim, men de siste par ukene har jeg kastet med på Henning Mankel. Begynte med bok 1, tok så bok 2 i et jafs, og har nå startet på bok 3.

Innen skandinavisk krim er i hvert fall Mankel en ener. Disse såkalte krimdronningene her i landet burde lese og lære.

Ellers digger jeg Lars Saabye Christensen og Ingvar Ambjørnsen (om du holder deg unna hans mer kjente titler).

Har lest et par bøker av Henning Mankell, og jeg sleit meg igjennom den siste (Silkeridderen). Forferdelig kjedelig og uengasjerende, forutsigbart og ikke fengende i hele tatt for min del.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"En tid for alt" av Karl Ove Knausgård. Jeg er ingen litteraturkritiker, men du verden for en bok!

Evt "Da Vinci-koden". Jepp, gammelt nytt, men veldig spennende og relativt lettlest. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fru Burlefot

Vindens skygge av Carlos Ruiz Zafón. Nydelig bok, spennende uten å være krim. Jeg klarte i alle fall ikke å legge den fra meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ShitDiddelyDo

Har lest et par bøker av Henning Mankell, og jeg sleit meg igjennom den siste (Silkeridderen). Forferdelig kjedelig og uengasjerende, forutsigbart og ikke fengende i hele tatt for min del.

Jeg har ikke lest hans siste bøker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ShitDiddelyDo

Vindens skygge av Carlos Ruiz Zafón. Nydelig bok, spennende uten å være krim. Jeg klarte i alle fall ikke å legge den fra meg!

Enig.

Den har jeg nettopp lest jeg også. En meget god bok!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke lest hans siste bøker.

Silkeridderen er ikke den siste, det er vel den fjerde eller femte, tror jeg. Kjøpte de ni første som pocketbøker, men så lånte jeg bort noen til "svigerfar" som satt og kjedet seg med brukket ankel i vinter. Så da måtte jeg begynne midt i, måtte ha noe å lese på. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vindens skygge av Carlos Ruiz Zafón. Nydelig bok, spennende uten å være krim. Jeg klarte i alle fall ikke å legge den fra meg!

Er den helt ny? Eller kommet i pocketutgave?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ShitDiddelyDo

Silkeridderen er ikke den siste, det er vel den fjerde eller femte, tror jeg. Kjøpte de ni første som pocketbøker, men så lånte jeg bort noen til "svigerfar" som satt og kjedet seg med brukket ankel i vinter. Så da måtte jeg begynne midt i, måtte ha noe å lese på. :)

Jeg husker ikke hvilke jeg har lest tidligere, men det er 2-3 stykker. De er i hvert fall meget gode, og var grunnen til at jeg nå kjøpte hans 4 første.

Til nå har jeg likt det jeg har lest.

Men det er klart: Etter og ha lest omtrent det som er å lese av kisklitteraturforfattere som Anne Holt, Unni Lindell og Kari Fossum, er det ikke mye som skal til.

Jeg har også to krimbøker av Robert Wilson her. Tenkte å ta fatt på dem når jeg er ferdig med bok nummer 3 og nummer 4 av Mankell. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg husker ikke hvilke jeg har lest tidligere, men det er 2-3 stykker. De er i hvert fall meget gode, og var grunnen til at jeg nå kjøpte hans 4 første.

Til nå har jeg likt det jeg har lest.

Men det er klart: Etter og ha lest omtrent det som er å lese av kisklitteraturforfattere som Anne Holt, Unni Lindell og Kari Fossum, er det ikke mye som skal til.

Jeg har også to krimbøker av Robert Wilson her. Tenkte å ta fatt på dem når jeg er ferdig med bok nummer 3 og nummer 4 av Mankell. :)

Er egentlig ikke så begeistret for krim heller jeg. Men det er lite som fenger for tiden, dessverre. I "gamle dager" kunne jeg ta med meg både en og to bæreposer med bøker fra biblioteket, men nå er det sjelden jeg finner noe interessant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

laguna1365380434

Jeg leste akkuret ferdig "i Hitlers bunker" (Boken bak der Untergang..) Den var både spennende og lærerik....

Jeg anbefaler den sterkt! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"En tid for alt" av Karl Ove Knausgård. Jeg er ingen litteraturkritiker, men du verden for en bok!

Evt "Da Vinci-koden". Jepp, gammelt nytt, men veldig spennende og relativt lettlest. :-)

Karl Ove Knausgård.. er han norsk? Synes ikke jeg har hørt navnet før..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leste akkuret ferdig "i Hitlers bunker" (Boken bak der Untergang..) Den var både spennende og lærerik....

Jeg anbefaler den sterkt! :-)

Hva heter forfatteren? Jeg var og så filmen i går-den er også å anbefale.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...