Gjest Det kan være slitsomt å være slitsom" Skrevet 26. april 2005 Del Skrevet 26. april 2005 Jeg har alltid slitt med ting som rastløshet, sinne, konsentrasjon, ikke tør og snakke høyt i forsamlinger, og i senere tid også angst og depresjon.. De har lenge villet sjekke meg for adhd, men jeg har vært så redd for å få diagnosen, så redd for og få et bevis på at jeg ikke er som andre.. Selv om jeg innerst inne vet hva svaret kommer til å bli, er det ikke gøy og få det på papiret.. Men så var jeg inne på adhd foreningens side, og nå neste gang jeg er hos psykologen så vurderer jeg og ta de testene alikevel. Jeg begynte nesten og gråte av og lese om hva andre skrev i dikt osv.. Det er en så utrolig lettelse og vite at det er ikke jeg som er er den eneste slitsomme.. eller trege.. Skulle ønske det var verden som var gal, og jeg som var normal.. Håper på svar fra andre i samme situasjon. Jeg er ei jente på 20år.. Og kunne trengt noen likesinnede.. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/182411-noen-andre-som-meg/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Serrada Skrevet 29. april 2005 Del Skrevet 29. april 2005 Lille venn.. Jeg har akkuratt fått en diagnose på hvorfor jeg alltid har vært så vanskelig og fungert så ustabilt, den heter ADHD.. For meg var det en lettelse, og så finnes det jo medisiner som hjelper.. Lykke til med å finne ut av deg selv, denne genfeilen ble avlet på i steinaldertiden, da var vi ettertraktet.. Fint med litt persektiv på tingene, men tror ikke de store problemene kom før det ble lovfestet skolegang til alle.. Klem 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/182411-noen-andre-som-meg/#findComment-1240798 Del på andre sider Flere delingsvalg…
marhaumy Skrevet 10. mai 2005 Del Skrevet 10. mai 2005 Lille venn.. Jeg har akkuratt fått en diagnose på hvorfor jeg alltid har vært så vanskelig og fungert så ustabilt, den heter ADHD.. For meg var det en lettelse, og så finnes det jo medisiner som hjelper.. Lykke til med å finne ut av deg selv, denne genfeilen ble avlet på i steinaldertiden, da var vi ettertraktet.. Fint med litt persektiv på tingene, men tror ikke de store problemene kom før det ble lovfestet skolegang til alle.. Klem Jeg tror egentlig vi er ganske mange, jeg. Og jeg ble i grunnen lettet etter at jeg var ferdig med utredningen. At jeg skulle fylle 45 år før dette ble gjordt, slik ble det bare. Før hadde jo ikke jenter dette, det var bare gutter som slet med ADHD. Å få diagnosen innebærer jo ikke bare en diagnose, men en mulighet til å kunne jobbe med seg selv. For nå vet jeg hva det er. Jeg har dessuten fått en god del svar på hvorfor det har vært så mye trøbbel å være meg opp igjennom åra. Forledrene mine også. Det vil si mor, far er død. Tror han var bokstavbarn han også. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/182411-noen-andre-som-meg/#findComment-1251970 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.