Gjest Silkeline Skrevet 26. april 2005 Skrevet 26. april 2005 1) Hva lønner seg: Dollar i kontanter - veksle i Norge eller Kina? Reisesjekker (i dollar?)? Kinesiske Yuan? Visakort eller annet...? Skal snart til Beijing/Nanchang :-0) Mulig at dette er et "gammelt tema" på DOL, men jeg spør nå, jeg... :-) 2) Tips om reisehåndbok? (Med kinesisk skrift, kankje?) Eller er dette unødvendig siden vi reiser med VB? Hilsen 0 Siter
zitrus Skrevet 26. april 2005 Skrevet 26. april 2005 Hei Vi hadde en del dollar i kontanter, ellers brukte vi Visa. Vi var i Shanghai, Nanjing og Beijing. Du får ikke kjøpt kinesisk valuta i Norge. God tur! 0 Siter
Snowdrop Skrevet 27. april 2005 Skrevet 27. april 2005 Du kan nå få kjøpt kinesisk valuta i banken på terminal utland (Gardermoen). Det billigste er å veksle med kontanter der istedet for å belaste rett på kortet. I Kina er det greiest å veksle inn dollar, så jeg foreslår at dere tar med litt dollar i tillegg. Kort er også greit å bruke som betalingsmiddel på varehus etc., men ikke på marked og mindre butikker i provinsen. På hotellene er det greit å få vekslet inn dollar. Vet ikke med VB, men med AF er ihvertfall alt praktisk ordnet og guiden er alltid tilstede. Ordbok var derfor ikke nødvendig synes jeg. God tur! 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.