Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg bestilte en Ergo barnesele over internett (www.babyslynga.no) og den kom i posten i forgårs. Er det noen som har erfaring med den?

Jeg trodde at barnet kunne bæres både på rygg og på mage til de var ganske gamle, men i brosjyren som var vedlagt bæreselen sto det at det var best at barnet var mellom 3-5 måneder dersom det skulle bæres på magen..

Vi skal reise til Kina i løpet av høsten for å hente vårt første barn - og vi vet jo ikke hvor gammelt barnet vil være (helt sikkert under to år, men sannsynligvis rundt et år).

Jeg lurer på om jeg skal sende bæreselene tilbake, jeg hadde sett for meg at det var best å bære gullungen på magen.

Er det noen som har noen tanker/erfaringer å dele?

Skrevet

Nå har ikke jeg adoptert, men hvis jeg skulle båret noen av mine to unger på magen i bæresele hadde jeg fått ganske vondt i ryggen tror jeg. Mine ettåringer har veid rundt 10 kilo.

Fra de var 8-9 mndr brukte vi bæremeis, men da blir det jo ikke så mye kroppkontakt som ved bruk av bæresele.

Finnes det ikke bæresjal der man kan ha ungen på hofta?

Skrevet

Vår jente var 10 måneder - (veide ca 6.5 kilo) da vi hentet henne. Baby-Bjørn var helt ok å bruke til henne. Brukte det til hun var ca 8 kilo - da ble det for tungt for ryggen (selv om gullet synes det var kjempestas å sitte i den). Denne gangen har jeg kjøpt en Hip-hammock. Har et håp om at det da går bedre å bære til litt høyere vektklasse :-)

Skrevet

Jeg har ikke noen erfaring med dette ennå, men vurderer selv å kjøpe Hip Hammock etterhvert når det blir aktuelt.

Her er èn av de linkene som er lagt ut tidligere:

http://www.swankeltd.com/

Hvis du ønsker å ha barnet nær deg gir jo Ergo barnesele denne muligheten selv om du har det på ryggen. Slik sett er det jo et bedre alternativ enn vanlig bæremeis eller vogn, iallefall. Eller hva med å bytte til en av "hoftebærerne" fra Babyslynga?

Skrevet

Tror ikke jeg hadde orket å bære en ettåring fremme, blir utrolig tungt for skuldrene.

Var jeg dere ville jeg hatt henne på siden, i den eller en hip hammock. Fra gutten vår var 18 mnd brukte vi bæremeis og ett år etter stortrives han i den ennå :-).

Minsten på 7 mnd bærer jeg ennå i babybjørnen, men er nok ikke lenge til jeg tar frem hammocken :-)

Klem fra

Skrevet

Jeg brukte selv Ergo babycarrier http://www.ergobabycarrier.com/ da vi var på hentereise i Korea. Denne var da avlastning for storebror når vi var ute på tur. Selv fant vi ut at det letteste var å bære ham på magen. Han var da 4 år og ca 16 kg.

Skrevet

Jeg har ikke noen erfaring med dette ennå, men vurderer selv å kjøpe Hip Hammock etterhvert når det blir aktuelt.

Hvis du ønsker å ha barnet nær deg gir jo Ergo barnesele denne muligheten selv om du har det på ryggen. Slik sett er det jo et bedre alternativ enn vanlig bæremeis eller vogn, iallefall. Eller hva med å bytte til en av "hoftebærerne" fra Babyslynga?

Hei Fillolin :o)

Jo, jeg har jo tenkt på disse hoftebærerne - jeg synes de er fine. Men så viste jeg bilde av hoftebæreren til mannen min, og han sa at de var helt fine - hvis jeg hadde tenkt å bære selv (hm), for slike ville han ikke gå med. Han likte mye bedre Ergo barnesele, den er jo pittelitt mere "macho", hehe. Jeg prøvde å overbevise mannen min om at David Beckham ville trivdes med en slik hoftebærer, men det gjorde visst ikke underverker for bærelysten likevel, hehe.

Så jeg tenkte i grunnen å slå to fluer i en smekk: en bæresak som også mannen kan like, slik at jeg slipper å bære selv (!) - og en sak som sikrer nærkontakt med littjbanen. Men det er visst ikke så enkelt...

Skrevet

Ut fra det som står på siden, og bildene kan jeg ikke skjønne annet en at du kan bære barnet på magen???????Håper det i alle fall,fordi jeg tenkte selv å kjøpe denne bæreselen for å bruke på hentereisen:)

Skrevet

Ut fra det som står på siden, og bildene kan jeg ikke skjønne annet en at du kan bære barnet på magen???????Håper det i alle fall,fordi jeg tenkte selv å kjøpe denne bæreselen for å bruke på hentereisen:)

Vi har kjøpt en sånn til vår hentereise. Kan ikke skjønne annet enn at barnet kan bæres på magen. For meg ser den veldig praktisk ut, kanskje litt klønete å få plassert barnet på ryggen hvis man er alene - men øvelse gjør (sikkert) mester.....

Skrevet

Jeg brukte selv Ergo babycarrier http://www.ergobabycarrier.com/ da vi var på hentereise i Korea. Denne var da avlastning for storebror når vi var ute på tur. Selv fant vi ut at det letteste var å bære ham på magen. Han var da 4 år og ca 16 kg.

Hei og hå, GIn

Men dette er jo den samme som jeg har bestilt. Da må det jo bare være tull det som står i brosjyren om at det passer best å ha barn i alderen 3-5 måneder på magen.

Jippi, da slipper jeg å sende den i retur.

Skrevet

Du kan jo bære på magen, men i brosjyren som var vedlagt selve bæreselen sto det at det var best å bære barn i alderen 3-5 måneder på magen - og deretter ha dem (dem?) på ryggen. Men så skriver jo Gin at hun bærte barnet sitt på magen i en sånn bæresele selv om barnet var eldre.

Så bestill i veg :o)

Jeg følte meg litt merkelig når jeg i går vandret rundt i huset med bæreselen på, for å bli litt kjent med konstruksjonen, mens jeg lekte med tanken på at "snart skal det sannelig sitte noen oppi her".

*lykkefnis*

Gjest bæresele er alfa og omega
Skrevet

Jeg brukte Baby Bjørn og bar barnet kontinuerlig på magen da vi hentet henne i Kina. Vi hadde også med bæremeis og trille, og brukte dette bare på lengre strekninger.

Jenta mi var 14 mnd og ca. 7-8 kg da vi hentet henne. Det var tydelig at hun hadde godt av nærheten som bæreselen gir, og jeg tror den var viktig for tilknytningen. Hun ville knapt ut av den i det hele tatt i Kina, den ble hennes trygge punkt!

Hun ville fortsatt sitte mye i Baby Bjørn et par-tre måneder etter vi kom hjem. Først da ble hun for tung for meg.

Skrevet

Hei og hå, GIn

Men dette er jo den samme som jeg har bestilt. Da må det jo bare være tull det som står i brosjyren om at det passer best å ha barn i alderen 3-5 måneder på magen.

Jippi, da slipper jeg å sende den i retur.

Kanskje de mener at når barnet er 3-5 mnd. passer det best å ha de på magen. Etter den alderen er det nok valgfritt tipper jeg. :o)

Hilsen

Skrevet

Hvor kjøper dere den der HipHammocken? Via internett eller i butikk?

Så ut som en lur innretning. Vi skal til Kina og hente nr to til høsten en gang.

Skrevet

Hei!!

Vi brukte ergo bæresele da vi hentet snuppa vår i Kina nå i januar/februar. Hun var da 14-15 måneder gammel, 66 cm lang og veide ca. 9 kilo. Vi bar henne på magen og det fungerte kjempefint.

Vi brukte bæreselen hver dag under Kinaoppholdet og har bare positive erfaringer med den.

Lykke til!

solsol1365380728
Skrevet

Hei.

Vet ikke om dette blir et svar på det du spør om, men...

Kjenner ikke til den bæreselen du skriver om, men generelt mener jeg det er helt nødvendig å kunne bære barnet på magen. Dersom barnet er engstelig den første tiden, kan det hende at det "krever" å henge på kroppen til en eller begge foreldrene nærmest 24 timer i døgnet. Dersom barnet sitter i bæreselen store deler av døgnet er det viktig at selen har god ryggstøtte, slik at en kan bruke hendene til andre ting enn å støtte barnets rygg og hode. (Da vi hentet vårt barn på 11 mnd brukte vi Babybjørn sin største sele, og ville ikke vært den foruten.)

Lykke til!!

Skrevet

Hvor kjøper dere den der HipHammocken? Via internett eller i butikk?

Så ut som en lur innretning. Vi skal til Kina og hente nr to til høsten en gang.

Jeg har akkurat kjøpt Hip-hammock via nettet (på adressen i innlegget fra fillolin). Jeg testet den på min 2,5 åring i går. Den fungerer kjempebra til henne også. Det tok bare noen dager i posten fra USA.

Gjest Charita
Skrevet

Hmm. Jeg bar mine egenfødte i bæresele til de var 3-4 mnd og veide rundt 5 kilo. Etter det var det alt for tøft for min rygg å bære barna. Var lettere å bære dem på hofta uten seler.

Kanskje det er OK dersom pappa bærer barnet, men jeg tror ikke jeg vil greie å bære ett-åringen vi henter i Kina i bæresele.

Bruk heller pengene på ei lita, lett sammenslåbar paraplytrille hvor barnet sitter vendt mot deg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...