Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Sønnen min kom inn i sengen til meg en morgen og spurte om vi ikke sanrt skulle reise til Korea. Vi har snakket mye om det men vi har foreløpig ikke hatt råd til å reise.

Han sa videre at han aldri hadde truffet mamma og pappa som bor i Korea.Han har blitt fortalt hvorfor hans koreanske mor ikke kunne ha ham og det slår han seg til ro med og pleier han å si at det var flaks at vi reiste til Korea akuurat da slik at vi kunne ta vare på ham.

Men det var det at det hadde vært så spennedne å reise til Korea og treffe de "ordentlige" foreldrene og se hvordan de ser ut.

Dette er den store drømmen hans om dagen og det er jo ganske fin drøm å ha.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/182835-en-7-%C3%A5rings-tanker-om-opphav/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Tragiske ali

Vårt barn er på nesten samme alder. Dere er ikke mine egentlige foreldre var gårdagens utsagn. Hvorfor sier du det, spurte jeg. Jo fordi XX sier det. Vi er jo dine egentlige foreldre da, men du vet jo at du er født i et annet land av en dame der sa jeg. Ja, det vet jeg jo, sa barnet. Men, hvorfor er det slik da, sa barnet.Jeg skulle egentlig ikke ha vært hos dere, sa barnet. Men kjære barnet vårt, du er barnet vårt og vi er foreldrene dine. Det er en lang historie om to unge mennesker i et annet land som ventet barn (og det var deg) osv osv osv. Du ble født og var på sykehus, og etter en stund kom du hjem til oss osv osv. Ja, det husker jeg - men hvorfor kunne jeg ikke være hos de egentlige foreldrene? Det er slik at ikke alle barn kan bo hos de som har født barnet osv osv.

Det er alltid en eller annen traumatisk historie bak en adopsjon, og den egentlige grunnen til at barnet er bortadoptert varierer sterkt. Vårt barn vil nok gradvis måtte venne seg til en heller spesiell historie som vi håper h*n vil takle den dagen h*n får sin histore presentert. Den dagen kommer - men enn så lenge får vi informere barnet i forhold til det modningsnivået h*n befinner seg i. I tillegg skal vi besøke barnets fødeland i løpet av året.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...