Gå til innhold

Jeg har lyst til å slutte å amme


Gjest katia

Anbefalte innlegg

Hei!

Junior er nå snart 8 måneder, og jeg har ammet stort sett uten problemer hele veien, fullammet til han var 4-5 måneder.

Jeg skal begynne å jobbe om en drøy måned, og har i den forbindelse lyst til å slutte å amme. Har du/dere noen tips om nedtrapping? Bør han få tillegg en stund framover eller kan han begynne med vanlig melk når han er 9 mnd.?

Banner jeg i kirka når jeg sier at jeg har lyst til å slutte å amme?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Elisabeth Tufte, helsesøster

Kjære katia.

Om du vil slutte å amme er det din egen personlige avgjørelse. Det som er viktig er at om du diskuterer dette med feks.helsestasjonen så skal de gi deg en slik informasjon at du føler at du har gjort et vell overveid valg. Nedtrappingen må foregå gradvis slik at du ikke får brystspreng. Kutt ut et og et måltid. Avhengig av hvor ofte du ammer nå vil det ta noen uker antagelig. De gjeldende anbefalingene nå er at kumelk ikke skal gies før 10 månders alder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære katia.

Om du vil slutte å amme er det din egen personlige avgjørelse. Det som er viktig er at om du diskuterer dette med feks.helsestasjonen så skal de gi deg en slik informasjon at du føler at du har gjort et vell overveid valg. Nedtrappingen må foregå gradvis slik at du ikke får brystspreng. Kutt ut et og et måltid. Avhengig av hvor ofte du ammer nå vil det ta noen uker antagelig. De gjeldende anbefalingene nå er at kumelk ikke skal gies før 10 månders alder.

Hvis du begynner med melk, så velg laktoseredusert melk (fås i de fleste butikker), det er ofte laktosen de minste reagerer på dersom de reagerer. Du kan jo prøve deg frem litt, du finner jo fort ut om han reagerer på melka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...