Gå til innhold

Jente 4 år tisser seg ut


bettygina

Anbefalte innlegg

Jeg har en datter på 4 år som har etter hun har fått lillebror har begynnt å tisse seg ut igjen. Hun er tørr om natten men om dagen så virker det som at hun ikke merker eller kjenner at hun må tisse . Jeg ser at hun er ut tisset. Jeg lurer på hva jeg skal gjøre ? Jeg har gått

å mast på henne om at nå må vi gå på do. Men skal hun ikke klare å kjenne dette selv? Kan dette ha med at hun er blitt storesøster?

Jeg fikk til råd på helsestasjonen om å prøve å overse at hun tisset seg ut i 14 dager for å se om hun ordnet opp i det selv. Men jeg kan da ikke la henne gå ut tisset.

håper dere har noen råd å gi meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har hørt om dette mange ganger tidligere, at barn begynner å tisse på seg igjen når de blir storesøsken. Slik jeg ser det har du jo tre valg:

1. Passe på at hun går ofte på do.

2. Lar henne tisse på seg og se om det går over.

3. Begynner med bleier igjen til ting har roet seg, og hun igjen klarer å gå på do.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hørt om dette mange ganger tidligere, at barn begynner å tisse på seg igjen når de blir storesøsken. Slik jeg ser det har du jo tre valg:

1. Passe på at hun går ofte på do.

2. Lar henne tisse på seg og se om det går over.

3. Begynner med bleier igjen til ting har roet seg, og hun igjen klarer å gå på do.

Venninnen min hadde samme problemet med sin fireåring da hun fikk baby nylig. Hun lagde en kalender, og gutten får et klistremerke hver dag han klarer å holde seg tørr. Fungerer ifølge henne kjempefint. Man kan også vurdere en større premie etter et visst antall tørre dager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siri Harket, uroterapeut

Har hørt om dette mange ganger tidligere, at barn begynner å tisse på seg igjen når de blir storesøsken. Slik jeg ser det har du jo tre valg:

1. Passe på at hun går ofte på do.

2. Lar henne tisse på seg og se om det går over.

3. Begynner med bleier igjen til ting har roet seg, og hun igjen klarer å gå på do.

Til bettygina Du har fått gode råd av de som har svart på innlegget ditt.Jeg støtter meg bare til de. Det er ikke sjelden at barn begynner å tisse på seg igjen når de har fått småsøsken.Prøv å få til noen faste dotider i løpet av dagen.Dette er nok et forbigående problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Venninnen min hadde samme problemet med sin fireåring da hun fikk baby nylig. Hun lagde en kalender, og gutten får et klistremerke hver dag han klarer å holde seg tørr. Fungerer ifølge henne kjempefint. Man kan også vurdere en større premie etter et visst antall tørre dager.

Det men et klistremerkekart er et veldig bra forslag i dette tilfellet, men det egner seg IKKE ved nattvæting.

I de fleste tilfeller av nattvæting har ikke barnet kontroll, og et belønningsystem ved nattvæting vil bare føre til enda større skuffelser for barnet.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...