Gå til innhold

Ventetid region øst, noen nyheter?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

sommerbarnmamma

Vi fikk godkjenning i forrige uke, etter å ha ventet siden beg. av desember (mao nesten 5 måneder)

Hei,

Gratulerer med godkjenningen. Vi fikk telefon i forrige uke om at den kommer denne uken. Vi ble registert i slutten av november. Så da er det bare å gå i gang å samle inn papirer i rekordfart: Lykke til! Kanskje vi blir registrert i Kina noenlunde samtidig. :-)

Hei,

Gratulerer med godkjenningen. Vi fikk telefon i forrige uke om at den kommer denne uken. Vi ble registert i slutten av november. Så da er det bare å gå i gang å samle inn papirer i rekordfart: Lykke til! Kanskje vi blir registrert i Kina noenlunde samtidig. :-)

Var jeg deg ville jeg ha bestilt politiattest og legetime (inkl. prøvetaking så fort som mulig). Vi kan fort komme i samme gruppe :-)

sommerbarnmamma

Var jeg deg ville jeg ha bestilt politiattest og legetime (inkl. prøvetaking så fort som mulig). Vi kan fort komme i samme gruppe :-)

Takk for tips! Politiattesten er i boks allerede, sammen med fødsels- og vigselsattest. Men for legeattesten må vi vel ha et skjema som vi får fra adopsjonsforum. Håper det er rett rundt hjørnet.

Annonse

latinomama

Vi ble reg. 18/3 og fikk beskjed om 6 mnd, men ut fra de siste meldingene om temaet på dette forumet, så ser det ut som om ventetiden nå er ca 5,5 mnd. Vi krysser fingre for at de får opp dampen ytterligere..... :-)

Vi er registrert 21/3, og jeg har fått beskjed i en mail fra Reg. øst at de forventer at ventetiden vil gå ned utover våren. Dette pågrunn av en ny medarbeider som startet 1. april.

Vi krysser fingrene for at Reg. Øst får opp dampen og tar unna mange av oss søkere før de tar ferie.

klem

Takk for tips! Politiattesten er i boks allerede, sammen med fødsels- og vigselsattest. Men for legeattesten må vi vel ha et skjema som vi får fra adopsjonsforum. Håper det er rett rundt hjørnet.

Hvis du sender mail til AF - så får du det som vedlegg. Dsg. den øknonomiske oversikten som skal sendes :-)

Tubby1365380674

Politiattesten kan ikke bestilles før godkjenningen fordi datoen må være etter godkjenningsdatoen. Det gjelder alle papirer. Regner med dette gjelder alle land da.

Man kan selvfølgelig klargjøre dokumenter som man har kotroll på selv,og datere det etter godkjenningen, men det går jo ikke med en politiattest:)

blindgudinne

Fikk brev fra Bufetat øst i helga og der står det: "Vi regner med å kunne ha behandlet søknaden i løpet av seks måneder". Det går jo alltids an å håpe at det går litt fortere. AF Oslo/Akershus skal ha medlemsmøte på mandag. Bufetat kommer og skal informere litt. Kanskje de har med seg gode nyheter. Jeg tror uansett det er lurt å smøre seg med litt tålmodighet. Lykke til alle som venter...

Ventehilsen fra

sommerbarnmamma

Politiattesten kan ikke bestilles før godkjenningen fordi datoen må være etter godkjenningsdatoen. Det gjelder alle papirer. Regner med dette gjelder alle land da.

Man kan selvfølgelig klargjøre dokumenter som man har kotroll på selv,og datere det etter godkjenningen, men det går jo ikke med en politiattest:)

Oj, det visste jeg ikke. Heldigvis er ikke politiattesten det som tar lengst tid (vi får den på dagen ved personlig oppmøte i resepsjonen på stasjonen). Takk for beskjeden!

Det virker som om rutinene ikke er helt gode hos Bufetat, region øst for tida. Vi har reg.dato 25.11, og etter en samtale med de nå nettopp fikk jeg vite at de såvidt hadde begynt på de som ble registrert i beg. av november(!). Men det stemmer jo ikke ut fra det som jiemei sier her. Vi må visst belage oss på en måneds ventetid til. Grrrr!!!!!

Hilsen en lettere irritert

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...