Gjest derez Skrevet 3. mai 2005 Del Skrevet 3. mai 2005 Har slitt med smerte i venstre testikkel og følelsen av at jeg må på do i over to måneder nå. Testikkelen har vært så øm at det har vært til tider umulig å få sove, da enhver berøring har vært meget smertefull. Var hos legen to uker etter dette begynte, og fikk Selexid som jeg tok i ti dager. Dette hjalp ingenting. Tok senere ultralyd av testiklene, hvor ingenting galt var å finne. Har tatt blod- og urin-prøver flere ganger, siste var for å sjekke nyrene, om jeg ikke husker feil... Heldigvis har testikkelen nå blitt mer eller mindre smertefri (opplever nå det jeg opplevde helt i begynnelsen, at pungen er varm..?), men har fortsatt følelsen av å måtte løpe på do, og kvalm når jeg ligger og prøver å sove. Skal nå ta ultralyd av urinveiene om noen uker, etterfulgt av besøk til urolog om ikke ultralyden viser noe. Lurte da på om jeg kunne få høre noen tanker om hva du tror dette kan være, da legen min har sagt rett ut at han ikke kan skjønne hva dette er, og at hvis ikke urologen finner noe, kan ikke han hjelpe meg mer. Er også litt nervøs av tanken på å gå til urolog, da jeg har hørt skrekk-historier om hvordan det kan være. (Legen jeg snakket med første gangen om dette på legevakta sa at det kunne være infeksjon fra min egen avføring som har smittet over fra underbuksa....er dette i det hele tatt mulig???)Magnus, 24. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/183270-hyppig-vannlatning-og-vondt-i-testikkel/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miklos Degre, Dr Med Spesialist i mikrobiologi Skrevet 9. mai 2005 Del Skrevet 9. mai 2005 Du har sterk tillitt til en internettlege, som skal, uten å ha undersøkt dine problemer, spurt flere relevante spørsmål, skal kunne stille en diagnose, som dine andre leger ikke klarte. Det jeg kan gjøre det er å gi deg noen tanker, nærmest en slags høy tenkning, hva jeg ville undersøke på om jeg hadde deg som pasient. Smerter og ømhet i testiklene skyldes mest sannsynlig en betennelsesprosess. Hvorvidt det er bakterier eller andre grunner til det er det ikke så godt å si. Det ant en bredspektret antibiotikum ikke hjalp taler imot at det er vanlige bakterier som er årsaken. Kan det være en forstoppelse i ledningen? Bare spør. Siden du ikke nevner det går jeg ut ifra at du ikke har sett blod i urin eller sed. At testiklen har vært varm peker også i retning av betennelse. Jeg er ikke sikker om vannlatningstrangen henger nødvendigvis sammen med plager i testiklene, selv om det er vanskelig å utelukke. Jeg ville tattt bakteriologisk prøve fra urinen og undersøkt av en urolog. Du behøver ikke å være skremt, de fleste undersøkelse hos urologen er ikke spesielt plagsomme. Dette med å smitte seg selv er helt riktig. Bakterier som forekommer i tarmen normalt finnes omkring endetarmen, og det er i stor grad de samme bakterier som forårsaker de fleste urinveisinfeksjoner også. Slike selvinfeksjoner kan forekomme hos de fleste, men om de gjentar seg hos men er det grunn til å se nærmere etter om det er spesiell årsak til slike overføringer. Så urologen er ingen dum tanke. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/183270-hyppig-vannlatning-og-vondt-i-testikkel/#findComment-1250486 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.