Gå til innhold

Kosttilskudd du sverger til/ har troa på?


Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Tar du noe kosttilskudd du er sikker på gir deg noe/ fungerer? 

Anonymkode: 07e92...9e2

Videoannonse
Annonse
Worrisome_plenty
Skrevet

Vanlig d vit og b 12 da jeg har hatt mangel på begge. Disse testomax og vitaepro som de selger dyre abonnementer på via tv reklame, har jeg ingen tro på.

Lillemus
Skrevet

Jeg tar omega3 hver morgen, om det har noen effekt aner jeg ikke.

heckline
Skrevet

Jeg var sterkt plaget av kramper i leggene og begynte med magnesiumtilskudd.  Ble mye bedre - men jeg har ikke seponert for å se om krampene kommer tilbake, da.

Skrevet

jeg tok magnesium en periode for restless legs og det hjalp, men det hjalp bare en stund, så var det like ille igjen

jeg vil heller prøve få i meg vitaminer i kosten enn ta tilskudd

 

påskelilje
Skrevet

Jeg tar ingen kosttilskudd. Er frisk og rask, og tror at jeg får i meg det jeg trenger gjennom maten.

Skrevet

Jeg liker å sitere Trond Viggo når det gjelder ymse kosttilskudd: 

Men jeg prøver å ta noen av jerntablettene som blodbanken gir meg når jeg gir blod. 

Skrevet

B12 og magnesium mot urolig kropp og kramper.

emilie321
Skrevet

Magnesium, tran tabletter og d-vitamin. I perioder tar jeg også jerntabletter

stjernestøv
Skrevet

B, D,C, magnesium og tran piller. 

Lillemus
Skrevet
emilie321 skrev (1 time siden):

Magnesium, tran tabletter og d-vitamin. I perioder tar jeg også jerntabletter

Både d-vit og tran? Husk at de fettløselige vitaminene (a og d bl.a.) kan overdoseres og føre til forgiftning da de ikke skilles ut av kroppen på samme måte som de vannløselige. 

stjernestøv
Skrevet
Lillemus skrev (1 minutt siden):

Både d-vit og tran? Husk at de fettløselige vitaminene (a og d bl.a.) kan overdoseres og føre til forgiftning da de ikke skilles ut av kroppen på samme måte som de vannløselige. 

Hei Lillemus. Får du ikke sove? 

emilie321
Skrevet
Lillemus skrev (35 minutter siden):

Både d-vit og tran? Husk at de fettløselige vitaminene (a og d bl.a.) kan overdoseres og føre til forgiftning da de ikke skilles ut av kroppen på samme måte som de vannløselige. 

Ja, ligger allikevel litt lavere enn jeg bør

Lillemus
Skrevet
stjernestøv skrev (53 minutter siden):

Hei Lillemus. Får du ikke sove? 

Niks, i natt er det en sånn natt igjen. Våknet 0:30 av en j***** russebuss som antagelig sto på en bensinstasjon 350 m unna og spilte HØYT og LENGE, de holdt på et par timer før det ble stille tror jeg. Mulig jeg småduppet litt innimellom, men 3:45 kapitulerte jeg og forflyttet meg til godstolen med en kopp te i stedet for å ligge og vri meg. Sukk.

Lillemus
Skrevet
emilie321 skrev (20 minutter siden):

Ja, ligger allikevel litt lavere enn jeg bør

Godt at du følges opp av lege da, for det høres i alle fall ut som du gjør det. :) 

stjernestøv
Skrevet
Lillemus skrev (Akkurat nå):

Niks, i natt er det en sånn natt igjen. Våknet 0:30 av en j***** russebuss som antagelig sto på en bensinstasjon 350 m unna og spilte HØYT og LENGE, de holdt på et par timer før det ble stille tror jeg. Mulig jeg småduppet litt innimellom, men 3:45 kapitulerte jeg og forflyttet meg til godstolen med en kopp te i stedet for å ligge og vri meg. Sukk.

Å kjedelig med sånne netter, jeg drikker kakao nå. Skal du på jobb? Blir vel tungt? 

Lillemus
Skrevet
stjernestøv skrev (Akkurat nå):

Å kjedelig med sånne netter, jeg drikker kakao nå. Skal du på jobb? Blir vel tungt? 

Skal egentlig på jobb ja... Får se an formen litt, det er jo noen timer til heldigvis. Halvannen time søvn er liksom ikke så mye å skryte av, selv om jeg sov ganske bra natt til i går.

emilie321
Skrevet
Lillemus skrev (1 minutt siden):

Godt at du følges opp av lege da, for det høres i alle fall ut som du gjør det. :) 

Ja, tar blodprøver innimellom. Må også følge opp både hjerte og diabetes, så det blir noen blodprøver iløpet av året.

emilie321
Skrevet
stjernestøv skrev (2 minutter siden):

Å kjedelig med sånne netter, jeg drikker kakao nå. Skal du på jobb? Blir vel tungt? 

Ikke meg du svarer, men skriver allikevel.   Ja, det er innmari kjedelig med sånne netter. Her er det slik hver natt.  Kakao hørtes godt ut

stjernestøv
Skrevet
Lillemus skrev (2 minutter siden):

Skal egentlig på jobb ja... Får se an formen litt, det er jo noen timer til heldigvis. Halvannen time søvn er liksom ikke så mye å skryte av, selv om jeg sov ganske bra natt til i går.

Åja, ja du får se an formen. Ikke kjekt å være helt koko på jobb. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...