Gå til innhold

Til dere som søker hjelpestønad.

Anbefalte innlegg

Gjest midia

Fikk en telefon fra en meget kjekk mann fra trygdekontoret som fortalte meg hva han ville ha med sammen med søknaden vår.

Tenkte kanskje noen av dere også ville ha disse tipsene.

Dette er lurt å ta med:

*Uttalelser fra ppt

*Uttalelser fra Bup/lege

*Iop plan fra skolen.

*Referat fra ansvarsgruppemøtene.

Dette taes med sammen med oversikten over hjelpebehovet.

Hadde ikke trodd at trygdekontoret viste sånn interesse for oss!

Fortsetter under...

Gjest cuti

Vet du, det irriterer meg faktisk ikke så lite. Hva i huleste skal de med IOP'en??? Dere får uansett ikke støtte for den tida han er på skolen, så det må bare være for å sjekke hvor troverdige dere er. Og hvorfor holder det ikke da med deres beskrivelse + utredende lege + ppt??? Nei, vet du hva. De bør faktisk ha større respekt både for dere som søker og for taushetsplikten.

Men det er ikke deg jeg er sur på, midia! Bare på de der maktarrogante slampene på trygdekontoret som sitter og leker marionettedokker med folk som ber om hjelp.

Jeg sender dem aldri IOP eller andre opplysninger som er søknaden uvedkommende. (Referat fra ansvarsgruppemøte? Hva er han ute etter å finne der som har med hjelpestønad? Ring og spør!)

Har jente med ADD

Vet du, det irriterer meg faktisk ikke så lite. Hva i huleste skal de med IOP'en??? Dere får uansett ikke støtte for den tida han er på skolen, så det må bare være for å sjekke hvor troverdige dere er. Og hvorfor holder det ikke da med deres beskrivelse + utredende lege + ppt??? Nei, vet du hva. De bør faktisk ha større respekt både for dere som søker og for taushetsplikten.

Men det er ikke deg jeg er sur på, midia! Bare på de der maktarrogante slampene på trygdekontoret som sitter og leker marionettedokker med folk som ber om hjelp.

Jeg sender dem aldri IOP eller andre opplysninger som er søknaden uvedkommende. (Referat fra ansvarsgruppemøte? Hva er han ute etter å finne der som har med hjelpestønad? Ring og spør!)

Vet du, jeg må bare si meg så hjertens enig med deg Cuti, de går vel langt over grensen når det gjelder å skal samle inn opplysninger.

Hei! Jeg er litt forundret over hva de krever her. Det er nemlig slik at de i grunnen kun skal ha en kort uttalelse av utredende instans og evt.noe fra fastlegen og en sjelden gang PPT. Jeg har aldri før hørt at de skal ha noe sånt som IOP og protokoll fra ansvarsgruppemøte. I våre protokoller kan det stå en del personlige ting om familien og jeg hadde ikke likt å gi dette videre til andre. Jeg hadde personlig tatt en telefon til fylkestrygdekontoret og spurt hva DE mener at man skal vedleggen en slik søknad.

Gjest midia

Har tenkt litt på dette i ettertid å synes også det er merkelig.

iop er jo noe som gjelder skoledagen og spiller ingen rolle på den ekstratid vi bruker hjemme.

Litt om ansvarsgruppemøtene kan kanskje være med for der er det ikke bare ting i skoletiden som blir tatt opp.

Skal ta en tur personlig på trygdekontoret å spørre hvilken grunn de har for å måtte se iop planen vår.

Du ga meg en tankevekker,

ikke lett å tenke over alle ting og papirer.

Takk for hjelpa!

Gjest cuti

Har tenkt litt på dette i ettertid å synes også det er merkelig.

iop er jo noe som gjelder skoledagen og spiller ingen rolle på den ekstratid vi bruker hjemme.

Litt om ansvarsgruppemøtene kan kanskje være med for der er det ikke bare ting i skoletiden som blir tatt opp.

Skal ta en tur personlig på trygdekontoret å spørre hvilken grunn de har for å måtte se iop planen vår.

Du ga meg en tankevekker,

ikke lett å tenke over alle ting og papirer.

Takk for hjelpa!

Syns absolutt du skal spørre direkte om hvert eneste papir, hvilke opplysninger de er interesserte i. Det er mulig at referatet fra ansvarsgruppa inneholder noe relevant, men det kan i så fall legen sørge å få med i sin uttalelse. Så slipper du at andre, mer personlige opplysninger, kommer feil folk i hende. Det er bare mennesker som arbeider på trygdekontoret også, og hvis de er så lite nøye med hvilke opplysninger de får _inn_, blir jeg også utrygg på hvor nøye de er med hva som kommer _ut_.

Annonse

Hadde ikke sendt med alt det der . er ikke relevant i forhold til hva du søker på . Tross alt endel sensitive opplysninger som de ikke trenger her .

Hva skal bup uttale seg om , hva dee gjør i hverdagen ??

En uttalelse fra bup kan støtte opp om foreldrenes egne opptegninger over tidsbruk.

Trygdeetaten har anledning til selv å innhente opplysninger fra bup, men da tar det mye lengre tid.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...