Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Pås
Skrevet

Er det noen som vet hvorfor de bare krever 16 års fengsel i slike tilfeller?:

http://www.dagbladet.no/nyheter/2005/05/03/430722.html

Ikke nødvendig å starte en ny debatt om straffenivået her i landet, men skjønner ikke hvorfor de ikke krever lovens strengeste straff... Det er da ingen formildende omstendigheter?

Gjest overlagt osv
Skrevet

Det har kanskje med overlagt og planlagt og slike ting å gjøre, lovens strengeste straff skal jo også være for den som planlegger i minste detalj, og dreper mange mennesker.

Men jeg er enig med deg, jeg!

Skrevet

Det har kanskje med overlagt og planlagt og slike ting å gjøre, lovens strengeste straff skal jo også være for den som planlegger i minste detalj, og dreper mange mennesker.

"lovens strengeste straff skal jo også være for den som planlegger i minste detalj, og dreper mange mennesker."

Ikke nødvendigvis mange - det holder med ett. Men overlagt må det være.

"..................................."

Gjest Pås
Skrevet

Så i dette tilfelle var det antagelig da fordi drapet ikke var planlagt?

Gjest Rød og Hvid
Skrevet

"lovens strengeste straff skal jo også være for den som planlegger i minste detalj, og dreper mange mennesker."

Ikke nødvendigvis mange - det holder med ett. Men overlagt må det være.

Når du skriver overlagt tenker jeg på han norske som kverka kona og sto på TV og etterlyste henne sammen med barna, og med en tåre i øyenkroken. Krokodilletåre?

Skrevet

Når du skriver overlagt tenker jeg på han norske som kverka kona og sto på TV og etterlyste henne sammen med barna, og med en tåre i øyenkroken. Krokodilletåre?

Det er vel et eksempel på overlagt drap, ja.

Skrevet

Fordi det ikke var overlagt/planlagt antagelig?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...