Gjest Pås Skrevet 3. mai 2005 Skrevet 3. mai 2005 Er det noen som vet hvorfor de bare krever 16 års fengsel i slike tilfeller?: http://www.dagbladet.no/nyheter/2005/05/03/430722.html Ikke nødvendig å starte en ny debatt om straffenivået her i landet, men skjønner ikke hvorfor de ikke krever lovens strengeste straff... Det er da ingen formildende omstendigheter? 0 Siter
Gjest overlagt osv Skrevet 3. mai 2005 Skrevet 3. mai 2005 Det har kanskje med overlagt og planlagt og slike ting å gjøre, lovens strengeste straff skal jo også være for den som planlegger i minste detalj, og dreper mange mennesker. Men jeg er enig med deg, jeg! 0 Siter
Prozak Skrevet 3. mai 2005 Skrevet 3. mai 2005 Det har kanskje med overlagt og planlagt og slike ting å gjøre, lovens strengeste straff skal jo også være for den som planlegger i minste detalj, og dreper mange mennesker. Men jeg er enig med deg, jeg! "lovens strengeste straff skal jo også være for den som planlegger i minste detalj, og dreper mange mennesker." Ikke nødvendigvis mange - det holder med ett. Men overlagt må det være. "..................................." 0 Siter
Gjest Pås Skrevet 3. mai 2005 Skrevet 3. mai 2005 Det har kanskje med overlagt og planlagt og slike ting å gjøre, lovens strengeste straff skal jo også være for den som planlegger i minste detalj, og dreper mange mennesker. Men jeg er enig med deg, jeg! Så i dette tilfelle var det antagelig da fordi drapet ikke var planlagt? 0 Siter
Gjest Rød og Hvid Skrevet 3. mai 2005 Skrevet 3. mai 2005 "lovens strengeste straff skal jo også være for den som planlegger i minste detalj, og dreper mange mennesker." Ikke nødvendigvis mange - det holder med ett. Men overlagt må det være. "..................................." Når du skriver overlagt tenker jeg på han norske som kverka kona og sto på TV og etterlyste henne sammen med barna, og med en tåre i øyenkroken. Krokodilletåre? 0 Siter
Prozak Skrevet 3. mai 2005 Skrevet 3. mai 2005 Når du skriver overlagt tenker jeg på han norske som kverka kona og sto på TV og etterlyste henne sammen med barna, og med en tåre i øyenkroken. Krokodilletåre? Det er vel et eksempel på overlagt drap, ja. "..................................." 0 Siter
flisa Skrevet 3. mai 2005 Skrevet 3. mai 2005 Fordi det ikke var overlagt/planlagt antagelig? 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.