Gå til innhold

Petunia


Gjest Bryster etter amming

Anbefalte innlegg

Gjest Bryster etter amming

Hei

Jeg har hørt en del skrekkhistorier om pupper som blir som vaskefiller etter amming, mens noen sier at det er hva som skjer med brystene under svangerskapet som påvirker hvordan de blir etterpå.

Jeg bruker pr. i dag 80D, og lurer på vil brystene bli veldig mye større under graviditeten, og vil det bare bli hengpupper etterpå ?

Vil ammingen ha noen påvirkning her ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er visstnok den første perioden (etter fødsel) da det produseres veldig mye melk, og man gjerne har litt melkespreng, som forandrer brystene mest. Så rådet da må jo være å lette litt på trykket (enten med pumpe, eller få barnet til å suge) når du har spreng, altså ikke gå lenge med melkespreng.

Jeg synest ikke brystene mine forandret seg noe særlig i svangerskapet. Men de første 4-5 mnd. var de svære som meloner og jeg lekket og hadde mye spreng. Nå er lillegutt blitt 1 år, ammer ikke så mye lenger og puppene er et ganske tragisk syn..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elisabeth Tufte, helsesøster

Kjære Petunia.

Den største forandringen av brystene foregår i svangerskapet. Du må nok regne med at de blir gradvis større mot slutten av svangerskapet. Etter fødsel er det økt blodtilstrømning, lymfevæske og start på melkeproduksjonen som gjør at brystene kan bli store og harde. De fleste vill erfare at brystene blir faster igjen etter ammeslutt og at dette kan ta noe tid. Noe forandring må nok de fleste regne med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...