Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest gladmor

Jeg har datter på snart 14 år. Hun er plutselig begynt å nesten ikke være hjemme. Hun drar til skolen 8 og vi må ringe henne for å få henne hjem mellom 20-21. Hun har tom sluttet komme til middag. Hun sier hun er hos en venninne (og det er hun).

Det her begynte i forrige uke. Jeg lot det skje, tenkte det var unntaket... Men nå ser det ut til å vedvare, og jeg vil stramme inn.

Må deres tenåringen være hjemme til middag? Forlanger dere noe hjemmetid? Eller får ungdommen styre sin fritid 100% selv?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/183383-ten%C3%A5ring-og-fritid/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, jeg hadde krevd at hun hadde kommet hjem til middag.

Selvsagt er det unntak, men som HOVEDREGEL skal hun innta middag hjemme med sin familie.

Dere vil jo gjerne tilbringe tid sammen med henne og vite hva hun gjør, hvem hun er sammen med og ha et familieliv.

Hvis dere ikke ser henne fra morgen til sent på kveld, mister dere fort styringen med hva som skjer i livet hennes, problemer og gleder og skolen.

Hun er ikke voksen riktig ennå, så jeg ville ha forlangt å se henne litt mer hver dag enn du gjør nå.

Du bør stramme inn nå, og ikke la det skli ut.

Gjest ikke no tull :)

Nei, jeg hadde krevd at hun hadde kommet hjem til middag.

Selvsagt er det unntak, men som HOVEDREGEL skal hun innta middag hjemme med sin familie.

Dere vil jo gjerne tilbringe tid sammen med henne og vite hva hun gjør, hvem hun er sammen med og ha et familieliv.

Hvis dere ikke ser henne fra morgen til sent på kveld, mister dere fort styringen med hva som skjer i livet hennes, problemer og gleder og skolen.

Hun er ikke voksen riktig ennå, så jeg ville ha forlangt å se henne litt mer hver dag enn du gjør nå.

Du bør stramme inn nå, og ikke la det skli ut.

Enig med Blåmor.

Hjem til middag og lekser. Etter det vil jeg vite hvor hun skal og hvem hun er sammen med.

Hjem kl 21 i ukene, kl 22 i helgene.

Har en atten år gammel datter også. Så lenge hun går på skole og bor gratis hjemme, forventer jeg hjem til middag og lekser der også.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...