Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei,

først og fremst tusen tusen takk for masse gode svar med problemene mine...de er nå minsket mye takket være salven (ja jeg vet jeg var skeptisk men er blitt helt avhengig av purelan nå :P) pluss avlastning v/pumping (tok dog ikke begge brystene samtidig).

Var litt uheldig og hadde kald soverom forleden, og ble rammet av brystbetennelse - ihvertfall ble den ene puppen helt umulig å tømme, melken ville ikke ut og hele puppen ble helt konstant øm og hard selv om jeg ikke tok på den. Fikk også feber og hodepine og var skikkelig svimmel og slapp. Fikk nesespray av legen og sov masse, og det hjalp, men problemet mitt nå er at selv om puppen er blitt bedre så får jeg aldri tømt den skikkelig. Den er ikke konstant øm lenger, kjennes ømt på deler av den om jeg prøver å massere de harde delene og babyen begynner å grine og bli veldig utoldmodig etter 10-15 min ved den puppen...bytter jeg pupp så suger hun seg fast med en gang og holder den i 25-30min til jeg må lirke henne vekk fra puppen...men om jeg legger henne til samme pupp (den som er øm) så griner hun og kaster hodet rundt etter et par tak/sug... så selv om hun ammer så tar hun bare ikke all melken, og jeg blir aldri helt kvitt de områdene som er harde og ømme....har også pumpet der for å sjekke og melken synes å sprute uten særlig besvær? Men hun vil alikevel ikke til den puppen etter de første 10-15min...?

Kanskje jeg bare må ta tiden til hjelp, at det gradvis blir bedre (dvs fra konstant ømhet/hard pupp så er den det bare sånn halvveis av tiden nå for så å bli helt bra etterhvert?) Eller er det noe mer jeg kan gjøre...? Slik som det er nå så forsøker jeg å "avslutte" puppen med å pumpe ut det jeg greier derfra siden hun ikke vil ta den så lenge selv om den ikke kjennes tom ut....

Sorry dette ble litt langt, håper noen kan svare selv om det bare er "det blir bedre av seg selv etterhvert" :P

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/183403-t%C3%B8mming-av-bryst/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...