Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg skriver dette innlegget kun for å spørre, ikke for å fornærme noen.

I min sønns klasse er det en gutt som stadig havner opp i trøbbel med de andre ungene. Han blir fort veldig sint og gyver løs på andre barn med kvelertak og kloring. Det er spesielt 2- 3 gutter som stadig er offer for denne guttens raseri ( det gjelder ikke min sønn men en av hans nærmeste venner.)

For meg som utenforstående er det veldig vondt å være vitne til slike episoder. De gangene jeg ser hva som skjer prøver jeg å skille ungene og snakke rolig til denne gutten det gjelder.

Det kan virke som om foreldrene hans ikke tar inn over seg at gutten deres stadig havner i trøbbel. Hvordan skolen reagerer ut over å prøve å snakke med gutten vet jeg ikke.

Kan jeg som mor til en av hans klassekamerater ta disse tingene opp med hans foreldre eller vil det virke som om jeg blander meg opp i ting jeg ikke har noe med?

Fortsetter under...

Gjest cuti

Det er ikke lett å få en sånn tilbakemelding om sitt eget barn. For noen er det helt utålelig. Men jeg syns likevel du bør gjøre et forsøk, siden du har en sånn omsorgsfull innstilling. Du vet at det er til guttens beste, så får foreldrene selv ta ansvar for sin reaksjon.

Jeg ville sikkert blitt både paff og støtt med det samme, men så ville jeg tenkt meg om og blitt svært takknemlig. (Håper nå likevel ikke det er hit du kommer ;-))

Gjest rullebudeia

Jeg er litt usikker nå.. Kan det være meg som får en telefon fra deg i morgen?

Det er ikke sikkert foreldrene vet om det og i og med at min sønn har vært i slåsskamp i dag så følte jeg meg litt truffet.

Hvor i landet holder du til?

Takk til dere som har svart meg, jeg har ikke hatt internetttilgang før i dag. Jeg bor i Oslo syd og jeg har ikke ringt noen ennå.

Hva som er årsak til at det er disse 2-3 guttene som får gjennomgå er jeg ikke sikker på, det kan virke som personkjemien ikke stemmer mellom dem.

Må legge til at denne gutten det gjelder er en snillog grei gutt når han er på besøk hos oss.

Jeg ser det litt an og prøver evt. en forsiktig tilnærming til foreldrene hans.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...