Gro Nylander, overlege Skrevet 21. august 2000 Del Skrevet 21. august 2000 Min opplevelse var ganske lik, enda mitt barn var fullbårent og stort (4200 gram). Men jeg opplevde også at personalet aldri så ut til å ha tid til å hjelpe meg når jeg slet med ammingen. Men tid til å rose dem som fikk det til, det hadde de ! Jeg har sjelden følt meg så liten og utilstrekkelig som de dagene jeg lå på barsel, og jeg dro også hjem en dag "for tidlig" - orket bare ikke lenger å høre på hvor flinke de andre var, for så å bli avfeid når jeg ba om hjelp fordi brystvortene blødde og barnet bare gråt. Gro Nylander - det har ofte slått meg som et paradoks at du, som jobber så mye for amming, kan jobbe på et sykehus som har en så dårlig barselavdeling på dette området. Jeg kjenner dessverre mange med samme erfaring som meg. Kjære Atene, Jeg må dessverre si som jeg sa til Velouria: Akk ja! Både på Rikshospitalet og på andre barselavdelinger er det stort sett langt igjen før ting fungerer tilfredstillende. I våre dager har ingen dikatorisk makt over andre. Man kan bare forsøke å formidle kunnskap og holdninger.... Noe skyldes travelhet, men en del av personalet klarer alltid å formidle omsorg og varme selv på de travleste dager, andre gjør det dessverre ikke. "Ung må verden ennå være..." sa Wergeland. Jeg har - som du sier jobbet med dette i mange år. Mye har skjedd, men det er langt fram. Ledelsen for pleiepersonalet på barsel er klar over problemet og det jobbes med det nå. Beste hilsen Gro Nylander P.S. Jeg håper ikke at jeg skal få alle klager over norske barselavdelinger, for jeg har faktisk jobbet ganske mye for å spre kunnskap som ka å gjøre dem bedre. Skriv brev til avdelingen, da skjer det ofte ting! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/1835-min-opplevelse-ved-barsel-p%C3%A5-rh-gro-nylander/page/2/#findComment-16506 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gro Nylander, overlege Skrevet 21. august 2000 Del Skrevet 21. august 2000 Min opplevelse var ganske lik, enda mitt barn var fullbårent og stort (4200 gram). Men jeg opplevde også at personalet aldri så ut til å ha tid til å hjelpe meg når jeg slet med ammingen. Men tid til å rose dem som fikk det til, det hadde de ! Jeg har sjelden følt meg så liten og utilstrekkelig som de dagene jeg lå på barsel, og jeg dro også hjem en dag "for tidlig" - orket bare ikke lenger å høre på hvor flinke de andre var, for så å bli avfeid når jeg ba om hjelp fordi brystvortene blødde og barnet bare gråt. Gro Nylander - det har ofte slått meg som et paradoks at du, som jobber så mye for amming, kan jobbe på et sykehus som har en så dårlig barselavdeling på dette området. Jeg kjenner dessverre mange med samme erfaring som meg. Kjære Atene, Jeg må dessverre si som jeg sa til Velouria: Akk ja! Både på Rikshospitalet og på andre barselavdelinger er det stort sett langt igjen før ting fungerer tilfredstillende. I våre dager har ingen dikatorisk makt over andre. Man kan bare forsøke å formidle kunnskap og holdninger.... Noe skyldes travelhet, men en del av personalet klarer alltid å formidle omsorg og varme selv på de travleste dager, andre gjør det dessverre ikke. "Ung må verden ennå være..." sa Wergeland. Jeg har - som du sier jobbet med dette i mange år. Mye har skjedd, men det er langt fram. Ledelsen for pleiepersonalet på barsel er klar over problemet og det jobbes med det nå. Beste hilsen Gro Nylander P.S. Jeg håper ikke at jeg skal få alle klager over norske barselavdelinger, for jeg har faktisk jobbet ganske mye for å spre kunnskap som ka å gjøre dem bedre. Skriv brev til avdelingen, da skjer det ofte ting! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/1835-min-opplevelse-ved-barsel-p%C3%A5-rh-gro-nylander/page/2/#findComment-17610 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gro Nylander, overlege Skrevet 21. august 2000 Del Skrevet 21. august 2000 Min opplevelse var ganske lik, enda mitt barn var fullbårent og stort (4200 gram). Men jeg opplevde også at personalet aldri så ut til å ha tid til å hjelpe meg når jeg slet med ammingen. Men tid til å rose dem som fikk det til, det hadde de ! Jeg har sjelden følt meg så liten og utilstrekkelig som de dagene jeg lå på barsel, og jeg dro også hjem en dag "for tidlig" - orket bare ikke lenger å høre på hvor flinke de andre var, for så å bli avfeid når jeg ba om hjelp fordi brystvortene blødde og barnet bare gråt. Gro Nylander - det har ofte slått meg som et paradoks at du, som jobber så mye for amming, kan jobbe på et sykehus som har en så dårlig barselavdeling på dette området. Jeg kjenner dessverre mange med samme erfaring som meg. Kjære Atene, Jeg må dessverre si som jeg sa til Velouria: Akk ja! Både på Rikshospitalet og på andre barselavdelinger er det stort sett langt igjen før ting fungerer tilfredstillende. I våre dager har ingen dikatorisk makt over andre. Man kan bare forsøke å formidle kunnskap og holdninger.... Noe skyldes travelhet, men en del av personalet klarer alltid å formidle omsorg og varme selv på de travleste dager, andre gjør det dessverre ikke. "Ung må verden ennå være..." sa Wergeland. Jeg har - som du sier jobbet med dette i mange år. Mye har skjedd, men det er langt fram. Ledelsen for pleiepersonalet på barsel er klar over problemet og det jobbes med det nå. Beste hilsen Gro Nylander P.S. Jeg håper ikke at jeg skal få alle klager over norske barselavdelinger, for jeg har faktisk jobbet ganske mye for å spre kunnskap som ka å gjøre dem bedre. Skriv brev til avdelingen, da skjer det ofte ting! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/1835-min-opplevelse-ved-barsel-p%C3%A5-rh-gro-nylander/page/2/#findComment-18714 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gro Nylander, overlege Skrevet 21. august 2000 Del Skrevet 21. august 2000 Min opplevelse var ganske lik, enda mitt barn var fullbårent og stort (4200 gram). Men jeg opplevde også at personalet aldri så ut til å ha tid til å hjelpe meg når jeg slet med ammingen. Men tid til å rose dem som fikk det til, det hadde de ! Jeg har sjelden følt meg så liten og utilstrekkelig som de dagene jeg lå på barsel, og jeg dro også hjem en dag "for tidlig" - orket bare ikke lenger å høre på hvor flinke de andre var, for så å bli avfeid når jeg ba om hjelp fordi brystvortene blødde og barnet bare gråt. Gro Nylander - det har ofte slått meg som et paradoks at du, som jobber så mye for amming, kan jobbe på et sykehus som har en så dårlig barselavdeling på dette området. Jeg kjenner dessverre mange med samme erfaring som meg. Kjære Atene, Jeg må dessverre si som jeg sa til Velouria: Akk ja! Både på Rikshospitalet og på andre barselavdelinger er det stort sett langt igjen før ting fungerer tilfredstillende. I våre dager har ingen dikatorisk makt over andre. Man kan bare forsøke å formidle kunnskap og holdninger.... Noe skyldes travelhet, men en del av personalet klarer alltid å formidle omsorg og varme selv på de travleste dager, andre gjør det dessverre ikke. "Ung må verden ennå være..." sa Wergeland. Jeg har - som du sier jobbet med dette i mange år. Mye har skjedd, men det er langt fram. Ledelsen for pleiepersonalet på barsel er klar over problemet og det jobbes med det nå. Beste hilsen Gro Nylander P.S. Jeg håper ikke at jeg skal få alle klager over norske barselavdelinger, for jeg har faktisk jobbet ganske mye for å spre kunnskap som ka å gjøre dem bedre. Skriv brev til avdelingen, da skjer det ofte ting! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/1835-min-opplevelse-ved-barsel-p%C3%A5-rh-gro-nylander/page/2/#findComment-19818 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.