Gjest gladiol Skrevet 5. mai 2005 Del Skrevet 5. mai 2005 Ble litt inspirert av tråden om dårlig impuls kontroll. Har en sønn med ADHD diagnose i første klasse som har mye rart for seg, men som fungerer veldig bra sosialt og i skole situasjonen. En av medelevene hans er en urolig og impulshandlende gutt som bla. har min sønn som et gjentatt "mobbe offer". (Medeleven har alle symptomer på ADHD slik jeg kjenner han.) Skolen er klar over problemet, men jeg føler at de ikke tar tak i det slik at situasjonen kan bli bedre. Foreldrene til gutten er informert, og meddelte at de syntes dette var veldig leit, fikk jeg opplyst fra skolen. Det som gjør det hele ekstra vanskelig er at bestemoren til gutten er rektor på skolen og faren er lærer. Den siste episoden som skjedde var at min sønn ble dyttet ut i veien like før det passerte en bil. Synes da at det begynner å bli alvorlig når slike ting skjer. Dette skjedde mens de ventet på skolebussen og det var en lærer tilstede sammen med elevene, men vedkommende så ikke episoden. Det var forøvrig min mann som kom kjørende i bilen han ble dyttet forran, slik at han så hva som skjedde. Er det noen av dere som har gode råd til meg om hvordan vi skal angripe dette problemet, så er jeg veldig glad for alle innspill. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/183522-stadige-angrep-fysisk-og-verbalt/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Noranne Skrevet 5. mai 2005 Del Skrevet 5. mai 2005 Jeg er enig med det at dette er alvorlig. Jeg ville prøvd å ta det opp med klassestyrer. Jeg håper at de har en såpass profesjonell holdning på skolen at det ikke har noe å si hva slags slektsskapsforhold man har. Skriv gjerne en liste over det som har skjedd. Gjerne med datum. Jeg har opplevd at det kan være et godt og saklig hjelpemiddel. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/183522-stadige-angrep-fysisk-og-verbalt/#findComment-1247270 Del på andre sider Flere delingsvalg…
marhaumy Skrevet 10. mai 2005 Del Skrevet 10. mai 2005 Jeg har blitt utsatt for dette selv. Opp gjennom alle årene i grunnskolen.Først i fjor, da jeg var 45 år, fikk jeg diagnosen ADHD. Jeg har to sønner. Den yngste blir 10 år denne måneden. Jeg har opplevd at han har blitt utsatt for trakassering av jevnaldrende. Også fordi jeg tilfeldigvis er overvektig. Jeg tok opp dette på et foreldremøte, og bad om at det ble lagt vekt på å vise hvernadre respekt. At forskjeller faktisk er noe ganske vanlig. Da jeg ble spurt om hvem som var plageånder, hadde jeg ingen navn å nevne. Tilsynelatende var foreldrene til de andre i klassa glad for opplysningene jeg kom med. Men den som skrev referat fra møtet så det ikke som så viktig at det kunne bli nevnt i referatet. Heldigvis hadde jeg fin dialog med læreren. Og hun lyttet til det jeg hadde å si og lovte å holde et øye med ting som skjer. Jeg har mistanke om at sønnen min har ADHD slik som meg. Jeg har vært i kontakt med PPT og de har tatt en liten undersøkelse. Det begynner å bli en stund siden, og jeg har ikke hørt noe. Nå bor sønnen hos sin far. Uansett, vær lydhør og be dem være observante på skolen til gutten din. Er forresten plageånden utredet? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/183522-stadige-angrep-fysisk-og-verbalt/#findComment-1251978 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gladiol Skrevet 10. mai 2005 Del Skrevet 10. mai 2005 Jeg har blitt utsatt for dette selv. Opp gjennom alle årene i grunnskolen.Først i fjor, da jeg var 45 år, fikk jeg diagnosen ADHD. Jeg har to sønner. Den yngste blir 10 år denne måneden. Jeg har opplevd at han har blitt utsatt for trakassering av jevnaldrende. Også fordi jeg tilfeldigvis er overvektig. Jeg tok opp dette på et foreldremøte, og bad om at det ble lagt vekt på å vise hvernadre respekt. At forskjeller faktisk er noe ganske vanlig. Da jeg ble spurt om hvem som var plageånder, hadde jeg ingen navn å nevne. Tilsynelatende var foreldrene til de andre i klassa glad for opplysningene jeg kom med. Men den som skrev referat fra møtet så det ikke som så viktig at det kunne bli nevnt i referatet. Heldigvis hadde jeg fin dialog med læreren. Og hun lyttet til det jeg hadde å si og lovte å holde et øye med ting som skjer. Jeg har mistanke om at sønnen min har ADHD slik som meg. Jeg har vært i kontakt med PPT og de har tatt en liten undersøkelse. Det begynner å bli en stund siden, og jeg har ikke hørt noe. Nå bor sønnen hos sin far. Uansett, vær lydhør og be dem være observante på skolen til gutten din. Er forresten plageånden utredet? Takk for svar, men det var leit å høre at du ble plaget i mange år. To av mine barn og flere andre blir utsatt for mange påfunn av denne gutten. Han er uten tvil en som blir lagt merke til av både voksne og barn atferdsmessig. Han er ikke utredet, men jeg sitter inne med relativt mye kunnskap om ADHD og slik jeg kjenner han er alle kriterier tilstede. Nå er det slik at det blir holdt et ekstra øye med gutten, men likevel skjer det stadig episoder. Ifølge mine barn er det noen lærere som gjentatte ganger ignorerer hans angrep på medelever. Og det er det som blir så feil... Mener at når hans atferd går ut over andre personer, må lærerne gripe inn. Det er her jeg mistenker at hans nære slektninger, som er ansatt på skolen, er årsaken til at episodene blir glattet over. Så litt til din sønn... Hvis du ønsker å gå videre med evt. utredning så ta kontakt med PPT igjen. Skal en komme gjennom systemet må en være "på hugget" og ikke være avventende. Lykke til med veien videre! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/183522-stadige-angrep-fysisk-og-verbalt/#findComment-1252413 Del på andre sider Flere delingsvalg…
marhaumy Skrevet 13. mai 2005 Del Skrevet 13. mai 2005 Takk for svar, men det var leit å høre at du ble plaget i mange år. To av mine barn og flere andre blir utsatt for mange påfunn av denne gutten. Han er uten tvil en som blir lagt merke til av både voksne og barn atferdsmessig. Han er ikke utredet, men jeg sitter inne med relativt mye kunnskap om ADHD og slik jeg kjenner han er alle kriterier tilstede. Nå er det slik at det blir holdt et ekstra øye med gutten, men likevel skjer det stadig episoder. Ifølge mine barn er det noen lærere som gjentatte ganger ignorerer hans angrep på medelever. Og det er det som blir så feil... Mener at når hans atferd går ut over andre personer, må lærerne gripe inn. Det er her jeg mistenker at hans nære slektninger, som er ansatt på skolen, er årsaken til at episodene blir glattet over. Så litt til din sønn... Hvis du ønsker å gå videre med evt. utredning så ta kontakt med PPT igjen. Skal en komme gjennom systemet må en være "på hugget" og ikke være avventende. Lykke til med veien videre! Takker så mye for svaret! Tross alle årene med mobbing, vil jeg si jeg ikke har det så aller verst. Guttungen min bor hos sin far nå, så det er et anna ppt-kontor han går under enn det jeg kontaktet. Faren bor i annen kommune. Noen lærere skulle ikke vært det forresten. Noen finner seg hoggestabber som de slår ned på hele tiden, noen ser ikke hva som skjer eller har yndlingselever som tvinner dem rundt lillefingeren. jeg har ei god venninne, hun har en sønn som har en del problemer på skolen. han blir mobbet, sier ifra, men......... Noen lærere kontakter henne og sier at gutten hennes er umulig. Moren har kontaktet både skolene og PPT. De har vært i klassen og observert hvordan han er der, og de har bare fine ting å si. At gutten er oppvakt og ingenting feiler. Gutten sier at lærerne er såååååå koselige når PPT er der,de er ikke det ellers. Så det er både lærerne og elevene som plager gutten. Av ukjent årsak er gutten ganske rund, dette blir han også ertet for. Han spiser ikke mye heller. Å få undersøkt dette trekker i langdrag. I mellomtiden blir gutten mer og mer lei av det hele, føler seg mer og mer deprimert. Så det er ikke greit hverken å være stor eller liten.... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/183522-stadige-angrep-fysisk-og-verbalt/#findComment-1255470 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.