Gjest mange ting å lure på Skrevet 8. mai 2005 Skrevet 8. mai 2005 Er det noen som vet hvor lang ventetid det er før tildeling i Etiopia? Og om hvor lang tid det tar, omtrent, fra tildeling til henting? Er det noen som har brukt eskorte? 0 Siter
ninabe1365380816 Skrevet 8. mai 2005 Skrevet 8. mai 2005 Det har variert litt. Ventetiden fra papirene er sendt til Etiopia til tildeling har vært fra ca. 3-6 mnd. Det er tre familier som reiser til Etiopia om en uke. De hadde sendt papirene i desember. Fra tildeling til de drar tok det 5 uker. Det AF vanligvis har sagt er at det tar 2-3 mnd fra tildeling til man kan dra og hente barnet. Det er ikke noen fast "oppskrift" på dette. Når ble papirene deres sendt til Etiopia? Våre papirer ble sendt i februar (søskengodkjenning). 0 Siter
trk1365380645 Skrevet 8. mai 2005 Skrevet 8. mai 2005 Hei! Jeg tror ventetiden i Etiopia varierer en del, men de siste årene har den stort sett ligget på godt under 12 mnd. Da vi sendte papirene våre til E i okt 2003, trodde vi ventetiden var 8-12 mnd, men i løpet av de neste mnd gikk det plutselig fort, så vi fikk tildelingstelefonen under 4 mnd etter at papirene ble sendt! Vi trodde også at vi måtte vente 3 mnd før vi fikk reise, men endte med å reise i underkant av 2 mnd etter telefonen. Og jeg har hørt om de som fikk reise enda raskere, selv om det alltid står at de regner 3 mnd fra tildeling til reise i AF-papirene jeg har sett. Men det er en del forandringer i Etiopia akkurat nå, derfor er det nok enda mer usikkert hvor lang tid ting vil ta, men utfra nettsiden deres syns jeg det ser ut til at ting er i ferd med å skje og at de er optimistiske. Har dere papirene i E nå? Vi reiste og hentet Gullet selv, og det var helt fantastisk! Det var veldig godt for oss å bli litt kjent der før vi skulle ta han med til ukjente omgivelser. Heldigvis pleier man bare å måtte være ca 10 dager i Etiopia, for oss var det akkurat nok til å bli litt kjent med Gullet samtidig som vi var veldig glade da vi skulle hjem og kunne starte hverdagen sammen... Hvis dere har mulighet vil jeg virkelig anbefalle å reise, for Etiopia er et utrolig land som det virkelig er verdt å oppleve (selv om jo hentereise ikke er den beste måten å oppleve et land på, hodet, og hjertet, er jo mest opptatt av BARNET!)! Håper du fikk svar på noen spørsmål her, du kan også sende en mail til [email protected] Lykke til:) 0 Siter
Gjest ventendemor Skrevet 8. mai 2005 Skrevet 8. mai 2005 Det tar for tiden 4 mnd. fra papirene er sendt til forespørsel, MEN det kan fort endre seg. Som du allerede har fått svar på tar det for tiden 5-6 uker fra forespørsel til reise, MEN det kan også variere, så her er det bare å ha alle muligheter åpne! Lykke til! 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.