Gå til innhold

Bufetat sør - hvor lang tid?

Anbefalte innlegg

Spentevente

Så herlig å gå inn her og se at vi er utrolig mange i samme situasjon. Har fulgt med her inne en stund, men dette er første gang jeg skriver.

Noen spørsmål:

Er det noen som vet omtrent hvor lang behandlingstid det har vært i Bufetat sør i det siste?

Vi fikk sendt sos.rap. dit i midten av april. Skjønner jo at den ikke er ferdig riktig ennå, selv om jeg skulle ønske den var ferdig i går....

Er det noen som har oversikt over hvilke attester vi må skaffe når søknaden skal sendes til Kina?

Ønsker alle ei flott og ikke alt for lang ventetid?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/184002-bufetat-s%C3%B8r-hvor-lang-tid/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Vi fikk svar fra region-sør etter ca 2 mnd. Vi ble forespeilet tre, så gjett om jeg ble både glad og overrasket!

Holder på å sammle dokumenter til Kina nå, og hvis jeg husker alt i hodet skal du ha:

fødselsattest (utfyllt variant med navn på dine foreldre), vigselsattest, politiattest (ikke uttømmende), attest fra arbeidsgiver, to (tror jeg det var) kopier av hver av passene deres, to passbilder av hver, biledpresentasjon, lege /helse erklæringer, egen søknad og økonomisk oversikt. Både økonomisk oversikt og helseerklæringen (fra lege) er det eget skjema på. Og søknaden til Kina skal inneholde en del bestemte punkter som du får oppskrift på fra adopsjonsforeningen (gjorde hvertfall vi i AF).

Og så er det et eller annet med at datoen på dokumentene må være etter godkjent datoen fra regionen...

Lykke til!

Håper selv å få dokumentene av gårde i dag eller i morgen...

Måtte resten av vente tiden gå fort! :o)

Varm hilsen

Spentevente

Hei!

Vi fikk svar fra region-sør etter ca 2 mnd. Vi ble forespeilet tre, så gjett om jeg ble både glad og overrasket!

Holder på å sammle dokumenter til Kina nå, og hvis jeg husker alt i hodet skal du ha:

fødselsattest (utfyllt variant med navn på dine foreldre), vigselsattest, politiattest (ikke uttømmende), attest fra arbeidsgiver, to (tror jeg det var) kopier av hver av passene deres, to passbilder av hver, biledpresentasjon, lege /helse erklæringer, egen søknad og økonomisk oversikt. Både økonomisk oversikt og helseerklæringen (fra lege) er det eget skjema på. Og søknaden til Kina skal inneholde en del bestemte punkter som du får oppskrift på fra adopsjonsforeningen (gjorde hvertfall vi i AF).

Og så er det et eller annet med at datoen på dokumentene må være etter godkjent datoen fra regionen...

Lykke til!

Varm hilsen

Takk for svaret! Det var det svaret jeg ville ha :) Håper det går like fort for oss.

Har hørt om andre som har brukt like kort tid i Bufetat, men det er et halvt år siden.

Hvis jeg skjønte deg rett, så er det ingen vits i å begynne å samle attester nå - FØR godkjenning fra Bufetat!? Da risikerer jeg å måtte gjøre det om igjen!?

Lykke til videre!

Hei!

Lykke til!

Varm hilsen

Heia!

Da er vi nesten likt i løypa, Solen. Håper også å få papirene avgårde til AF denne uka. :-)

Takk for svaret! Det var det svaret jeg ville ha :) Håper det går like fort for oss.

Har hørt om andre som har brukt like kort tid i Bufetat, men det er et halvt år siden.

Hvis jeg skjønte deg rett, så er det ingen vits i å begynne å samle attester nå - FØR godkjenning fra Bufetat!? Da risikerer jeg å måtte gjøre det om igjen!?

Lykke til videre!

Det er sånn jeg har forstått det, men hør med foreninga, mulig jeg har missforstått... :o)

Lykke til!

Annonse

carla1365380461

Lykke til videre!

Joda, en del kan du gjøre. Så som å bestille legetime i forvegen (til det tidspuktet du ca. venter godkjenning - så er det lettere å bare utsette ei uke når du først har en konkret time. Ofte må du vente en måned på time, og det er jo dumt.), planlegge fotopresentasjonen, begynne å skrive søknadsbrevet...

Lykke til!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...