Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Driver og fusker litt med lappeteknikk og applikasjon og skal sy ett teppe med hjertemotiv. tenkte jeg skulle sy det passende til sprinkelseng men hvor stor er en vanlig sprinkelseng?

Hvor lenge bruker man dyne som er 0,80 x 1,20?

Gjest ikeano
Skrevet

Leste at IKEA selger flest senger både til barn og voksne. Så gå inn på www.ikea.no for mål på vanligste sprinkelseng.

Skrevet

Madrassmålet til vår sprinkelseng er 0,60mx1.20m. Trodde det var standarmål, men det finnes vel ulike typer av alt. Gutten vår lå i sprinkelseng til han var 3 år, med dyne som var den str du nevnte. Kommer an på hvor stor ungen er. Kos deg med teppearbeidet.

Skrevet

Ikea har egne mål på sine senger . Men det vanligste nå er vel 120 X 60 , Noen modeller kan være litt mindre .

Skrevet

Leste at IKEA selger flest senger både til barn og voksne. Så gå inn på www.ikea.no for mål på vanligste sprinkelseng.

Takk for svarene. Tenkte først etterpå at jeg bare kunne se i Ikea katalogen.

har bestemt meg forå sy i størrelse 0,80 x 1,20. da kan det kanskje også brukes litt til vogna når det er småkjølig ute.

Tenkte å bruke flis som bakstykke da blir det jolitt varmei det også.

Skrevet

IKEA følger svensk standard, som er ulik norsk standard.

Gjest ikeano
Skrevet

IKEA følger svensk standard, som er ulik norsk standard.

Ja, men det stod i avisen her om dagen at de fleste sov i IKEA-seng i Norge, både barn og voksne..

Så da er det jo greit å følge svensk / ikea-standard.

Skrevet

Ja, men det stod i avisen her om dagen at de fleste sov i IKEA-seng i Norge, både barn og voksne..

Så da er det jo greit å følge svensk / ikea-standard.

Kanskje det bare er sengetøy som er fryktelig upraktisk da. Putetrekk fra ikea har jeg ikke mulighet til å få på min pute, og dynetrekket får et tomt felt på sida...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...