Gå til innhold

Konfirmasjon- kostnader.

Anbefalte innlegg

Gjest konfirmasjonsstemor
Skrevet

spm ligger også på småbarn og åpent.

Uten å komme inn på alle detaljer her, mken situasjonen er den at min manns sønn fra tidligere forhold skal konfirmeres neste år. Mor har begynt å planlegge og det er jo bra. Men jeg syns det skal brukes veldig mye penger. Vi skal tross alt legge av disse pengene fra et allerede trangt budsjett. Så jeg spør dere som har efaring med å ordne til konfirmasjon- er jeg innmari gjerrig og gnien som syns at 12000 å betale fra hver forelder er mye penger? Selskapet blir på 15 personer. av disse er to barn under 6 år.

Jeg syns det er mye å skulle spare 1000 kr pr mnd, men mor syns vi var kjipe. Jeg ble litt overrasket. Håper vi klarer å løse det og samarbeide, lurer bra på hva dere syns om beløpet....

Gjest altfor høy sum
Skrevet

Ja, 24000 til selskap + klær til konfirmanten, er mye!

Noen har tradisjon på å gi bunad, og da når man ofte opp i denne summen, men det kan ikke være noe den ene forelderen kan tvinge den andre til.

Ta en telefon til trygdekontoret, de har noen maksimumstakster som de kan pålegge den andre forelderen å betale, det sier litt om nivået.

Ligg så lavt du kan i debatten, la foreldrene bli enige, men innen begge familienes økomomiske rammer.

ringerikskringla
Skrevet

har også ei stedatter som ble konfirmert i fjor.vi var ca 35 til middag også kom det 10 stk til kaffen.vi måtte ha det på en fjellstue.og betalte ca 10000.- hver av oss.også kom bunad i tillegg,som vi spleiset på.

koster fort penger når mann skal ha selskap.men synes kanskje det hørtes mye ut med 12 tusen når dere kun er 15 personer.

skal dere ha deg hjemme hos moren eller borte...

det er jo mye mann kan ordne selv om det skal holdes hjemme.

Skrevet

24.000,- for konfirmasjon for 15 pers høres utrolig mye ut.

Jeg mener at selskap, klær og bilder skal spleises på. Presanger bestemmer hver av foreldrene. (Dere kan ikke tvinges til å kjøpe en dyr presang)

Har selv en stesønn som skal konfirmeres neste år. Vet at lokaler er leid, men tror dette er veldig billige lokaler. Vet også at mat skal bestilles.

Har bestemt meg for å prøve å holde meg i bakgrunn, og bare gi beskjed om at de må SI til meg hva jeg skal bidra med. (Stiller opp på det meste bare det blir gitt beskjed)

Gjest konfirmantstemor
Skrevet

24.000,- for konfirmasjon for 15 pers høres utrolig mye ut.

Jeg mener at selskap, klær og bilder skal spleises på. Presanger bestemmer hver av foreldrene. (Dere kan ikke tvinges til å kjøpe en dyr presang)

Har selv en stesønn som skal konfirmeres neste år. Vet at lokaler er leid, men tror dette er veldig billige lokaler. Vet også at mat skal bestilles.

Har bestemt meg for å prøve å holde meg i bakgrunn, og bare gi beskjed om at de må SI til meg hva jeg skal bidra med. (Stiller opp på det meste bare det blir gitt beskjed)

Jeg blander meg overhodet ikke oppi noe hvis ikke jeg blir spurt! Jeg er blitt bedt om å bake to kaker og gjør det med glede. Ellers så er gubben og jeg enige om at han på våre vegne skal be mor arrangere selskap utifra hvor mye penger som er disponibelt. Vi har finregnet på det, og 12tusen er max hva vi klarer.

Vi sjekket også med trygdekontoret, så vi vet at vårt bidrag er mer enn det hun kunne få krevet via dem også.

Skrevet

vi har nettopp hadd konfirmasjon. vi var 39 stk, leide lokale.kjøpte koldtbord. brus. jeg kjøpte og servietter, blomster, lys og div bord pynt selv. alt inkl dressen til konfirmanten (3000,-) kom dette på ca 11.500 kr Da synes jeg at 24.000 kr er veldig mye.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...