Gå til innhold

I villrede - noen som har et godt råd?

Anbefalte innlegg

Gjest Usikker nå.....

Vi venter tildeling av et barn tidligst høsten 2006, men ser nå at det kan gå over i 2007 før vi hører noe. Vi har derfor bestemt oss for å nytte tiden godt mens vi venter, og jeg skal (forhåpentligvis) begynne på skolen til høsten. Men jeg trenger en ny jobb, hvor jeg kan få praktisert det jeg lærer, og tenker søke en 60-70% stilling.

Så lurer jeg på, er det lurt av meg å fortelle om adopsjonsprosessen i søknaden?? Det er jo så lenge til, samtidig som jeg gleder meg så voldsomt og vil dele det med alle?! Og i og med at jeg er passert 30 og vel så det, vil de sikkert spørre om hvorfor vi ikke har barn - eller ihvertfall lure fælt?

Noen som har et godt råd eller tre?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/184894-i-villrede-noen-som-har-et-godt-r%C3%A5d/
Del på andre sider

Fortsetter under...

østenmamma

Du hadde vel ikke nevnt i søknaden hvis du nettopp hadde begynt på svangerskapet - med barnet i magen? Ikke sikker, jeg heller, men jeg hadde nok ikke nevnt adopsjonen i en skriftlig søknad. Hvis du kommer til intervju og det blir snakk om unger (det skjer innimellom..) bør du heller vurdere om det da er best å være åpen på det som venter.

Jeg hadde nok ikke nevnt noe nei..En ting hvis du viste du skulle bli mor nå i løpet av 2005, men ikke når det er så lenge til. Jeg begynte i ny jobb juni 2003 og trodde vi skulle få tildeling om ca ett år, så i november nevnte jeg det til sjefen. Under en mnd etterpå var vi blitt foreldre :-) :-). Heldigvis tok de det kjempefint og gledet seg på våre vegne :-)

Lykke til

Klem fra

Gjest Usikker nå....

Jeg tror nok jeg utelater den biten i søknaden. Så får jeg vurdere om jeg sier noe dersom jeg blir innkalt til intervju.

Er så gira innimellom at jeg blir litt i overkant engasjert - og blind for hvordan andre mennesker tenker. :o)

Jeg tror nok jeg utelater den biten i søknaden. Så får jeg vurdere om jeg sier noe dersom jeg blir innkalt til intervju.

Er så gira innimellom at jeg blir litt i overkant engasjert - og blind for hvordan andre mennesker tenker. :o)

Det høres lurt ut!

Jeg har en jobb der jeg er i kontakt med mange arbeidsgivere. Det er viktig at du holder deg til relevant fakta i søknaden og ikke bruker for mye plass på private "detaljer" (vet at dette ikke er en detalj for deg!!).

Men - jeg vet også at arbeidsgiver setter pris på ærlighet og åpenhet og jeg tror ikke du risikerer noe ved å fortelle om deres planer i et eventuelt intervju - vel og merke hvis arbeidsgiver tar tema familie/barn opp. Det er jo så lenge til...Hvor langt har dere kommet i prosessen? Når vi startet opp trodde jeg vi skulle få det til å bli på høsten 2006, men ser at ting drar ut og regner også med å måtte vente til 2007 en gang...Det høres lenge ut....men jeg vet jo at tida går fortere enn en tror. Lykke til!

Annonse

Gjest Nå er jeg sikker!

Det høres lurt ut!

Jeg har en jobb der jeg er i kontakt med mange arbeidsgivere. Det er viktig at du holder deg til relevant fakta i søknaden og ikke bruker for mye plass på private "detaljer" (vet at dette ikke er en detalj for deg!!).

Men - jeg vet også at arbeidsgiver setter pris på ærlighet og åpenhet og jeg tror ikke du risikerer noe ved å fortelle om deres planer i et eventuelt intervju - vel og merke hvis arbeidsgiver tar tema familie/barn opp. Det er jo så lenge til...Hvor langt har dere kommet i prosessen? Når vi startet opp trodde jeg vi skulle få det til å bli på høsten 2006, men ser at ting drar ut og regner også med å måtte vente til 2007 en gang...Det høres lenge ut....men jeg vet jo at tida går fortere enn en tror. Lykke til!

Tusen takk Sølvsjø. Det gjør godt å få noen kloke ord innimellom.

Gjest girasol

Jeg hadde ikke nevnt noe i søknaden! Kanskje sagt noe på intervjuet (det gjorde jeg nemlig for 3 år sida... - da var det fremdeles over 2 år til vil venta tildeling:-), og sa bare at vi skal adoptere, men det blir ikke riktig ennå), men ikke i søknaden nei.

Lykke til med jobbsøking!

M.v.h.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...