Gå til innhold

Kronisk sykdom, Uføretrygd, adopsjon, anke

Anbefalte innlegg

Gjest anonymikveld

Er det noen som har erfaring med dette, eller vet om noen som har vært bort i noe av dette? Kan det gå bra??

Vi har valgt å ta sjansen.. , men er veldig spennt på om det kan gå å bli godkjennt hos Bufetat.

Jeg har en kronisk revmatisk sykdom og er 50% uføretrygdet. Vi er veldig forberedt på at vi kanskje må anke.. tar det lang tid tro å få gjennom noe sånnt?? Barnevernet har gitt oss anbefaling heldigvis - er veldig glad for det!!

Tar det veldig mye lengre tid å bli godkjennt hos Bufetat under slike omstendigheter tro??

Jeg har hørt om noen som har blitt godkjennt med uføretrygd, men det var for noen år siden. Bufetat er jo strengere nå enn før...

Blir veldig glad hvis noen vet noe..har hørt noe om dette emnet..

Fortsetter under...

Gjest Litt for personlig for nick i dag

hei.

Jeg er 100% uføretrygdet, men jeg har blitt godkjent hos Bufa for adopsjon 2 ganger.

Gi meg din e-mail adresse hvis du vil høre mer.

Dette var oppløftende å høre. Vi går spent og venter på godkjenning (forhåpentligvis!!!) Jeg er også 100 % uføretrygdet, men fungerer godt i hverdagen nettopp fordi jeg ikke må jobbe.

Kan du fortelle oss mer av din historie- selvsagt uten å utlevere deg selv?

Trenger så sårt litt oppmuntring ;o))

Lykke til til deg også anonymikveld. Håper det går veien for oss begge.

Gjest anonymikveld

Dette var oppløftende å høre. Vi går spent og venter på godkjenning (forhåpentligvis!!!) Jeg er også 100 % uføretrygdet, men fungerer godt i hverdagen nettopp fordi jeg ikke må jobbe.

Kan du fortelle oss mer av din historie- selvsagt uten å utlevere deg selv?

Trenger så sårt litt oppmuntring ;o))

Lykke til til deg også anonymikveld. Håper det går veien for oss begge.

Det var en fin formulering, den skal jeg bruke på tilleggsrapporten som barnevernet skal skrive nå til uka, hvis jeg får lov.. - at en fungerer godt i hverdagen pga. at en slipper å jobbe full tid..

Gjest Litt for personlig for nick i dag

Det var en fin formulering, den skal jeg bruke på tilleggsrapporten som barnevernet skal skrive nå til uka, hvis jeg får lov.. - at en fungerer godt i hverdagen pga. at en slipper å jobbe full tid..

Ja for all del ;o)) Jeg krysser fingrene for dere!

Jeg har hele veien (overfor barnevernstjenesten) vært opptatt av å fokusere på hva man lærer av å være kronisk syk. Ingen skal fortelle meg ihvertfall at jeg ikke har blitt sterkere og mye mer bevisst på alt som faktisk er bra i livet mitt. Og det er mye det! ;o)) Og det er jo ikke bare negativt for et barn å ha en av foreldrene mer hjemme. Men jeg må innrømme at jeg har gått mange runder med meg selv om hvorvidt jeg blir en dårligere forelder av å måtte legge opp dagene litt annerledes. Konklusjonen ble at jeg helt sikkert blir en suveren mor. Gliiiis.

Det er jo egentlig ikke hvordan man har det som teller, men hvordan man tar det, ikke sant?! (-:

• 2 måneder senere...

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...