Gå til innhold

Rehabiliterings trygd

Anbefalte innlegg

Gjest trygdet

Hei, jeg går på rehabiliterings trygd og jeg må søke på ny i april.

Saken er at jeg vet jeg ikke er istand til å jobbe nå. Jeg går tabletter (lithium) men går ikke i noen annen aktiv behandling. Psykologen min spurte meg bare "har du selvmordstanker nå?" og jeg sa "nei, jeg har ikke det akkuratt for øyeblikket" og avsluttet behandlingen min. Det står i kravene at jeg må være i aktiv behandling for å motta rehabiliterings stønad.

Jeg lurer ganske enkelt på, regnes mesidiner som aktiv behandling?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/18498-rehabiliterings-trygd/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Irene Grøneng

Medisiner er i høyeste grad aktiv behandling. Spørsmålet trygdekontoret skal ta stilling til er om denne behandlingen har som mål å gjøre deg arbeidsfør, eller om det er behandling for å holde deg stabil på det nivået du er på nå.

Spørsmålet er også hvor lenge du har hatt rehab.penger, hva legene mener må til for å få deg i arbeid igjen, og hvor langt tidsperspektiv det er snakk om.

Skal man begynne å tenke på attføringstiltak, eller er det for tidlig. Slike ting ber TK legen vurdere i legeerklæring. Hvis du har noen tanker selv om hva som må til for at du skal komme i arbeid igjen, er det fint om du skriver dette til TK.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/18498-rehabiliterings-trygd/#findComment-82649
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...