Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest pinneat
Skrevet

Jeg har hatt opphold i 1år fra p-piller.Skal nå begynne igjen.MÅ jeg vente til første dag i neste mens med å starte?(slik det står på pakken)

Har ikke spesielt lyst ettersom jeg da blør minst to uker.

Gjest snakk med legen
Skrevet

Har du to ukers blødninger hver måned,bør du snakke med legen før du starter med p-pillene igjen.

Generelt må man ikke starte med pillen føste mensdag, men hvis man ikke gjør det, så er de ikke sikre som prevensjon før det har gått noen uker. Kommer sikkert an på pilletypen også, hvilket merke har du resept på?

Er mensen allerede på vei (hvis du har hatt eggløsning denne mnd), er det ikke sikkert at pillestarten vil stoppe den vanlige bødningen, og du vil uansett få mensen når du skulle hatt den, selv om du har startet på pillene.

Bestill en time hos legen din, slik at hun får sjekket grunnen til at du har så lange blødniger. Det kan godt være at pillene er løsnngen på problemet, men du bør ikke skjule symptomer med pillene, uten at legen har sjekket at det er ok.

Gjest pinneat
Skrevet

Har du to ukers blødninger hver måned,bør du snakke med legen før du starter med p-pillene igjen.

Generelt må man ikke starte med pillen føste mensdag, men hvis man ikke gjør det, så er de ikke sikre som prevensjon før det har gått noen uker. Kommer sikkert an på pilletypen også, hvilket merke har du resept på?

Er mensen allerede på vei (hvis du har hatt eggløsning denne mnd), er det ikke sikkert at pillestarten vil stoppe den vanlige bødningen, og du vil uansett få mensen når du skulle hatt den, selv om du har startet på pillene.

Bestill en time hos legen din, slik at hun får sjekket grunnen til at du har så lange blødniger. Det kan godt være at pillene er løsnngen på problemet, men du bør ikke skjule symptomer med pillene, uten at legen har sjekket at det er ok.

nei,har ikke slike lange blødninger vanligvis.Bare når jeg starter opp med p-pillern.Altså de to gangene jeg har begynt med piller(pause i mellom)

Gjest snakk med legen
Skrevet

nei,har ikke slike lange blødninger vanligvis.Bare når jeg starter opp med p-pillern.Altså de to gangene jeg har begynt med piller(pause i mellom)

Hvilken pilletype/navn?

Gjest snakk med legen
Skrevet

diane

Diane skal ikke brukes som p-piller alene (du skal ha sebore eller andre grunner til å bruke det i tillegg), men det vet du sikkert. Hvis du har hatt et års opphold, bør du snakke med legen om du skal begynne på disse igjen, eller om du bør ta noe annet.

Det har kommet mye nytt på markedet de siste årene som er mye mildere for kroppen enn Diane, p-piller som har en brøkdel av hormondosen Diane har, og nye midler mot hudproblemer (på resept fra hudlege) som hjelper vel så bra.

Du kan lese om Diane her:

http://www.felleskatalogen.no/pasientutgave/'>http://www.felleskatalogen.no/pasientutgave/

(skriv inn Diane)

og

http://www.felleskatalogen.no/ (skriv inn Diane)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...