Gå til innhold

Permisjon og arbeidsledig...

Anbefalte innlegg

Hvordan er det egentlig det fungerer når man er ferdig med permisjonen og må melde seg arbeidsledig, vi skal ikke ha tulla inn i barnehage før i august har selv søkt skole som heller ikke starter før i august.

Permisjonen er ferdig 22 feb. burde jeg si fra nå? Når starter jeg å få dagpenger? og hva får jeg?-Tjente ca 140 000 i fjor (før skatt).

Samboeren jobber full stilling så jeg må derfor være hjemme med tulla.- Kan jeg det? eller er jeg nødt til å ta uansett hvilken jobb arbeidskontoret tilbyr meg?

Må jeg belage meg på å pluttselig en dag måtte finne noen til å passe henne fordi jeg er nødt til å ta en jobb??

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/18520-permisjon-og-arbeidsledig/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Irene Grøneng

For å få dagpenger er det en forutsetning at du aktivt søker nytt arbeid, og at du er villig til å ta arbeid på kort varsel.

Normalt er aetat strenge i slike saker, da dagpengene ikke er ment å være en kompensasjon for dem som ønsker å være hjemme med små barn.

Du må nok belage deg på å finne gode argumenter for å få dagpenger i den situasjonen du beskriver.

Klarer du det, regnes dagpengene ut på bakgrunn av siste kalenderår, eller siste 3 kalenderår dersom det er gunstigere.

Dagsatsen (5 dager pr uke) er 2,4 promille av årsgrunnlaget.

Ved grunnlag 140.000 vil du få kr 336 pr dag + barnetillegg kr 17 pr dag

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...