Gå til innhold

Hersens ressurstildeling!

Anbefalte innlegg

Gjest Antisugar

Fikk brev i går om at datteren min er innvilget 171 timer spes.ped ressurser for barnehageåret 05/06. I tillegg skal hun ha assistent. Brevet er underskrevet skolesjefen. I dag mottar barnehagen brev fra samme skolesjef, der går det frem at assistentens stilling kuttes fra 100% til 60 timer i mnd. Spes ped. tildelingen faller bort for datteren min og tre andre barn. Styreren møtte meg i porten i dag og var illsint, hun oppfordret meg sterkt til å klage og hun vil backe meg opp. En venninne av meg som holder på med spes.ped utdanning nå sier at i følge opplæringsloven så har ikke kommunen lov til dette. Når jeg slår opp i loven ser det for meg ut som om loven gjelder kun grunnskole og opp, altså i opplæringspliktig alder. Noen som har bedre kjennskap her enn meg??? Og tips til hva jeg gjør videre? På forhånd takk!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/185498-hersens-ressurstildeling/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opplæringsloven gjelder også i barnehagen for spes.ped timer, MEN assistentressurser faller utenfor opplæringsloven. Assistentressurs i barnehager er for å "styrke avdelingen for å kunne ivareta et barns spesielle behov". I vår kommune er det derfor BARNEHAGEN som må søke om assistentressurs og ikke foreldrene, samt at det da er barnehagen som må anke vedtak. Vi fikk akkurat vite at barnehagen kun hadde fått innvilget 75% assistentressurs for vår sønn, men de skulle anke da vår sønn trenger 100% oppfølging pga medisinske ting + språk og adferd. Men bare det medisinske gjør at dersom han ikke har full oppdekning kan han fysisk ikke være i barnehagen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...