Gå til innhold

For oss som har litt større barn (en munter snutt)

Anbefalte innlegg

Gjest kinamamsen

Jeg hadde med meg min datter på 9 år på et kjøpesenter i går, og hun var veldig interessert i parfymeavd.; og spesielt i sminken og lipglossen !!! I går kveld da jeg skulle legge meg fant jeg følgende brev på hodeputa mi:

"Sell om jeg har mye sminke så trenger man det når man blir stor og noe om sommeren også. All denne sminken (hun hadde lagt ved en brosjyre/reklame) ønsker jeg meg på 10 års dagen min for da blir jeg så stor og jeg skal bruke det masse. I hvert fall noe men jeg skal ikke bli en jåledame. Jeg låver.Plis svar under og legg det på badet med denne sminkesiden opp (ref. reklamen). Alt koster tilsammen 167 kroner.

Fra *NN*

Skriv her:

Underskriv her: "

Jeg smeltet for argumentasjonen og den morsomme avtalen, så jeg bekreftet at hun skulle få en lipgloss til sommeren (men ikke alt som sto i reklamen ..) og skrev under.

Ganske så morsomt med store barn også; men litt tidlig å bli en jåledame kanskje ???

Fortsetter under...

Gjest polly'en

Ja, det er deilig med store barn. Mine er nå 11 og 7 - og 11-åringen er på full fart inn i puberteten, pupper og alt kommer som det skal. Hun har også vært opptatt av lipgloss og sminke en tid. Herlig alder, og jeg synes det er herlig at hun er tillitsfull og forteller om hva hun tenker, spør om alt mulig og undrer seg over alt som skjer med kroppen og hvordan hun gradvis blir "stor".

Gjest lilja (den opprinnelige)

Det nesten ett år siden jeg ropte lille-Ping ned fra rommet, vi skulle i hui og hast på butikken før stengetid.

Koselig, det, å drasse en femåring med vegg-til-vegg-storesøstersminke (ROSA øyeskygge) med seg på melk og brødjakt :o)

Annonse

Sjøstjerne

Herlig!!

MEN, de trenger ikke være store før de tar mammas veske; tar lippglossen og smører utover munnen, nesen og kinnene:):):) "fiin ja mamma, .....vil å pynt sæ vettu".

Hun er 2 år, hvordan blir hun som 9- åring da??? Morsomt er det iallefall:):)

Hei kinamamsen:-)

Gøy å høre hverdags historier :-)

Her i huset ble sminke introdusert for flere år siden, og har vært flittig brukt leeeeeeenge. Hun vil gjerne ha både mascara og leppestift før hun får i barnehagen. Det er sjelden hun får det da...... he he, men du verden så stolt hun er når hun får klint dette utover i ansiktet.

Hennes pappa hadde en litt uheldig kommentar en dag og sa at hun måtte få av seg sminken fordi hun/det var så stygt.

Oppløst i tårer kom hun løpende opp til meg og fortalte at pappa syns hun var stygg.......

Det ordnet seg til slutt, men de begynner tidlig med sminke *knis*

Jeg selv var vel 14-16 år før jeg i det hele tatt så på sminke...

Ha en fin fin kveld !!!

Hilsen

Gjest kinamamsen

Hei kinamamsen:-)

Gøy å høre hverdags historier :-)

Her i huset ble sminke introdusert for flere år siden, og har vært flittig brukt leeeeeeenge. Hun vil gjerne ha både mascara og leppestift før hun får i barnehagen. Det er sjelden hun får det da...... he he, men du verden så stolt hun er når hun får klint dette utover i ansiktet.

Hennes pappa hadde en litt uheldig kommentar en dag og sa at hun måtte få av seg sminken fordi hun/det var så stygt.

Oppløst i tårer kom hun løpende opp til meg og fortalte at pappa syns hun var stygg.......

Det ordnet seg til slutt, men de begynner tidlig med sminke *knis*

Jeg selv var vel 14-16 år før jeg i det hele tatt så på sminke...

Ha en fin fin kveld !!!

Hilsen

Koselig historie dette også. Jeg var også tenåring før jeg tenkte på sminke, men her i huset har det vært i bruk (med mere og mindre hell ....) i flere år, men nå begynner den eldste å ønske seg ordentlig saker, ikke bare lekesminke nei !

Veldig koselig og søtt så lenge det ikke overdrives. De blir tidsnok store; og jåledame skulle hun jo tross alt ikke bli *ler* !

Dårlig med treff blant Asker & Bærums adoptantene forresten ! Lenge siden sist.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...