Gå til innhold

Notarius publicus...igjen

Anbefalte innlegg

Colombiamamma
Skrevet

Vet at lensmennene flere steder i landet er det. Er det noen som har brukt de for å bekrefte venneanbefalinger til Colombia?

Hvordan såg stempelet ut da? Lurer fælt for jeg har en venninne som fikk venneanbefalingen stemplet hos lennsmannen som sa han hadde Notarius Publicus fullmakt. Siden stempelet ikke såg likt ut som de andre venneanbefalingene turte jeg ikke annet enn å sende henne flere mil til Sorenskriver....Stempelet var rundt men hadde annen tekst inn i enn på de to andre.

Nå er vi igang med ny prosess. Lurer fælt på om jeg også denne gangen må sende henne mange mil eller om jeg skal ta sjansen på at det lensmannen sier er riktig.

AF kunne ikke svare meg sist, men de sa jeg kunne se om Fylkesmannen avviste dokumentet. Det tok jeg som sagt over ingen sjanse på. Så nå sjekker jeg her! Noen som har noen erfaringer å dele med meg?

Er synd man må sende venner så langt av sted for å få venneanbefalingen bekreftet.........

ninabe1365380816
Skrevet

Det vi fikk beskjed om var at det måtte stå "Notaricus publicus" med norges riksvåpen i stempelet. Det holdt ikke med riksvåpen og .......lensmannskontor. Hvis lensmannen har det "riktige" stempelet skulle det ikke være noe problem (hvis jeg har skjønt det riktig?).

Skrevet

De som har skrevet vennebrev for oss har reist inn til byen. Men, jeg ser at det likevel er litt forskjellig. Hos en ser det ut som det er en kontorperson (?!) som har signert, hos en annen en Tingrettsdommer. Jeg skal sjekke stemplene når jeg kommer hjem - og sende deg en mail. Tror alle stemplene var med riksvåpen (løve).

Litt håpløse åpningstider også da, på disse kontorene; 10 - 14; og folk må ta seg fri fra jobben og greier for å få gjort det.... hadde nesten litt dårlig samvittighet, men de gjorde jo det med den største selvfølgelighet: Gode venner er kjekt å ha!

Gjest girasol
Skrevet

Hei! Jeg hadde ikke tatt sjansen på noe annet enn NP!... Et vennepar av oss hadde fått stemplet av dem på baksiden av dokumentet... og vi fikk det i retur med beskjed om at det måtte være på forsiden... MYE fram og tilbake og 1 ukes ekstra venting pga.en filleting! Jeg ville forskira meg hadde jeg vært dere :-) Notarius Publicus - på forsiden av dokumentet - med underskrift OG stempel!

M.v.h.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...