Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest litchi

Hvis de har innvilget permisjon til andre, er vel det i seg selv et godt argument? Der jeg jobber (også privat), benyttet de min søknad på å ta en prinsippbeslutning om velferdspermisjon til hentereiser. Jeg fikk innvilget velferdsperm., og det er "opplest og vedtatt" at det skal innvilges for andre fremover også.

Jeg argumenterte ikke med noe da jeg søkte. Sendte rett og slett bare en mail til leder og spurte om det var vanlig å få perm. til sånt.

Det går naturligvis an å argumentere med de tre ukene gravide får før fødsel, og at man har vært på jobb hele tiden i svangerskapet (i motsetning til gravide som ofte blir sykemeldt), men jeg synes egentlig det er temmelig irrelevant. Gravide får de tre ukene fordi det er påvist at det minsker komplikasjoner ved fødsel, og det er noe helt annet enn ved adopsjon. Sykmeldte gravide er jo heller ikke sykmeldt for moro skyld, så å få kompensasjon for disse tingene synes jeg er tull.

Derimot synes jeg at arbeidsgiver også bør forholde seg til at folk adopterer. Og hentereiser er etter min mening en soleklar kandidat for bruk av velferdspermisjon. Velferd. gis jo til personer i forb. med viktige begivenheter i livet, stort sett - og ingenting er vel viktigere enn å få barn!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/185718-velferdspermisjon/#findComment-1269518
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...