Gå til innhold

En herlig historie......

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest bebba

Helt enig i at det egentlig ikke var en herlig ting å si.

Syns kanskje bestefaren til denne andre gutten kunne latt være å peke på andre og fortelle hvor mye flinkere de var også.

Men når det er sagt så spiller det jo også en rolle på hvilken måte gutten sa at han var brunere på.

Vi skal gi barna selvtillit på at det er fint å være brun, ha skrå øyne, ha krusete hår, rett og slett at det er fint å være annerledes, men ikke på bekostning av andres utseende.

Ikke det at jeg egentlig tror latinomama gjør det heller altså.

Jeg må si at jeg synes mange overreagerer her. Det handler om en fireåring som er stolt av å være brun, om en annen fireåring hadde vært stolt av å være hvit hadde det ikke vært så farlig. Det hadde vært mye verre hvis det var en fire og førtiåring (mange av dem er nok glade innerst inne for å være hvite).

At en bestefar prøver å få sitt barnebarn til å være litt mer modig er ikke uvanlig og ikke farlig hvis ikke det er i alle sammenhenger. Det er ingenting i historien som tyder på det.

Kjære latinomama dette var en kjempe søt historie! Jeg tror neppe denne bestafaren hadde til hensikt å såre barnebarnet sitt.Og hva om det hadde vært omvendt?? Vi kan ikke være så hårsåre! Noen er brunere // hvitere enn andre det får vi tåle å komentere. Ferdig med det.

Synes det var en fin historie jeg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...