Gå til innhold

Forskjeller innad i Kina?

Anbefalte innlegg

Gjest dette lurer jeg på

Når man får provins, kan man da "tenke seg" hvordan barnet ser ut? Er det store forskjeller innad i Kina,rent utseendemessig? Da tenker jeg også på om de er store eller små.

Før jeg kom inn i adopsjonsmiljøet trodde jeg alle kinesere var like:-) Men det ser jeg jo ikke stemmer.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/185741-forskjeller-innad-i-kina/
Del på andre sider

Fortsetter under...

skorpionfisken

Generelt, men ikke garantert er det sånn at jo lenger nord i Kina du kommer, jo høyere og blekere er de.

Langt sør i Kina er de mindre og mørkere i huden.

Basketballspillerne deres som ligger rundt 2 meter i høyde kommer stort sett fra Nord-Kina.

Men så finnes det mange minioriteter spredt runt i Kina så bildet er litt mer fargerikt enn nord og høy og blek og sør og liten og mørk.

Ja det er forskjell. Damen på vår lokale kinamat-take away har prøvd å forklare meg, men hun har nok lettere for å se forskjeller enn meg ja! :o)

Datteren vår er visstnok typisk sør-kineser. Hun har ganske runde, store øyne, er liten av vekst og ganske brun i huden. De nordfra er ofte høyere og har høye kinnben og smalere øyne sa hun, pluss at hudfargen heller ikke er lik.

Men jeg er sikker på at det er massevis av unntak i Kina også!! :o)

MVH

sommerbarnmamma

Jeg skal vel være forsiktig med å si et kategorisk "nei" siden jeg bare har erfaring med en provins selv. I vår gruppe på 8 barn var det stor variasjon, men i flg. kinesere vi traff var de alle typiske sør-kinesere - hva nå enn det måtte bety :-)

Det betyr spesielt vakre og intelligente.

Fra en objektiv mamma til sør-kina datter ;-)

Annonse

Gjest kinamamsen

Generelt, men ikke garantert er det sånn at jo lenger nord i Kina du kommer, jo høyere og blekere er de.

Basketballspillerne deres som ligger rundt 2 meter i høyde kommer stort sett fra Nord-Kina.

Men så finnes det mange minioriteter spredt runt i Kina så bildet er litt mer fargerikt enn nord og høy og blek og sør og liten og mørk.

Eller hvor kommer man fra når man er kort og helt lys i hud og hår ?

;o) Midt øst i Kina for vårt vedkommende.

Det er over 50 folkeslag i Kina, så forskjellene er nok store.

Vår eldste datter er fra Anhui provinsen. Der skal iflg. guiden jentene være høye, slanke og vakre. Det er hun så absolutt også, men de andre i hennes gruppe er et halvt hode kortere litt kraftigere, mørkere i huden men de også - vakre; selvfølgelig; og fra sammen barnehjem....!

Gjest dette lurer jeg på

Går ut fra at det ikke er bare jeg som går rundt å lager meg bilde i hode om hvordan mitt fremtidige barn ser ut:-) Det er spennende å velge land, Store vaiasjoner i India og Colombia også.Men er det ikke flere etniske forskeller i Colombia? Tenekr da på hvilket distrikt man får tildelt?

Kineserne mener ok at vi alle er like, vi som bor her vet jo at:

Sør i landet er de høye,slanke og de fleste har blå øyne.

I nord er de fleste lave, høye kinnbein, smale øyne og de fleste har brune øyne.

Velger å tolke din påstand som en fleip !

Hilsen ei høy blåøyd blond og vakker dame fra Nord ;)

Ja det er forskjell. Damen på vår lokale kinamat-take away har prøvd å forklare meg, men hun har nok lettere for å se forskjeller enn meg ja! :o)

Datteren vår er visstnok typisk sør-kineser. Hun har ganske runde, store øyne, er liten av vekst og ganske brun i huden. De nordfra er ofte høyere og har høye kinnben og smalere øyne sa hun, pluss at hudfargen heller ikke er lik.

MVH

Du glemte å skrive at hun er kjempesøt også!!!!!!

Følger med deg AAA og venter spent på gladmelding !

Kineserne mener ok at vi alle er like, vi som bor her vet jo at:

Sør i landet er de høye,slanke og de fleste har blå øyne.

I nord er de fleste lave, høye kinnbein, smale øyne og de fleste har brune øyne.

Det er bra vi er kommet lengre enn det som står i Aschehougs leksikon fra 1923: "Samene er typiske kortskaller, og øynene ligger dypt, som i gruber. ...Sjøsamene er fattige i ånden og materielt."

fei1365380229

Velger å tolke din påstand som en fleip !

Hilsen ei høy blåøyd blond og vakker dame fra Nord ;)

"I nord er de fleste lave, høye kinnbein, smale øyne og de fleste har brune øyne".

Dette kan vel være like vakkert som å være høy, lys og blåøyd.

Hilsen en kort, blåøyd dame med kommunegrått hår fra sør :o)

Annonse

hjertebarnet

Og min datter er liten, lys i huden, mørkebrunt hår - og helt nydelig selvsagt - og hun kommer fra helt sør i Kina.

Gjest og de har selvsagt rett

Jeg må bare fortelle: I en Yahoo-gruppe for Kina-adoptanter var det nylig en diskusjon om barnas utseende.

En familie hadde fått vite at i akkurat den provinsen deres barn var fra, ble kvinnene regnet for å være spesielt vakre.

En familie med barn fra en annen provins, fortalte da at de hadde fått høre fra guiden sin akkurat det samme om sin provins! En familie med barn fra en tredje provins fortalte det samme, osv osv!

Det viste seg at i ALLE provinsene mente de at kvinnene deres var kjent for å være spesielt vakre!!!

Gjest er selv kina-adoptant

Går ut fra at det ikke er bare jeg som går rundt å lager meg bilde i hode om hvordan mitt fremtidige barn ser ut:-) Det er spennende å velge land, Store vaiasjoner i India og Colombia også.Men er det ikke flere etniske forskeller i Colombia? Tenekr da på hvilket distrikt man får tildelt?

Colombia er vel kanskje det landet med størst etniske/rasemessige forskjeller enn de andre giverlandene, såvidt jeg vet da? Men hvordan det er fra distrikt til distrikt der, det vet jeg ikke.

Gjest kinamamsen

Jeg må bare fortelle: I en Yahoo-gruppe for Kina-adoptanter var det nylig en diskusjon om barnas utseende.

En familie hadde fått vite at i akkurat den provinsen deres barn var fra, ble kvinnene regnet for å være spesielt vakre.

En familie med barn fra en annen provins, fortalte da at de hadde fått høre fra guiden sin akkurat det samme om sin provins! En familie med barn fra en tredje provins fortalte det samme, osv osv!

Det viste seg at i ALLE provinsene mente de at kvinnene deres var kjent for å være spesielt vakre!!!

Dette hørte vi på begge våre hentereiser også (to forskjellige provinser), så dette er nok en god guides "innsalg" til oss stolte myrsnipe-foreldre ;o)

Gjest kinamamsen

Og min datter er liten, lys i huden, mørkebrunt hår - og helt nydelig selvsagt - og hun kommer fra helt sør i Kina.

Høres ut som du har en som ligner på min gullklump. Hun er liten (litt liten i alle fall i forhold til storesøster), lys i hud og mørk blond i hår ;o) Hun kommer fra midt-øst i Kina. Morsomt!

Gjest litchi

MVH

Er Hunan i sør-kina? Jeg ville vel heller kalt det "midt i"...

Datteren vår er akkurat sånn som du beskriver, ganske store, runde, vakre øyne, nydelig, brun hud - lengden er det ikke lett å si noe om, foreløpig.

Hun er bare verdens SKJØNNESTE lille jente !!!

Mannen min og jeg har hatt sånn flaks! Fått de to fineste jentene i verden, enda de er kommet til oss på helt forskjellig vis... ;)

Lykke til med ventingen AAA! Bare siste innspurt igjen, skjønner jeg...

Gjest litchi

Er Hunan i sør-kina? Jeg ville vel heller kalt det "midt i"...

Datteren vår er akkurat sånn som du beskriver, ganske store, runde, vakre øyne, nydelig, brun hud - lengden er det ikke lett å si noe om, foreløpig.

Hun er bare verdens SKJØNNESTE lille jente !!!

Mannen min og jeg har hatt sånn flaks! Fått de to fineste jentene i verden, enda de er kommet til oss på helt forskjellig vis... ;)

Lykke til med ventingen AAA! Bare siste innspurt igjen, skjønner jeg...

Altså - datteren vår er fra Hunan, det er derfor jeg spurte om det anses som Sør-Kina...

Kunne se ut som om jeg mente at AAAs barn er fra Hunan, og det vet jeg ikke noe om...

Bare en oppklaring...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...