Gå til innhold

Sengevæter

Gjest 23 år og evig singel:(

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Dimira

Har du vært til full utredning hos lege?

Du har inkontinens, og for det finnes hjelpemidler.

Alarmteppe, ikke drikke mye en stund før leggetid, medisiner osv.

Om du har vært til full utredning hos lege vet jeg ingen råd, da får vi håpe det kommer noen tråder med kjærringråd til deg.

Lykke til.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/185847-sengev%C3%A6ter/#findComment-1271058
Del på andre sider

Gjest 20 år og evig singel:(

Har du vært til full utredning hos lege?

Du har inkontinens, og for det finnes hjelpemidler.

Alarmteppe, ikke drikke mye en stund før leggetid, medisiner osv.

Om du har vært til full utredning hos lege vet jeg ingen råd, da får vi håpe det kommer noen tråder med kjærringråd til deg.

Lykke til.

Har vært til lege flere ganger... Spesiallist også... Men ingen kan hjelpe meg. Har prøv d meste.. Alarmteppe, medisiner, truse, +++ husk itj alt nå.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/185847-sengev%C3%A6ter/#findComment-1271075
Del på andre sider

Gjest Dimira

Har vært til lege flere ganger... Spesiallist også... Men ingen kan hjelpe meg. Har prøv d meste.. Alarmteppe, medisiner, truse, +++ husk itj alt nå.

Det var virkelig ille.

Er det noen opersjon du kan ta som siste utveg?

Søk på nettet, ta kontakt med foreninger, andre med samme problem.

Da kan du kanskje høre om et eller annet du ikke har prøvd.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/185847-sengev%C3%A6ter/#findComment-1271079
Del på andre sider

Det var virkelig ille.

Er det noen opersjon du kan ta som siste utveg?

Søk på nettet, ta kontakt med foreninger, andre med samme problem.

Da kan du kanskje høre om et eller annet du ikke har prøvd.

Hei!

Jeg sliter med det samme problemet, i tillegg til at jeg har problem på dagtid også, samt avføringslekkasje. Jeg har selv vært til div. utredninger uten at de fant noe. Prøver nå med Rosenterapi, fysioterapi, kiropraktor, muligens akupunktur, samt at en uroterapeut prøver å hjelpe meg som best hun kan. Selv om jeg ikke er helt optimistisk med tanke på utfallet. Du bør kunne lufte spørsmålet om en operasjon kan være veien å gå. Det har du krav på! Om legene ikke vil, så kan du oppsøke annen lege/sykehus for å be om "second opinion". Håper dette gir deg et lite håp. Er selv singel, og 32 år, så jeg vet utmerket godt hvordan har det.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/185847-sengev%C3%A6ter/#findComment-1271985
Del på andre sider

• 2 uker senere...
Gjest inte nu inte

Har du prøvd homeopati?

Hørte om ei som var ommtrent voksen, som ble bra ved bruk av det. Har begynt med samme behandling for datteren min på ti nå, men foreløpig funker det ikke (etter to uker). Er visstnok sånn tålmodighetsgreie, men jeg lever i håpet...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/185847-sengev%C3%A6ter/#findComment-1287546
Del på andre sider

Annonse

Gjest 20 år og evig singel:(

Har du prøvd homeopati?

Hørte om ei som var ommtrent voksen, som ble bra ved bruk av det. Har begynt med samme behandling for datteren min på ti nå, men foreløpig funker det ikke (etter to uker). Er visstnok sånn tålmodighetsgreie, men jeg lever i håpet...

Hei.

Jeg har prøvd det også. Gikk på sukkerpiller lenge... Til jeg

sluttet med det.

Har nesten begynt å gi opp å... ÆSJ!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/185847-sengev%C3%A6ter/#findComment-1287645
Del på andre sider

Gjest inte nu inte

Hei.

Jeg har prøvd det også. Gikk på sukkerpiller lenge... Til jeg

sluttet med det.

Har nesten begynt å gi opp å... ÆSJ!

Hva med soneterapi, kiropraktor, Minirin (som minsker mengde urin på natta), Dridase (tablettkur som øker blærekapasiteten over tid, men må søkes spesielt om), hypnose... ?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/185847-sengev%C3%A6ter/#findComment-1287945
Del på andre sider

• 4 uker senere...

Hei 23 år, og andre.

Jeg har hastveksinkontinens og når sjelden toalettet i tide. Det kommer fort og mye. Jeg har forsøkt ulike typer medisin, med ulikt hell. Noen virket knapt, mens andre virket, men ga isteden bivirkninger (svimmelhet, kvalme osv.) som var såpass ubehagelige at jeg droppet dem. Jeg har derfor valgt å bruke beskyttelse (bleier) som gir meg nødvendig trygghet. Jeg er i full jobb, er normalt sosial (venner, kino, utekvelder osv.).

Det som for min del var mest jobbigt, var å bestemme meg for å ikke la inkontinensen hindre meg i å ha et vanlig liv. Prøver heller å tenke at det er fint det finnes beskyttelse som gir meg nødvendig trygghet. Det betyr ikke at jeg ikke er veldig privat angående dette - som så mange av oss er jeg meget privat angående dette.

Og det bringer meg over på det som er synd - gjennom at vi ofte ikke tør være mer åpne enn det vi er, bidrar vi ikke til å synliggjøre inkontinens som en ganske utbredt lidelse.

Jeg er selv enslig (har vært samboer), flere andre her nevner at de er det, samtidig som vi dermed beviser at der finnes mennesker der ute som ikke ville hatt et problem med en partner som ikke holdt tett. Vi blir dermed usynlige for hverandre, istedenfor å kunne vært en støtte for hverandre.

Heldigvis finnes forum som dette, men det er ikke det samme som personlig kontakt.

Håper du, og andre, finner en løsning du kan leve med, enten det er god beskyttelse, operasjon eller annet. Husk bare at inkontinensen ikke gjør deg mindre verdt enn andre.

Vennlig hilsen

Espen :-)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/185847-sengev%C3%A6ter/#findComment-1312334
Del på andre sider

Gjest min skriblete signatur

Hei 23 år, og andre.

Jeg har hastveksinkontinens og når sjelden toalettet i tide. Det kommer fort og mye. Jeg har forsøkt ulike typer medisin, med ulikt hell. Noen virket knapt, mens andre virket, men ga isteden bivirkninger (svimmelhet, kvalme osv.) som var såpass ubehagelige at jeg droppet dem. Jeg har derfor valgt å bruke beskyttelse (bleier) som gir meg nødvendig trygghet. Jeg er i full jobb, er normalt sosial (venner, kino, utekvelder osv.).

Det som for min del var mest jobbigt, var å bestemme meg for å ikke la inkontinensen hindre meg i å ha et vanlig liv. Prøver heller å tenke at det er fint det finnes beskyttelse som gir meg nødvendig trygghet. Det betyr ikke at jeg ikke er veldig privat angående dette - som så mange av oss er jeg meget privat angående dette.

Og det bringer meg over på det som er synd - gjennom at vi ofte ikke tør være mer åpne enn det vi er, bidrar vi ikke til å synliggjøre inkontinens som en ganske utbredt lidelse.

Jeg er selv enslig (har vært samboer), flere andre her nevner at de er det, samtidig som vi dermed beviser at der finnes mennesker der ute som ikke ville hatt et problem med en partner som ikke holdt tett. Vi blir dermed usynlige for hverandre, istedenfor å kunne vært en støtte for hverandre.

Heldigvis finnes forum som dette, men det er ikke det samme som personlig kontakt.

Håper du, og andre, finner en løsning du kan leve med, enten det er god beskyttelse, operasjon eller annet. Husk bare at inkontinensen ikke gjør deg mindre verdt enn andre.

Vennlig hilsen

"Det som for min del var mest jobbigt, var å bestemme meg for å ikke la inkontinensen hindre meg i å ha et vanlig liv. Prøver heller å tenke at det er fint det finnes beskyttelse som gir meg nødvendig trygghet."

Jeg synes dette var så godt sagt! Og viktig! Jeg prøver å innse at jeg trenger tabletter mot noe (migrene), og om tablettene hjelper gir det meg bedre dager. Det er vanskelig å akseptere at man har fått "en lyte", men slik er det nå. Hjelpemidler må av og til brukes for at man skal få en bedre hverdag. Noen bruker kontaktlinser mens andre må bruke bind/bleier. Og det er flott om det blir mer "synlig" slik at også noen som plages ser at det faktisk finnes hjelpemidler. Ikke alle vet det.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/185847-sengev%C3%A6ter/#findComment-1312345
Del på andre sider

"Det som for min del var mest jobbigt, var å bestemme meg for å ikke la inkontinensen hindre meg i å ha et vanlig liv. Prøver heller å tenke at det er fint det finnes beskyttelse som gir meg nødvendig trygghet."

Jeg synes dette var så godt sagt! Og viktig! Jeg prøver å innse at jeg trenger tabletter mot noe (migrene), og om tablettene hjelper gir det meg bedre dager. Det er vanskelig å akseptere at man har fått "en lyte", men slik er det nå. Hjelpemidler må av og til brukes for at man skal få en bedre hverdag. Noen bruker kontaktlinser mens andre må bruke bind/bleier. Og det er flott om det blir mer "synlig" slik at også noen som plages ser at det faktisk finnes hjelpemidler. Ikke alle vet det.

Hei Min Skriblete Signatur -

tusen takk for hyggelig tilbakemelding - veldig koselig.

Og jeg kan bare si meg enig i dine betraktninger også - det er noe med å prøve å se det beste i alle situasjoner. Jeg påstår ikke at det alltid er like lett - tvert imot - men vi må iallefall prøve.

Og livet er ikke rettferdig, dessverre, men det er vår utfordring å gjøre dagene så fine som mulig, for oss selv og for andre.

Ja, synlighet er så viktig! Både å bli sett, som den man er og uten fordommer, og å se andre, slik de er og uten fordommer.

Varme hilsener og sommersmil fra

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/185847-sengev%C3%A6ter/#findComment-1313017
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...