Gjest litchi Skrevet 27. mai 2005 Del Skrevet 27. mai 2005 Denne type innlegg har vi sett flere av i det siste, ikke mange, men dog. Sjekket VBs landsoversikt nettopp, og de har altså 301 søknader på Kina inne, og i overkant av 500 totalt. AF har sikker omtrent den samme fordelingen, tipper jeg. Det vil si at mer enn halvparten av de som adopterer, har Kina som land. Da er det bare å forvente, og nærmest "rett og rimelig", at mer enn halvparten av innleggene her inne gjelder Kina. Dette er ikke et Kina-forum, men dere kan nesten ikke skylde andre enn dere selv for at det ikke er flere innlegg om andre land her inne. Det blir det naturligvis ekstra fokus på Kina rundt tildelingene, fordi de kommer samlet, og fordi så mange venter samtidig. Det kan ikke bli samme "suggesjosstemning" i forhold til land hvor tildelingene kommer enkeltvis, og med ujevne mellomrom. Ta for all del en pause, men er det livsviktig å fortelle det først? Forventer du at de som adopterer fra Kina skal slutte å skrive, fordi dere med andre land ikke liker det? Det er et urimelig krav, synes jeg. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/185878-ikke-popul%C3%A6rtmen/page/2/#findComment-1271748 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rusketuska Skrevet 27. mai 2005 Del Skrevet 27. mai 2005 Jeg er av typen som leser mest her inne, men nå følte jeg for å svare. Når vi gikk i gang med adopsjonsprosessen, var Filippinene landet vi valgte. Underveis i prosessen har vi byttet land til Kina, pga. av at ventetiden på Filippinene har økt så mye siden vi bestemte oss for land. Men jeg må si at jeg fulgte like spent med på når Kina-tidelingene som "Filippiner-adoptant" som jeg gjør nå som "Kina-adoptant". Kina er jo det landet det blir adoptert flert barn fra til Norge pr. d.d. Og da er det naturlig at Kina dominerer litt. Som Filippiner-adoptant lette jeg med lys og lykter av og til etter innlegg om Filippinene her inne, og skulle gjerne ønske at noen av de mange som har adoptert (og som skal adoptere) fra Filippinene hadde bidratt til mere informasjon. Så min oppfordring til deg er; engasjerer deg for landet "ditt" - så kanskje du får respons tilbake ;-) Lykke til i den videre prosessen - og riktig god helg til deg også :-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/185878-ikke-popul%C3%A6rtmen/page/2/#findComment-1271833 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lilja (den opprinnelige) Skrevet 27. mai 2005 Del Skrevet 27. mai 2005 Hadde du hatt Kina som land, tipper jeg du hadde hatt det på samme måte som de andre kinaadoptantene. Ingen kan skyldes for at det er mange som adopterer fra Kina, at ventetiden er ganske kort for øyeblikket, og at tildelingene kommer i månedlige bolker med mange på en gang. Det du kaller "klaging" har veldig mye med forventninger å gjøre. Forventer man en viss tildelingstid - kort eller lang - så innstiller man seg på dette. Og overskrides den forventede tiden, tar det hardt på enten man har ventet kort eller lenge. (Dessuten - svært mange har vært gjennom mange år som ufrivillig barnløse før de starter adopsjonsprosessen, så den totale ventetiden har vært laaang uansett.) Man venter jo på et BARN, og hva kan vel være mer himmelstormende spennende og forventningsfylt enn det? Når kinaventerne klager sin nød, er det fordi de har trodd og håpet at tildelingene skal komme på et bestemt tidspunkt. Dermed slipper man følelsene løs og nervene ligger helt utenpå, for det er jo liiiiiike før! Det er som om en smårolling venter på julaften, bursdag og 17. mai på en gang. Tenk deg skuffelsen når man skjønner at det ikke blir noe på den dagen man har hatt så intense forhåpninger og forventninger til! Da synes jeg det skal være lov å gi uttrykk for den følelsesmessige nedturen. Når man er flere som venter akkurat like spent sammen, klart det da blir en opphopning av følelsesladete innlegg mens det står på som verst. Jeg forstår veldig godt at det er deprimerende å lese om at andre har betydelig kortere ventetid enn deg. Likevel kan du ikke forvente at de skal ta spesielle hensyn til dem som har valgt land med mye lengre tildelingstid. Og er du søker på et land der tildelingstiden har økt langt utover det dere forventet i utgangspunktet, ja da er du selvfølgelig velkommen til å sette ord på din frustrasjon og klage din nød her på forumet du også! Kjenner meg veldig igjen i det du skriver, ahg. Første adopsjonen min gikk som på skinner, og det hele var egentlig veldig greit. Men da ventetida på tildeling av nummer to gikk fra 7 til 15 måneder mens prosessen pågikk (og det i tillegg gikk 2 måneder fra forrige tildelingsrunde før det ble vår tur)... ja, da tenkte jeg at det ville vært mye lettere om vi hadde blitt forespeilet halvannet år i utgangspunktet. "Kinanurk" som ventet samtidig med meg, snakker ennå om mine innlegg ang. stadium X, rugging bak sofaen og lignende venteaktiviteter i innspurten ) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/185878-ikke-popul%C3%A6rtmen/page/2/#findComment-1271884 Del på andre sider Flere delingsvalg…
carla1365380461 Skrevet 28. mai 2005 Del Skrevet 28. mai 2005 Beklager, men for meg blir der ingen logikk i å klandre de som _skriver_ for at ikke _andre_ skriver. Nei, du må nok bare trø til å skrive selv ;-))Jeg leser mer enn gjerne om andre land og skulle egentlig ønske at der var flere engasjerte diskusjoner om mer generelle emner. Hilsen fra 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/185878-ikke-popul%C3%A6rtmen/page/2/#findComment-1272285 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Snart Colombiamamma! Skrevet 30. mai 2005 Del Skrevet 30. mai 2005 Kjente først at jeg ble litt irritert, men jeg velger å tro at dette bare er tøys fra din side. For du visste vel hva du gjorde da du valgte land? Du er ikke unik i å måtte vente lenge. Jeg er tildels enig med "egentlig lei". Det er frustrerende å lese klagesangen til de som venter en uke eller to over forventet tildelingstidspunkt. Og ja, vi visste hva vi gikk til når vi valgte land. Den gangen valgte vi Colombia fordi det var så kort ventetid, 6-8 måneder. Men som dere vet så tar en adopsjonsprosess tid, og ventetiden har økt veldig. Vi har nå passert 15 måneder ventetid, og håper på tildeling innen ca. 1-10 uker. Så argumentet dette visste dere når dere valgte land holder ikke for meg. Forøvrig så gleder også jeg meg på alle Kina-adoptanters vegne når tildelingene kommer, det er sutringen over at ting tar så lang tid som er irriterende. Men alle er jo seg selv nærmest. Hilsen fra 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/185878-ikke-popul%C3%A6rtmen/page/2/#findComment-1274542 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Har ventet i 2 1/2 år Skrevet 30. mai 2005 Del Skrevet 30. mai 2005 Jeg er tildels enig med "egentlig lei". Det er frustrerende å lese klagesangen til de som venter en uke eller to over forventet tildelingstidspunkt. Og ja, vi visste hva vi gikk til når vi valgte land. Den gangen valgte vi Colombia fordi det var så kort ventetid, 6-8 måneder. Men som dere vet så tar en adopsjonsprosess tid, og ventetiden har økt veldig. Vi har nå passert 15 måneder ventetid, og håper på tildeling innen ca. 1-10 uker. Så argumentet dette visste dere når dere valgte land holder ikke for meg. Forøvrig så gleder også jeg meg på alle Kina-adoptanters vegne når tildelingene kommer, det er sutringen over at ting tar så lang tid som er irriterende. Men alle er jo seg selv nærmest. Hilsen fra Så lurt! Man kan jo bare innføre en grense for NÅR man kan få lov til å sutre! Her på dette forumet hvor man skal kunne lufte ut blant likesinnede! Men når er det lov å beklage seg? Kan dere ikke-Kina-adoptanter svare på det? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/185878-ikke-popul%C3%A6rtmen/page/2/#findComment-1275030 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.