Gå til innhold

Anbefalte innlegg

pariserloff
Skrevet

Nå er jeg så lei!alle maser om at de er så tykke og det er så synd på alle som er litt tykke og du må for guds skyld ikke si til noen at de er litt tykk!nei..vi kan jo såre dem..på tv,på internett,i posten i aviser ja til og med her tyter det ut med råd om slanking,alle mulige fantastiske ting du kan bruke til hjelp under slanking, fulle kostplaner og treningsplaner ligger ute på internett osv osv.... også har dere oss da..vi som er,ja hva skal jeg si, ufrivillige undervektige..nei til oss er de greit at si hva som helst å så tynn du er nei uff,nå må du spise litt mer nå må du legge på deg og vi skal liksom ikke ta oss nær av dette eller synes det er noe ille... men guess what? Det er like ille,om ikke værre å være undervektig som tykk, for det ER mye vanskligere å legge på seg enn å slanke seg..og hjelp får vi heller ikke! Når skal noen tenke ¨på oss? Det er forferdelig vansklig..det hjelper lite når svaret man får fra leger og kostogernæringseksperter er spis mye mat med karbohydrater...eh,javel?

• 2 uker senere...
daydreamer1365380564
Skrevet

Amen! Jeg er ikke spesielt undervektig selv, men jeg har vært det engang, og forstår deg veldig godt..

Jeg irriterer meg spesielt over disse "DERFOR liker gutter jenter med former best! DERFOR er jenter med former finest" som er å finne i nærmest alle jenteblader.

Skrevet

Dere tynne har et luksusproblem - dvs dere lager dere problemer. Alle modeller er jo skinnmagre, det er jo idealet.

Når du blir 50+ og begynner å ese ut kommer du til å lengte tilbake til dine tynne dager.

Skrevet

Dere tynne har et luksusproblem - dvs dere lager dere problemer. Alle modeller er jo skinnmagre, det er jo idealet.

Når du blir 50+ og begynner å ese ut kommer du til å lengte tilbake til dine tynne dager.

Ingen er garantert at man eser ut etter fyllte 50 heller :o)

Gjest midia
Skrevet

Jeg er så enig med deg i det du skriver.

Vi "tynne" skal liksom tåle alle kommentarer vi noe som begynner å provosere meg litt.

Kommer til å måtte få ut litt galle til en "uheldig" sjel som måtte tråkke meg på tærne en gang.

Skrevet

Du kan godt være dritt lei, for all del, bare vær det... det er din fulle rett... MEN hvordan kan du si (at du vet) at du har det værre enn de som er tykke? Kansje du ikke har fått med deg at det er en sykdom som heter fedme? og det er forresten ikke BARE å slanke seg... Trodde du virkelig det? Tåpelig spørr du meg!

Nå har jeg i hele barne og ungdommen slitt med vekta... har hatt endel formye, selv om jeg har vært bulimiker har det aldri gått så langt at jeg kun har vært skinn og bein, men innlagt på sykehus pga underernæring? ja en 10-12 ganger i 13 - 14 års alderen... Da forstod ingen at JEG var der, fordi jeg var ikke syyl tynn, jeg var "normal"

Jeg kan like godt som deg være litt dum og sie... du kan jo bare legge på deg... er ikke noe problem det... så kan vi se hvor provosert du blir av det?

Og noe annet... senario, du kan da alltids kjøpe klær i barnebutikker, og med moten idag så er jo det omtrendt det samme som vi voksne går i... men si meg den personen som er over størrelse 46-52 her i landet? Hvor må de kjøpe klærne sine? Og hvor finner de de moderne klærne? INGENPLASS, her må det syest om, legge ut, opp, inn, ned osv... eller klærne må syest selv... og det finnest vel ikke en eneste butikk(ikke her jeg bor iallefall) som selger klær som ikke er etter silikonmodellen idag... Svære pupper, smaal midje og guttete hofepartier (tåpelig spørr du meg) noe som er så unormalt at det kommer en vemmelse i meg som er så sterk at jeg nesten kaster opp...

Oki... grunnen til desse tankene... jeg var selv feit engang... men etter år med depresjoner osv... pga masser og horver av mobbing og banking på barne og ungdomsskolen fordi jeg var feit... (jeg var ikke det heller, jeg var bare normal) så spiste jeg meg til HELVETE!!!! Men idag er alt så mye bedre... har den figuren jeg klarer å leve med...

Syntes hele innlegget var tåpelig jeg spørr du meg

Gjest kathiii
Skrevet

Amen! Jeg er ikke spesielt undervektig selv, men jeg har vært det engang, og forstår deg veldig godt..

Jeg irriterer meg spesielt over disse "DERFOR liker gutter jenter med former best! DERFOR er jenter med former finest" som er å finne i nærmest alle jenteblader.

jeg har sluttet å lese disse jentebladene jeg, nettopp fordi de jeg finner de krenkende. Har ikke sett noe til derfor er jenter med former finest nei. Ser bare "om du bare brede hofter, bare TRØST DEG MED at det er lettere å føde barn."

EH. nå nei du. Jeg og min venninne er liksom de mest mislykka kvinnene som er vi, fordi vi er lave og har brede hofter.

Aldri mer [mag] og aldri mer in*side, så enkelt er det.

Btw, pariserloff, hvor har du fra at man ikke skal si noe til tykke? Trust me tykke får høre det de og! Enten du er litt utenfor "normalen", det være seg tykk eller tynn, lang eller kort,så FÅR DU HØRE det. Sånn er det faktisk bare.

Og ikke bare si "det er mye lettere å slanke seg enn å legge på seg." Det er inviduelt.

Gjest Nettopp Ja
Skrevet

...At noen mennesker i det hele tatt føler de har rett til å kommentere andre mennerskers kropp -fordi de ikke passer inn i den ideelle "malen" - sier i det hele tatt mye om hvilken syk vending dette kroppshysteriet har tatt

Gjest jippiii
Skrevet

jeg har sluttet å lese disse jentebladene jeg, nettopp fordi de jeg finner de krenkende. Har ikke sett noe til derfor er jenter med former finest nei. Ser bare "om du bare brede hofter, bare TRØST DEG MED at det er lettere å føde barn."

EH. nå nei du. Jeg og min venninne er liksom de mest mislykka kvinnene som er vi, fordi vi er lave og har brede hofter.

Aldri mer [mag] og aldri mer in*side, så enkelt er det.

Btw, pariserloff, hvor har du fra at man ikke skal si noe til tykke? Trust me tykke får høre det de og! Enten du er litt utenfor "normalen", det være seg tykk eller tynn, lang eller kort,så FÅR DU HØRE det. Sånn er det faktisk bare.

Og ikke bare si "det er mye lettere å slanke seg enn å legge på seg." Det er inviduelt.

... Apropos jenteblader: Har dere lagt merke til hvor selvmotsigende de er? Reportasje om hvor vakkert det er med kvinnlige former om sommeren på den ene siden. "Bikinikuren" på den neste, før det hele rundes av med en reportasje full av anorektiske jenter som viser den ultrafeminine sommermoten som passer for "oss jenter med former"... Jada.. Redaktørene burde lære seg å tale med én tunge.

Gjest kathiii
Skrevet

... Apropos jenteblader: Har dere lagt merke til hvor selvmotsigende de er? Reportasje om hvor vakkert det er med kvinnlige former om sommeren på den ene siden. "Bikinikuren" på den neste, før det hele rundes av med en reportasje full av anorektiske jenter som viser den ultrafeminine sommermoten som passer for "oss jenter med former"... Jada.. Redaktørene burde lære seg å tale med én tunge.

vil man bli opplyst om hvilken kjendisdame som har blitt sykelig tynn siden sist, er det bare å sjekke se&hør. Det er visst kjempepopulært stoff siden det er med i hvert eneste nr. Sikkert derfor de på neste side skriver at britney spears ser lubben ut i det antrekket. Må vel prøve å bryte ned flest mulig til å sulte seg.

daydreamer1365380564
Skrevet

vil man bli opplyst om hvilken kjendisdame som har blitt sykelig tynn siden sist, er det bare å sjekke se&hør. Det er visst kjempepopulært stoff siden det er med i hvert eneste nr. Sikkert derfor de på neste side skriver at britney spears ser lubben ut i det antrekket. Må vel prøve å bryte ned flest mulig til å sulte seg.

Jaa, hater Se&Hørs artikler om vekten til kjendiser. Så ufattelig uinteressant. "Oj! Britney har faktisk litt mage når hun sitter!" "Letizia er blitt supertynn! Er hun deprimert? Behandler Felipe henne bra!?" "Se Mette-Marits vellykkede slankekur! For en forvandling!"

• 5 uker senere...
Gjest status å være tynn
Skrevet

Tåpelig innlegg - og det vet du nok selv innerst inne.

Gjest Aimabel
Skrevet

Hvorfor må tykke og tynne mennesker rakke ned på hverandres problem, og krangle om hvem som har det værst?

Forstår du ikke at det kan være vanskelig å være ufrivillig mager? Kan du ikke innse at noen kan spise til de sprekker uten at det vil synes på kroppen?

-"Når du blir 50+ og begynner å ese ut kommer du til å lengte tilbake til dine tynne dager." Sånn er det ikke med alle tynne mennesker. De som er spinkelt bygd vil bli enda tynnere, huden vil bli slapp og de vil fort se eldre ut.

Skrevet

Hvorfor må tykke og tynne mennesker rakke ned på hverandres problem, og krangle om hvem som har det værst?

Forstår du ikke at det kan være vanskelig å være ufrivillig mager? Kan du ikke innse at noen kan spise til de sprekker uten at det vil synes på kroppen?

-"Når du blir 50+ og begynner å ese ut kommer du til å lengte tilbake til dine tynne dager." Sånn er det ikke med alle tynne mennesker. De som er spinkelt bygd vil bli enda tynnere, huden vil bli slapp og de vil fort se eldre ut.

Jo jeg forstår at noen plages med seg selv pga magerhet men de blir ikke påminnet i hvert eneste ukebald og annenhver annonse på internett om at de er tynn og bør gjøre noe med det.

Akkurat nå, til høyre ser jeg en annonse om vektkontroll for 1, Blar jeg litt ned ser jeg reklame for CLA. Jeg kan surfe en hel dag på nettet uten å se en enste annonse som underbygger påstanden om at tynnhet er stygt og bør gjøres noe med. Vi med noen ekstra kilo blir påminnet dette 100 ganger daglig - minst.

Gjest Kajennepepper
Skrevet

Jo jeg forstår at noen plages med seg selv pga magerhet men de blir ikke påminnet i hvert eneste ukebald og annenhver annonse på internett om at de er tynn og bør gjøre noe med det.

Akkurat nå, til høyre ser jeg en annonse om vektkontroll for 1, Blar jeg litt ned ser jeg reklame for CLA. Jeg kan surfe en hel dag på nettet uten å se en enste annonse som underbygger påstanden om at tynnhet er stygt og bør gjøres noe med. Vi med noen ekstra kilo blir påminnet dette 100 ganger daglig - minst.

Jeg blir gjort oppmerksom på min magerhet hver dag i lunsjen på jobben. Nå blir jeg dritsur/svarer ikke, setter meg med andre, de har ikke tatt hintet til nå. Det er litt slutsomt. i tillegg synes familie og venner det er nødvendig å påpeke det ukentlig kanskje? Det er ikke noe jeg egentlig har problemer med selv, men mine omgivelser har. Jeg er ikke anorektisk, bare syltynn, og spiser normalt, det er det folk kommenterer mest "Du spiser jo som en hest, allikevel er du så tynn" Du trenger ikke å gå ned i vekt" "rart du er så tynn" "Du ser syk ut" "Er det virkelig din vanlige lunsj?" "Du burde kanskje gå opp noen kilo" "Du ville nok være penere med noen kilo til" "Har du gått ned , jeg synes nesten du ser ENDA tynnere ut"osv.osv.etc.etc.

Det er ufint å kommentere kroppen til andre, uansett hvordan den kroppen ser ut.

Skrevet

Jeg blir gjort oppmerksom på min magerhet hver dag i lunsjen på jobben. Nå blir jeg dritsur/svarer ikke, setter meg med andre, de har ikke tatt hintet til nå. Det er litt slutsomt. i tillegg synes familie og venner det er nødvendig å påpeke det ukentlig kanskje? Det er ikke noe jeg egentlig har problemer med selv, men mine omgivelser har. Jeg er ikke anorektisk, bare syltynn, og spiser normalt, det er det folk kommenterer mest "Du spiser jo som en hest, allikevel er du så tynn" Du trenger ikke å gå ned i vekt" "rart du er så tynn" "Du ser syk ut" "Er det virkelig din vanlige lunsj?" "Du burde kanskje gå opp noen kilo" "Du ville nok være penere med noen kilo til" "Har du gått ned , jeg synes nesten du ser ENDA tynnere ut"osv.osv.etc.etc.

Det er ufint å kommentere kroppen til andre, uansett hvordan den kroppen ser ut.

Sant nok - det er ufint å kommentere på denne måten.

Gjest Aimabel
Skrevet

-"Vi med noen ekstra kilo blir påminnet dette 100 ganger daglig - minst."

Jo, og ettersom jeg forsto savnet hun mer info om hvordan man skal legge på seg. Altså synes tykke man bør fokusere mindre på deres overvekt og tynne synes det bør fokuseres mer på deres problem. Da er man vel enige da?

tullball1365380062
Skrevet

du er visst ikke særlig flink til å se ting objektivt. siden du bare har erfaring med å være tynn klarer du ikke å sette deg inn i hvordan det er å være tjukk.

men tenk på dette: hvis en gutt skal beskrive ei jente han syns er skikkelig stygg, tror du han vil si noe sånt som "smellfeit dundre", eller "syltynn spiker"? det er ikke undervektige som brukes for å beskrive det som er uattraktivt, det er så godt som bestandig feite folk.

men jeg er enig i at det er helt feil å tro at man skal ikke si noe om vketa til overvektige, mens undervektige kan man bare si det så mye man vil. syns ikke det er noe vits å kommentere noen av greiene, for de får sikkert høre det mer enn nok av andre alikevel.

og ang det at det er så mye lettere å slanke seg enn å legge på seg, hva tror du er enklest av å tenke på hva du putter i deg hele tiden, og styre unna alt som er usunt, eller å bare spise hva man vil uten at man blir noe feitere? for deg gjør det ingenting å skeie ut med masse godteri og kebaber og alt mulig både 3 og 4 ganger i uka, mens for en skal slanke seg vil det bare gjør ting mye verre.

istedenfor å se på alt det negative med å være for tynn, se på alt det negative ved å være overvektig og vær glad du slipper det.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...