Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei.

Ja, det er flere som venter på barn fra Brasil, men det har vært lite "Brasilsnakk" i det siste :-)

Selv er vi godkjent for adopsjon av søsken, og har hatt papirene våre i Brasil siden januar. Vi håper det fortsatt stemmer at ventetiden for søsken er 6-12 mnd., og at vi skal ut å reise i løpet av året.

Hilsen

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/185983-brasil/#findComment-1272862
Del på andre sider

Hei.

Joda det er flere av oss, godt at det har kommet flere.

Vi er veteraner når det gjelder venting: 2 år og snart 6 mnd, slå den!!!!

Så hyggelig å lese at det er flere der ute.. Ja, Ahava jeg er en av dem ;-)

Til dere andre; vi venter på godkjenning på søskenpar, forhåpentligvis går det fint. Har bare hatt søknaden inne hos Bufetat en drøy mnd. Så det er nok noen mnd med venting igjen før det blir avklart.Men huff, to år og noen mnd da, det var jammen lenge å vente.Hva er det som tar så lang tid...? Dumt spm kanskje. men for en uerfaren banan på infojakt er det det vel

lov å spørre.

Brazze, har dere noen erfaring med barn fra før.. jeg tenker på at dere venter på to.jeg er spent på hva Bufetat mener om vår søknad.

Håper at få litt sving i brasilsnakking da med tid og stunder :-)

atè logo som de sier i Brasil

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/185983-brasil/#findComment-1275160
Del på andre sider

Annonse

Perle & Bruse

Hei,

vi kom hjem med tre søsken fra Sao Paulo i november 2004. Søskenadopsjon går stort sett noe raskere enn ved adopsjon av et barn.Og adopsjon av "eldre" barn går enda raskere. Fra vi var godkjent i BUFAB og til vi reiste, gikk det ca 4 mnd (+ -).

Våre barn var heholsvis 8, 7 og 5 da vi fikk dem :-)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/185983-brasil/#findComment-1275627
Del på andre sider

Så hyggelig å lese at det er flere der ute.. Ja, Ahava jeg er en av dem ;-)

Til dere andre; vi venter på godkjenning på søskenpar, forhåpentligvis går det fint. Har bare hatt søknaden inne hos Bufetat en drøy mnd. Så det er nok noen mnd med venting igjen før det blir avklart.Men huff, to år og noen mnd da, det var jammen lenge å vente.Hva er det som tar så lang tid...? Dumt spm kanskje. men for en uerfaren banan på infojakt er det det vel

lov å spørre.

Brazze, har dere noen erfaring med barn fra før.. jeg tenker på at dere venter på to.jeg er spent på hva Bufetat mener om vår søknad.

Håper at få litt sving i brasilsnakking da med tid og stunder :-)

atè logo som de sier i Brasil

Hei.

Når det gjelder erfaring med barn så er kona mi førskolelærer (jeg er brazze-pappa'n :-)

Regner med at det tellte positivt når det gjaldt å få godkjent søknaden.

Vi ventet lenge på godkjenningen siden en av oss har en kronisk sykdom. Vi fikk igjennom godkjenningen til slutt, etter en uttalelse fra lege om at sykdommen ikke medfører manglende "yteevne" når det gjelder å ta på seg oppgaven å adoptere to på en gang.

Men vi måtte klage til bufdir, som sendte saken tilbake til bufetat pga. saksbehandlingsfeil osv. osv....

Det tok oss 10 mnd. å få godkjenningen, men jeg håper ingen andre behøver å oppleve det samme rotet. Det hører med til historien at bufetat på region-nivå var helt nyopprettet, og antakeligvis ikke hadde vært borti noen søknad om søskenadopsjon før vår.

Hilsen

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/185983-brasil/#findComment-1276032
Del på andre sider

Hei!

Vi venter også på godkjenning for søsken fra Brasil! Har også hatt søknaden inne hos Bufetat i litt over en måned nå! Så da ligger vi likt!:-).

Hvilken region hører dere til? Vi hører til region øst.

Så utrolig flott at det er flere av oss her.

Jeg holder stort sett til på FUB sine sider jeg... men her var det jo mange flere fra "vårt " land :-)

Vi har vår søknd til behandling i region ØST, og det er for tiden 6mnd ventetid.Jeg jobber som avdelingsleder i Bhg, har gjort det i fire år nå, har jobbet med barn før det også. Ellers håper jeg at Bufetat noterer seg at jeg har bodd i Brasil en periode, og snakker porugisisk.

Vi har også hørt at det kan gå rimelig fort med søskenadopsjon.

Bruker alle dere InorAdopt spm formidlere av adopsjonen?

Anabanana

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/185983-brasil/#findComment-1276492
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...