Gå til innhold

Aldersgodkenning i Colombia

Anbefalte innlegg

Hei!

Vi er godkjent for aldersgruppen 0-2 år i Norge. Men har hørt at mange får en lavere aldersgruppe når søknaden kommer til Colombia, 0-1 år.stemmer dette ?

Et helt annet spm. Har så lyst å kjøpe barneutstyr nå i denne lange ventetiden,bør en vente til,en får tildeling....

En som ikke kan vente :)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/186203-aldersgodkenning-i-colombia/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei,

vi er godkjent for et barn som er minst to år yngre enn datteren vår (som er 5 år) i Norge, og for et barn på 1 år (12-23 mnd) i Colombia. Imidlertid skriver AF i følgebrevet at man må være forberedt på et barn innenfor begge godkjenningene.

Colombia ser på hvor gamle dere er når de godkjenner. Hvis dere er rett under eller rundt 30, så vil dere kanskje bli godkjent for 0-12 mnd, er dere 30 +, sånn som oss, så blir det kanskje 1 år, er dere 34 +, så blir det kanskje 1-2 år osv. Men til syvende og sist så kan dere få et barn som ikke er innenfor den opprinnelige godkjenningen, om ICBF mener at det er det perfekte barnet til dere :-)

Når man i Colombia blir godkjent for feks 1-2 år, så betyr det 12-35 mnd, altså barnet regnes som å være 2 år fram til mnd før det blir 3 år.

Jeg har ikke kjøpt en ting til Lillebror/søster, for jeg har ikke noen ide om verken alder eller kjønn. Ser for meg en gutt på 2 år, men det kan jo like gjerne være jenta som kommer. Eller en gutt på 1 år. Så det blir masse shopping når endelig telefonen kommer ;o)

Du ble neppe så mye klokere av svaret mitt...? ;o)

Beste hilsen fra

Annonse

Hei,

vi er godkjent for et barn som er minst to år yngre enn datteren vår (som er 5 år) i Norge, og for et barn på 1 år (12-23 mnd) i Colombia. Imidlertid skriver AF i følgebrevet at man må være forberedt på et barn innenfor begge godkjenningene.

Colombia ser på hvor gamle dere er når de godkjenner. Hvis dere er rett under eller rundt 30, så vil dere kanskje bli godkjent for 0-12 mnd, er dere 30 +, sånn som oss, så blir det kanskje 1 år, er dere 34 +, så blir det kanskje 1-2 år osv. Men til syvende og sist så kan dere få et barn som ikke er innenfor den opprinnelige godkjenningen, om ICBF mener at det er det perfekte barnet til dere :-)

Når man i Colombia blir godkjent for feks 1-2 år, så betyr det 12-35 mnd, altså barnet regnes som å være 2 år fram til mnd før det blir 3 år.

Jeg har ikke kjøpt en ting til Lillebror/søster, for jeg har ikke noen ide om verken alder eller kjønn. Ser for meg en gutt på 2 år, men det kan jo like gjerne være jenta som kommer. Eller en gutt på 1 år. Så det blir masse shopping når endelig telefonen kommer ;o)

Du ble neppe så mye klokere av svaret mitt...? ;o)

Beste hilsen fra

Hei.

Ble klokere av svarene .Vi har akkurat blitt 30 år begge to. Blir kjempeglad uansett hvilken alder vi blir tildelt. Alikevel greit å vite ca. alder..

Veldig fristende å handle inn noe. Tenkte mer på vogn og utstyr. Barnet kan jo bruke sportsvogn fra 6 mnd. Sånn er det når en har mange års undertrykt shoppingtrang ...

Ønsker dere lykke til videre. Har lest denne siden i et år, men det er første gang jeg skriver inn.:)

Hei.

Ble klokere av svarene .Vi har akkurat blitt 30 år begge to. Blir kjempeglad uansett hvilken alder vi blir tildelt. Alikevel greit å vite ca. alder..

Veldig fristende å handle inn noe. Tenkte mer på vogn og utstyr. Barnet kan jo bruke sportsvogn fra 6 mnd. Sånn er det når en har mange års undertrykt shoppingtrang ...

Ønsker dere lykke til videre. Har lest denne siden i et år, men det er første gang jeg skriver inn.:)

Da var det jammen på tide du skrev noen ord ;)Velkommen hit!

Hilsen

Hva med å lage barnerom (mye fin pynt å handle til det ...!) og handle inn utstyr i stedet for klær som er mere kjønns- og aldersavhenging ;o)

Hei !

Det er mye fint en kan handle inn til barnerommet, og vi er godt i gang.Kjekt å ha noe se frem til i den lange ventetiden.

Jeg tenkte mer på utstyr som barnevogn, bilstol mm. Barnet kan jo bruke sportsvogn fra 6 mnd.

Hilsen en av mange med undertrykket shoppingtrang:)

Hei,

Vi ble godkjent for 0-3 år i Norge, og 1-2 år i Colombia fikk en jente på 16 mnd.

Ville i såfall kjøpt utstyr som er nøytralt i forhold til kjønn.

Litt store i str. mht klær.

Lykke til med ventingen.

Du har noe helt herlig i vente!!!

Hilsen

Hei !

Takk for svar.Det er fantastisk at vi er så heldige å få adoptere.Gleder meg til vi er i mål. Synes det er vanskelig å vente.

.

Så godt å høre om andres gleder og opplevelser.

Lykke til videre med den store skatten deres :)

Vi ble godkjent 0-3 år i Norge, 1-2 år i Colombia og fikk en gutt på 2 år og 5 mnd.

Hei!

Vi ble godkjent 0-3 i Norge, 3 år i Colombia og fikk en jente på 10 måneder. Vi har akkurat vært på hentereise, og er 36 og 41 år gamle.....

Gled dere!!! Dette er fantastisk.

Jeg kjøpte litt klær i 3 år jeg. Følte at da var jeg sikker, men det er jo lenge til det kan brukes. Kjøpte pysjer i nøytrale farger...., men vi lagde barnerom, og det var deilig å være ferdig med dt....

Lykke til!!!

Hei, så kjekt at det er flere fra colombiamammaer her.

Barnet vi jo mest sannsynlig være over 6 mnd, og da kan dere jo kjøpe bilstol. En sånn type som kan brukes til barnet er 4 år. Ellers trenger de jo noe å spise/drikke med. Tutekopp brukes over lang periode... Litt håndklær/sengtøy etc...

Leker som passer fra 1-5 år. Syns du skal kose deg, og handle litt i ventetiden. Det gjør jo andre som er "gravide"

Ronaldo

Annonse

Hei!

Vi ble godkjent 0-3 i Norge, 3 år i Colombia og fikk en jente på 10 måneder. Vi har akkurat vært på hentereise, og er 36 og 41 år gamle.....

Gled dere!!! Dette er fantastisk.

Jeg kjøpte litt klær i 3 år jeg. Følte at da var jeg sikker, men det er jo lenge til det kan brukes. Kjøpte pysjer i nøytrale farger...., men vi lagde barnerom, og det var deilig å være ferdig med dt....

Lykke til!!!

Hei !

Gratulerer med den lille prinsessen. Det må være helt fantastisk.

Så kjekt å høre gledelige nyheter:)

Jeg synes det er kjekt å holde på med barnerom og litt innkjøp i ventetiden.

Lykke til videre.

Hei, så kjekt at det er flere fra colombiamammaer her.

Barnet vi jo mest sannsynlig være over 6 mnd, og da kan dere jo kjøpe bilstol. En sånn type som kan brukes til barnet er 4 år. Ellers trenger de jo noe å spise/drikke med. Tutekopp brukes over lang periode... Litt håndklær/sengtøy etc...

Leker som passer fra 1-5 år. Syns du skal kose deg, og handle litt i ventetiden. Det gjør jo andre som er "gravide"

Ronaldo

hei!

Helt enig. Synes vi skal kose oss i ventetiden :)

Synes det er koselig å sitte på barnerommet og tenke på den lille skatten som en dag skal bli vår.

Gjest girasol

Vi var godkjent 0-2 år i Norge, og 0-1 år i Colombia, og fikk tildelt et barn på 7 1/2 mnd. Da var vi 29 og 30 år. Jeg og var fryktelig handlesjuk, men turde ikke kjøpe noe særlig før tildelinga... men jeg gikk på loftet hos farfar og fant klær og leker fra jeg sjøl var liten :-) Det var morro det! Også ordna vi barnerom og henta inn arvegods fra folk, som høy barnestol, stellebord, huske og bilseter! Gled deg, dere har noe stort i vente! :-)

M.v.h.

Hei!

Vi er 27 og 38 år, og ble godkjent for et barn 0-3 år i Norge. Den colombianske godkjenningen var på 1 år. Vi ble tildelt ei vakker jente på 7 1/2 mnd på fredag ;o)

Vi handla litt Ole Brum-ting før tildelingen, men det meste har vi handla etterpå (masse rosa ;o))))

Lykke til!

Mvh

Vi var godkjent for ett barn opp til to år i BUFA, 0-1 år i Colombia og fikk en nydelig gutt på 14 mnd :-)

Selv kjøpte jeg inn litt (jente)klær i størrelse 86-92 så det ligger nå å venter på lillesøster ;-). Kjøpte også vogn og litt leker++

Lykke til, klem fra

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...