Gå til innhold

Hva med oss Europa-søkere?

Anbefalte innlegg

Sissis1365380749

Syns det er bra jeg, at Colombia-søkere får ut litt frustrasjon her på dol.

Men hva med oss Europa-søkere, det er jammen ikke mange av oss.....

I de europeiske landene er ventetiden utrolig uforusigbar, fra 1 til 3 år. Det er iallfall til å bli tussete av.

Jeg vet at vi selv har valgt et europeiske land, men frustrasjonen blir stor hos oss også iblant.

Ønsker alle sammen lykke til i ventetiden.

Klem fra

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/186413-hva-med-oss-europa-s%C3%B8kere/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skjønner godt hva du mener; Vi starta på 6mnd "forventa ventetid", og endte opp med det dobbelte med vår første adopsjon(europa). Nå var jo ett års ventetid "ingentinng",men man blir så opphengt i "Hva som er lovet/vanlig" at enhver utsettelse føles som en katastrofe omtrent.

Er du forespeilet ventetid på 7 mnd, blir du kjempestressa når den 8mnd kommer og du hører ingenting- Du blir like stressa om du er forespeila venting i 17 mnd og den attende mnd kommer.

Poenget mitt er at STRESSNIVÅET er like stort om du har venta 7 el 17 mnd, så lenge du føler deg "lurt"og julaften må utsettes gang på gang.

Ønsker deg og alle med ventelus i magen ;LYKKE TIL !!!

Sissis1365380749

Skjønner godt hva du mener; Vi starta på 6mnd "forventa ventetid", og endte opp med det dobbelte med vår første adopsjon(europa). Nå var jo ett års ventetid "ingentinng",men man blir så opphengt i "Hva som er lovet/vanlig" at enhver utsettelse føles som en katastrofe omtrent.

Er du forespeilet ventetid på 7 mnd, blir du kjempestressa når den 8mnd kommer og du hører ingenting- Du blir like stressa om du er forespeila venting i 17 mnd og den attende mnd kommer.

Poenget mitt er at STRESSNIVÅET er like stort om du har venta 7 el 17 mnd, så lenge du føler deg "lurt"og julaften må utsettes gang på gang.

Ønsker deg og alle med ventelus i magen ;LYKKE TIL !!!

Hei og takk for svar :)

Vi skal adoptere fra Ungarn og regner med iallfall 2 års ventetid. Som du sier, greit å beregne lang ventetid og heller få en god overraskelse dersom den blir kortere.

Hvor har dere adoptert fra? Alltid koselig å komme i kontakt med andre Europa-adoptanter.

Hei og takk for svar :)

Vi skal adoptere fra Ungarn og regner med iallfall 2 års ventetid. Som du sier, greit å beregne lang ventetid og heller få en god overraskelse dersom den blir kortere.

Hvor har dere adoptert fra? Alltid koselig å komme i kontakt med andre Europa-adoptanter.

Vi har en gutt fra Romania.

Kjenner to familier med med barn fra Ungarn (2+1) og de er veldig flotte alle tre ( og ligner self på min storsjarmør...)

Sissis1365380749

Vi har en gutt fra Romania.

Kjenner to familier med med barn fra Ungarn (2+1) og de er veldig flotte alle tre ( og ligner self på min storsjarmør...)

Hei igjen!

Romania, så spennende. Hvordan var ventetiden for dere?

Og vet du hvor lenge Ungarn-adoptantene måtte vente før tildeling? Er det lenge siden? Er veldig vanskelig å komme i kontakt med andre, det er jo ikke så mange som adopterer fra dette landet.

Vi venter på godkjenning fra region vest, så vi har noen år foran oss. Bra vi har mye tålmodighetskrem.... :))

Vi bor i Rogaland, enn dere?

Hei igjen!

Romania, så spennende. Hvordan var ventetiden for dere?

Og vet du hvor lenge Ungarn-adoptantene måtte vente før tildeling? Er det lenge siden? Er veldig vanskelig å komme i kontakt med andre, det er jo ikke så mange som adopterer fra dette landet.

Vi venter på godkjenning fra region vest, så vi har noen år foran oss. Bra vi har mye tålmodighetskrem.... :))

Vi bor i Rogaland, enn dere?

Send meg en mail så kan jeg svare der; vil ikke legge ut opplysninger om de to familiene her på nett !

[email protected]

Annonse

Ja, frustrasjon er alltid godt å få ut. Her hvor jeg bor finnes det ikke adopsjonsforeninger, så vi må gjøre alt selv. Og DET kan være frustrerende. Spesielt når BV ikke vet hvilke papirer de skal sende osv. Vi har også ventetid på 12-18 mnd. Jeg har derfor sikret meg et helt lager med tålmodighetskrem og smører tjukt på i ny og ne.

Hilsen fra

Gjest Russland-søker

Papirene våre har vært i Russland i rundt 2 år nå, og ingenting er forespeilet. Ikke annet enn at alt er usikkert og lite forutsigbart fremover. Det ventes på at en ny lov skal iverksettes. Går ventetiden utover godkjenningstiden på 3år, så er det enten ny fullstendig runde med sos.rapport og ny godkjennningssøknad i det norske systemet.

Første adopsjon hadde en ventetid på nøyaktig 4 år til barnet var hjemme. Det var nødvendig med ny fullstendig sos.rapport og godkjenning fra BUFA.

2 sos.rapport runder tar på med påfølgende venting på godkjenning fra norske myndigheter.

Så vi har gått tom for "tålmodighetskrem".

De som venter i rundt et år fra Colombia eller Kina har da en relativt kort ventetid til sammenligning, selv om deres ventetid også oppleves som vanskelig og lang for de aktuelle.

Papirene våre har vært i Russland i rundt 2 år nå, og ingenting er forespeilet. Ikke annet enn at alt er usikkert og lite forutsigbart fremover. Det ventes på at en ny lov skal iverksettes. Går ventetiden utover godkjenningstiden på 3år, så er det enten ny fullstendig runde med sos.rapport og ny godkjennningssøknad i det norske systemet.

Første adopsjon hadde en ventetid på nøyaktig 4 år til barnet var hjemme. Det var nødvendig med ny fullstendig sos.rapport og godkjenning fra BUFA.

2 sos.rapport runder tar på med påfølgende venting på godkjenning fra norske myndigheter.

Så vi har gått tom for "tålmodighetskrem".

De som venter i rundt et år fra Colombia eller Kina har da en relativt kort ventetid til sammenligning, selv om deres ventetid også oppleves som vanskelig og lang for de aktuelle.

Huff, jeg kan ikke tenke meg hvordan det må være! :-((

Når det er sagt så blir det feil å sammenlikne Russland med Colombia og Kina, eller Colombia med Kina for den saks skyld.

Det jeg klager på er ikke lang ventetid, egentlig heller ikke uforutsigabar ventetid - for det er ting vi visste da vi valgte land. Det jeg klager på er at ventetiden ØKER, mens vi får dårlig informasjon om hva og hvorfor fra AF.

Jeg forstår at lang ventetid er grusomt, og at man kan bli frustert over at noen klager over å måtte vente et drøyt år, når man selv venter i årevis. Håper det ikke drøyer for lenge for dere!

Beste hilsen fra

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...